آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سرنوشت مبهم استقلالیِ خبرساز؛ مطهری در دوراهی ماندن و رفتن!

به نظر می‌رسد که امیرارسلان مطهری به روزهای پایانی حضورش در استقلال نزدیک شده و بعید است که او تا پایان فصل در فهرست آبی‌ها بماند.

امیرارسلان مطهری را باید یکی از پرنوسان‌ترین مهاجمان فوتبال ایران نامید؛ مهاجم شماره 72 استقلال که جزو برترین گلزنان تاریخ این باشگاه در داربی پایتخت محسوب می‌شود اما در طول فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت نوسان زیادی داشته است. مطهری که با چراغ سبز فرهاد مجیدی به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شد، در 4 فصل اخیر به جز مجیدی با محمود فکری، وینفرد شفر و جواد نکونام سابقه همکاری دارد و اما در فصل جاری شرایط متفاوت از همیشه پیش رفته است.

 

مهاجم 30 ساله آبی‌ها پیش از آنکه لیگ بیست‌ویکم آغاز شود، با توجه به نظر منفی ریکاردو سا پینتو، تا آستانه جدایی از استقلال هم پیش رفت اما تلاش مدیران باشگاه برای فسخ قرارداد او بی‌ثمر بود و مطهری در استقلال ماندنی شد؛ آن‌هم در حالی‌که او رفته‌رفته به مهاجم اصلی تیمِ سا پینتو تبدیل شد و در فصل گذشته توانست 6 گل برای آبی‌پوشان پایتخت به‌ثمر برساند و 3 بار هم در قامت گل‌ساز در ترکیب آبی‌ها درخشید تا به یکی از موثرترین چهره‌های ترکیب استقلال تبدیل شده باشد!

 

امیرارسلان و سکونشینی‌های سریالی

مطهری با توجه به اینکه گزینه‌های نکونام برای تقویت خط حمله استقلال جذب نشده بودند، در آغاز فصل گزینه نخست سرمربی آبی‌ها برای حضور در ترکیب اصلی بود و در همان هفته نخست، با ثبت یک گل و یک پاس گل توانست عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد اما با گذشت زمان، عملکرد پرنوسان مطهری باع شد تا شرایط علیه او در استقلال تغییر کند؛ به‌طوری‌که مهاجم استقلال از هفته چهارم از ترکیب اصلی آبی‌ها خارج شد و بعد از آنکه در 3 بازی ابتدایی در ترکیب اولیه حضور داشت، تنها 4 بار دیگر تا پایان نیم‌فصل نخست در قامت یار ذخیره به ترکیب استقلالی‌ها اضافه شد که ناکام در گلزنی و گل‌سازی دوباره برای آبی‌ها بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

امیرارسلان مطهری بعد از آنکه در دقیقه 90 دوئل تیم‌های شمس‌آذر قزوین و استقلال در هفته نهم لیگ برتر وارد ترکیب آبی‌ها شد و فرصت کمی برای تغییر نتیجه بازی داشت، دیگر شانس برای استقلال را به‌دست نیاورد و در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست کاملاً سکونشین بود تا از مجموع 1350 دقیقه فرصت برای حضور در ترکیب آبی‌ها در نیم‌فصل اول، مطهری تنها 279 دقیقه برای استقلال به میدان رفته باشد! با توجه به سکونشینی‌های سریالی مطهری، به نظر می‌رسید که او در مسیر خروج از فهرست استقلال قرار دارد و حالا گفته می‌شود که در جلسه اخیر علی خطیر و جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها نسبت به حفظ مهاجم تیمش اعلام بی‌نیازی کرده است.

 

سرمربی آبی‌ها درب خروج را به مطهری نشان داد!

نکونام در حالی درخواست جذب جواد آقایی‌پور را مطرح کرده که گفته می‌شود او با فروش و یا معاوضه امیرارسلان مطهری مشکلی ندارد و برای نیم‌فصل دوم این مهاجم در تفکرات سرمربی استقلال جایی ندارد؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از آغاز دور جدید تمرینات استقلال، امیرارسلان مطهری از جمله اولین بازیکنانی بود که خود را به کادرفنی استقلال معرفی کرد و همچنان پای ثابت تمرینات آبی‌پوشان است اما با توجه به درخواست جواد نکونام، به نظر می‌رسد که رفته‌رفته مطهری باید برای جدا شدن از استقلال خود را آماده کند و بعد از 4 فصل پرفرازوفرود به دنبال انتخاب تیم جدید باشد.

پیکان تهران، مقصد احتمالی امیرارسلان مطهری است. البته که در این میان گفته می‌شود که اولویت استقلالی‌ها، معاوضه مطهری برای جذب بازیکنان جدید است و در این راستا، شایعاتی پیرامون احتمال معاوضه امیرارسلان مطهری با روبرتو تورس و یا محمدحسین اسلامی به گوش می‌رسد اما هنوز اقدامی رسمی در این‌باره انجام نشده است. با این اوصاف و با توجه به شرایط به‌وجود آمده، باید دید سرنوشت امیرارسلان مطهری در نیم‌فصل دوم چه خواهد شد و او با کدام تیم به توافق می‌رسد.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا