آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ستاره‌های مشترک یووه و میلان؛ جنگ در تراز بهترین‌ها

میلان و یوونتوس بازیکنان بزرگی را میان یکدیگر در طول تاریخ به اشتراک گذاشتند.

غول‌های فوتبال ایتالیا آنقدر در کشور خودشان بزرگ هستند که گاهی اسطوره‌ها و ستاره‌های شاغل در آنها از مانع تعصب عبور می‌کنند و دوست دارند پوشیدن پیراهن همه آنها را تجربه کنند. در ایتالیا اگر طرفدار یک تیم بزرگ و پر هوادار هستید نباید از همیشگی بودن حضور برخی ستاره‌ها در ترکیب تیم محبوب خود مطمئن باشید. وسوسه بازی در میلان برای یوونتوسی‌ها، اغوای پوشیدن پیراهن یووه برای ستاره‌های اینتر، جذابیت پیوستن به اینتر برای میلانی‌ها و هیجان جابه‌جایی میان این 3 تیم آنقدر زیاد است که در طول تاریخ ستاره‌های زیادی را برای بازی کردن در همه آنها مجاب کرده. به بهانه رویارویی میلان و یوونتوس به مرور کارنامه برخی از ستاره‌هایی می‌پردازیم که در هر 2 تیم سابقه بازی دارند.

 

آندره‌آ پیرلو

او یکی از ستون‌های روسونری بود. تعلق پیرلو به میلان تا حدی بود که تصور می‌شد این بازیکن قرار است تا ابد در جمع قرمزپوشان این شهر ماندنی باشد. با این حال افت میلان و افت جایگاه فنی پیرلو در این تیم، هافبک ایتالیایی را برای یک ماجراجویی جدید به تورین فرستاد. پیرلو در یوونتوس به اوج بازگشت و در هر 2 تیم دوران درخشانی را پشت سر گذاشت. اسطوره روسونری پس از 401 بازی، 41 گل و 70 پاس گل برای میلان سر از جمع بازیکنان بیانکونری در آورد و 164 بازی هم برای یووه انجام داد. پیرلو در یوونتوس 19 گل و 38 پاس گل را هم به ثبت رساند تا همانقدر که در میلان درخشان بود در پیراهن بانوی پیر هم محبوب و به یاد ماندنی ظاهر شده باشد. او 2 اسکودتو را با میلان بالای سر برد و 4 بار هم با یوونتوس فاتح لیگ ایتالیا شد. با این حال پیرلو قهرمانی‌های اروپا را مدیون روسونری است و با تیم تورینی هرگز موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا نشد.

 

روبرتو باجو

بیانکونری برای جذب ستاره محبوب فوتبال دوستان ایتالیایی پیش‌دستی کرد و پیش از دیگر بزرگان موفق به خرید باجو شد. باجو برای یووه 200 بار به میدان رفت و در این مدت با ثبت 115 گل و 47 پاس گل از مهم‌ترین ستاره‌های بانوی پیر به شمار می‌رفت. با این حال این حجم از درخشش مانعی برای پیوستن او به رقیب میلانی نبود و در سال 1995 روسونری این ستاره ملی‌پوش را با مبلغی حدود 10 میلیون یورو به خدمت گرفت. دوران حضور در میلان برای باجو به درخشانی سال‌های بازی او برای یووه نبود اما این بازیکن در هر 2 تیم بزرگ فوتبال کشورش یک بار موفق به بالای سر بردن جام قهرمانی سری‌آ ایتالیا شد. در حقیقت باجو با کوچ از یووه به میلان قهرمانی را با خودش از شهری در ایتالیا به شهر دیگری برد و 2 فصل متوالی با 2 تیم متفاوت بر بام فوتبال باشگاهی کشورش ایستاد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

زلاتان ایبراهیمویچ

درخشش ستاره سوئدی آژاکس خیلی زود یوونتوس را متوجه زلاتان ایبراهیمویچ کرد. مهاجم کاریزماتیک و خبرساز بیانکونری در یووه به موفقیت ویژه‌ای دست پیدا نکرد تا این تیم را پس از رخ دادن فاجعه کالچو پولی به مقصد اینتر ترک کند. با این حال نراتزوری هم هیجان تمام نشدنی زلاتان برای تجربه‌های جدید را سیراب نکرد تا این بازیکن در یک سیر طولانی تغییر تیم‌ها 2 بار در 2 مقطع مهم به میلانی‌ها بپیوندد. مقطع اول حضور زلاتان در میلان با قهرمانی این تیم در فصل 11-2010 همراه شد و مقطع دوم او را تبدیل به منجی روسونری کرد. میلان باز هم قهرمان شد و باز هم ستاره شاخص ترکیب دستکم به لحاظ روحی زلاتان، نام داشت. او در مجموع در 163 بازی برای میلان 93 گل و 35 پاس گل را به ثبت رساند و از اسطوره‌های این باشگاه به شمار می‌رود. این در حالی است که در تورین کسی زلاتان را به عنوان اسطوره نمی‌شناسد.

فیلیپو اینزاگی

گلزن سابق روسونری پیش از شروع دوران طولانی حضور در جمع قرمزهای میلانی سابقه پوشیدن پیراهن یوونتوس را در کارنامه دارد. سال 1997 بود که یووه با مبلغ نسبتا زیادی در حدود 10 میلیون یورو مهاجم آتالانتا را به تورین آورد در 165 بازی شاهد 89 گل و 20 پاس گل این بازیکن بود. اینزاگی با یووه به قهرمانی ایتالیا هم دست پیدا کرد اما سرنوشت او را هم در تور رقیب یووه قرار داد. انتقال پر سر و صدای 36 میلیون یورویی اینزاگی به میلان از سنگین‌ترین ارقام جابه‌جایی بازیکنان بین این 2 تیم در تاریخ به شمار می‌رود. اینزاگی در ترکیب میلان سابقه دور و درازتری را بر جای گذاشت و در 300 مسابقه با ثبت 126 گل از به یاد ماندنی‌ترین بازیکنان قرمزها در سال‌های گذشته بود. 2 قهرمانی سری‌آ و 2 لیگ قهرمانان هم پاداش روسونری برای اینزاگی به جهت پیوستنش به این باشگاه محسوب می‌شد.

 

ادگار داویدز

ستاره هلندی سابق دنیای فوتبال از ستاره‌هایی است که در ترکیب هر 3 غول فوتبال ایتالیا به میدان رفته و جالب اینجاست که عموم هواداران هیچ کدام از این 3 تیم او را به عنوان یاغی یا بازیکن مورد تنفر نمی‌شناسند. در ابتدا میلان پدیده فوتبال هلند را کمی با تاخیر از آژاکس شکار کرد. داویدس اما پس از 31 بازی برای روسونری به یووه ملحق شد تا دوران طولانی‌تری را در این تیم پشت سر بگذارد. او در زمستان 1998 یوونتوسی شد تا 235 بازی برای این تیم انجام دهد و 3 بار به قهرمانی ایتالیا دست پیدا کند. خاطرات دوران حضور داویدز در میلان با درخشش او در پیراهن بیانکونری این روزها در خاطره فوتبال دوستان کمتری باقی مانده و اکثریت قریب به اتفاق ادگار داویدز را به عنوان ستاره درخشان دوران گذشته یوونتوس می‌شناسند.

 

جانلوکا زامبروتا

مدافع همیشه آماده و با ثبات تیم ملی ایتالیا در 22 سالگی به جمع یوونتوسی‌ها ملحق شد و خیلی زود نقشی کلیدی در یوونتوس پیدا کرد. زامبروتا با یووه به 2 قهرمانی سری‌آ هم رسید اما سقوط یووه به دسته پایین‌تر به‌ خاطر اتهامات وارد شده، این بازیکن را در جمع خروجی‌های آن دوران بیانکونری قرار داد. در این ماجرا میلان زودتر از دیگران وارد عمل شد و مدافع مطمئن و تاثیرگذار تیم ملی را جذب کرد. زامبروتا که 297 بازی برای یووه انجام داده بود برای میلان هم 107 بار به میدان رفت و یک قهرمانی دیگر را در کارنامه خودش ثبت کرد. با این حال فوتبالدوستان بهترین سال‌های او را مربوط دوران حضورش در ترکیب بانوی پیر می‌دانند.

 

ادامه داستان

جذابیت حضور در ترکیب همه غول‌های فوتبال ایتالیا هنوز هم پا برجاست و همچنان ستاره‌هایی را بین این تیم‌ها جابه‌جا می‌کند. افت مقطعی یکی از تیم‌های میلان و یوونتوس ستاره‌های تیم افت کرده در رادار تیم آماده‌تر قرار می‌دهد و می‌توان در آینده منتظر بلندتر شدن لیست بازیکنانی بود که تجربه بازی در هر 2 تیم مسابقه حساس امروز سری‌آ را دارند.

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا