آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پایان کار رسمی «ساپینتو» در استقلال؛ ادامه کار ممکن نیست!

سرمربی استقلال در پیامی اینستاگرامی رسماً پایان کارش در جمع آبی‌پوشان پایتخت را اعلام کرد.

مدیران باشگاه استقلال بعد از شکست آبی‌پوشان پایتخت در فینال جام حذفی، رویکردشان نسبت به ریکاردو سا پینتو تغییر کرد و به نظر می‌رسید که مدیران باشگاه دیگر تمایلی به ادامه همکاری با سا پینتو ندارند. البته که حجت کریمی به عنوان سرپرست مدیرعاملی استقلال مدعی شد که آبی‌ها همچنان تمایل به ادامه همکاری با سا پینتو دارند؛ آن‌هم در شرایطی که کریمی این‌طور توضیح داد که اگر سرمربی پرتغالی طبق قرارداد راضی به تمدید با مبلغ 720 هزار یورو باشد، آبی‌ها مشکلی ندارند اما درخواست سا پینتو نزدیک به یک میلیون یورو است!

 

ریکاردو سا پینتو بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی، ایران را ترک کرد اما وکیل او در روزهای گذشته در تهران حضور داشت تا در صورت تغییر نظر مدیران باشگاه استقلال، شرایط را برای تمدید قرارداد سا پینتو فراهم کند. نکته مهم در این میان، حکم محرومیت 4 ماهه ریکاردو سا پینتو به واسطه جنجال به‌وجود آمده در مسابقه دربی پایتخت بود که باعث شد تا بیش از پیش استقلالی‌ها نسبت به ادامه کار با سا پینتو مردد شوند و با وجود فرجام‌خواهی، آبی‌پوشان امید چندانی به تغییر رأی ریکاردو سا پینتو نداشته و ندارند!

 

گلایه‌های «ساپینتو» در روز خداحافظی

حجت کریمی در تازه‌ترین اظهارات خود این‌طور توضیح داد که سا پینتو تا روز چهارشنبه فرصت دارد که پاسخ پیشنهاد ارائه شده درباره تمدید قرارداد را بدهد. به نظر می‌رسید که امروز (چهارشنبه) شرایط ادامه همکاری سرمربی پرتغالی با استقلال مشخص شود که این اتفاق رخ داد و دقایقی قبل، ریکاردو سا پینتو در پیامی اینستاگرامی با کنایه‌هایی تند علیه اتفاقات رخ داده، پایان کارش را در استقلال رسماً اعلام کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سا پینتو در پیام اینستاگرامی خود خطاب به هواداران استقلال نوشت: «امروز با استقلال خداحافظی کردم، باشگاهی که تبدیل به خانه دوم شده است. سفر ما با پیروزی‌هایی همراه بود که مهم‌ترین آن اولین قهرمانی ما در سوپرجام در طول تاریخ 75 ساله باشگاه بود. نمایش‌های تهاجمی ما، میراثی ماندگار از خودگذشتگی و مقاومت به جا گذاشت، میراثی که امیدوارم در سال‌های آینده همچنان پا بر جا بماند و تقویت شود».

 

سرمربی پرتغالی استقلال با گلایه از شرایط به‌وجود آمده در پیام خود توضیح داد: «من با چالش‌هایی روبه‌رو شدم که دیگر نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت؛ از بی‌احترامی برخی از حریفان، عدم دریافت حقوق در 8 ماه گذشته و تصمیمات مشکوک داوران، مسئولان و کمیته انضباطی».

 

ریکاردو سا پینتو با اشاره به اظهارات مدیران باشگاه استقلال در پیام خود گفت: «برخلاف آنچه نشان داده می شود، من پیشنهاد قابل‌توجهی از باشگاه دریافت یا رد نکرده‌ام. پیوند اعتماد با هیات‌مدیره کاهش یافته است. متأسفانه به دلیل شرایط فعلی مدیریت باشگاه، ادامه کار را غیرممکن می‌دانم».

 

سا پینتو در بخش پایانی پیام خود هم نوشت: «این خداحافظی نتیجه بررسی اتفاقات و رخدادهای اخیر است. امیدوارم در شرایطی متفاوت بتوانیم یک‌بار دیگر برای این باشگاه فوق‌العاده متحد شویم و کار را پیش ببریم».

از این لحظه به دنبال انتخاب سرمربی جدید هستیم

باشگاه استقلال ساعتی بعد از پیام اینستاگرامی ریکاردو سا پینتو، در اطلاعیه‌ای از زحمات سرمربی پرتغالی قدردانی کرد و نوشت: «باشگاه استقلال مراتب تشکر و قدردانی صمیمانه خود را از کلیه زحمات و تلاش‌های ریکاردو سا پینتو، سرمربی فصل گذشته خود اعلام می‌کند. متاسفانه جدایی، بخشی همیشگی از فوتبال و ورزش حرفه‌ای است و حالا که راه باشگاه استقلال و سا پینتو در این مقطع از هم جدا شده، بهترین آرزوها را برای ایشان داریم و‌ برای او در ادامه دوران حرفه‌ای، آرزوی موفقیت می‌کنیم».

 

استقلالی‌ها با اشاره به فرآیند انتخاب سرمربی جدید در اطلاعیه خود توضیح دادند: «باشگاه استقلال نظر به اهمیت انتخاب هرچه سریع‌تر سرمربی فصل آینده، نهایت تلاش و دقت خود را به کار می‌گیرد تا بهترین و شایسته‌ترین انتخاب ممکن را انجام داده و بتواند رضایت خاطر هواداران عزیزش را فراهم آورد. بدیهی است از این لحظه برنامه‌ریزی و مذاکرات برای انتخاب سرمربی جدید آغاز خواهد شد که پس از نهایی شدن، به اطلاع اصحاب محترم رسانه و هواداران گرامی خواهد رسید».

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا