آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سه‌شنبه دراماتیک لیگ قهرمانان به روایت آمار؛ درخشش بلینگام، شکست یونایتد

بایرن مونیخ روند خیره‌کننده‌ پیروزی‌های متوالی را ادامه داد.

شب اول از هفته دوم دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با بازگشت‌ها و چرخش‌های متعدد همراه بود؛ به گونه‌ای که از بین ۱۶ تیم حاضر، ۱۳ تیم برای دقایقی از بازی تیم برنده مسابقه بودند. شلیک وحشتناک فدریکو والورده رئال مادرید را به برتری ۳ بر ۲ رساند و تیم ۱۰ نفره منچستر یونایتد با وجود ۲ گل از هویلوند در خانه مغلوب گالاتاسرای شد. بایرن با گل دیرهنگام ماتیس تل از سد کپنهاگن گذشت، آرسنال در خانه تیم بحران‌زده لانس با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و برای برتری اینتر مقابل بنفیکا، تک گل مارکوس تورام کافی بود.

 

بالاتر از همه یونایتدی‌ها

داوینسون سانچس، مدافع کلمبیایی سابق تاتنهام که در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال فوتبال اروپا به گالاتاسرای پیوست، نقش مهمی در برتری دیشب تیمش مقابل یونایتد داشت و پاس منجر به گل اول و آخر گالا را به نام خود ثبت کرد. هیچ بازیکن دیگری در این فصل در ورزشگاه اولدترافورد بیشتر از داوینسون سانچس پاس گل به ثبت رسانده است.

 

گل برای تل

ماتیس تل در رقابت‌های این فصل لیگ آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به طور میانگین در هر ۴۹ دقیقه یک گل به ثمر رسانده؛ بهتر از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نوار خیره‌کننده پیروزی

بایرن مونیخ در هیچ یک از ۳۶ مسابقه آخر خود در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا متحمل شکست نشده (۳۳ پیروزی و ۳ تساوی) و در هر ۱۵ مسابقه آخر، برده؛ رکوردی که گل شوکه‌کننده لوکاس لراگر هم نتوانست راه تداوم آن را سد کند. بایرن همچنین به رکورد ۱۸ پیروزی خارج از خانه متوالی در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ با عبور از بارسلونا (۱۷)، این بهترین رکورد پیروزی مشابه در تاریخ تورنمنت است.

 

۱۰۱ برد برای مولر

توماس مولر با برتری بایرن مونیخ مقابل کپنهاگن به رکورد ۱۰۱ پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ برابر با ایکر کاسیاس (۱۰۱)، کمتر از کریستیانو رونالدو (۱۱۵) و بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ این مسابقات.

 

رکورد ویژه کروس

تونی کروس با قرار گرفتن در ترکیب تیمش در مسابقه دیشب مقابل ناپولی به رکورد صد بازی در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن رئال مادرید رسید. پیش از این هیچ بازیکن آلمانی دیگری با پیراهن یک تیم غیر آلمانی به چنین آماری دست نیافته بود.

 

تئاتر کابوس‌ها

منچستر یونایتد در ۱۴ مسابقه خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ بار بازنده شده. جالب اینکه شیاطین سرخ در ۸۰ مسابقه خانگی اروپایی پیش از آن تنها متحمل ۶ شکست شده بودند.

ترس از ترک‌ها

گالاتاسرای به نخستین تیم ترکیه‌ای در ۱۴ سال اخیر تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا در خانه یک تیم انگلیسی به پیروزی می‌رسد. آخرین بار بشیکتاش در سال ۲۰۰۹ و باز هم در اولدترافورد موفق به پیروزی شده بود.

 

رکورد منفی آرسنال

تیم بحران‌زده لانس که فاصله چندانی با منطقه سقوط لیگ یک فرانسه ندارد به بهترین شکل از سد آرسنال گذشت. توپچی‌ها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تنها تیمی هستند که بیشتر از یک بار مقابل این تیم که فصل گذشته نایب قهرمان لیگ فرانسه شده تن به شکست داده‌اند.

 

باز هم بوکایو

بوکایو ساکا با ثبت پاس منجر به گل گابریل ژسوس در جریان شکست دیشب تیمش مقابل لانس، قبل از هر بازیکن دیگر در هریک از ۵ لیگ معتبر اروپایی به رکورد حداقل ۵ گل و ۵ پاس گل در این فصل رسید.

 

گل‌های خورده اونانا

منچستریونایتد به آمار عجیب ۱۸ گل خورده در ۱۰ مسابقه نخست این فصل رسید. بیشتر از هر فصل دیگر در ۵۶ سال گذشته. شفیلد یونایتد (۱۹) تنها تیم انگلیسی است که در این فصل بیشتر از شیاطین سرخ دروازه خود را باز شده دیده.

 

تداوم جادوی جود بلینگام

بازیکن انگلیسی به رکورد ۸ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا رسید. بیشتر از هر بازیکن زیر ۲۱ سال دیگر در تاریخ فوتبال اروپا و فقط کمتر از هالند (۲۰)، امباپه (۱۹)، بنزما (۱۲) و پاتریک کلایورت (۹). او همچنین در عرض ۹ مسابقه به رکورد تأثیر مستقیم روی ۱۱ گل در بازی‌های این فصل رئال مادرید دست یافت؛ بیشتر از هر بازیکن غیر مهاجم دیگر در هر تیم دیگر اروپایی در این فصل.

 

هالند دوم؟

راسموس هویلوند، مهاجم دانمارکی منچستر یونایتد با ۲۰ سال و ۲۴۱ روز سن به جوان‌ترین بازیکن بعد از ارلینگ هالند (۱۹ سال و ۷۳ روز در سال ۲۰۱۹) تبدیل شد که در هر ۲ مسابقه نخست خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شود.

 

آفریقایی‌های ناکام

منچستریونایتد برای نخستین بار در تاریخ خود یک مسابقه لیگ قهرمانان را با حضور ۳ بازیکن آفریقایی در ترکیب اصلی آغاز کرد. آندره اونانا از کامرون، هانیبال مجبری از تونس و سفیان امرابط از مراکش ستاره‌های آفریقایی ناکام یونایتد در دیدار دیشب بودند.

ایتالیایی‌های محبوب

رئال مادرید رکورد ویژه ۱۴ پیروزی در ۱۵ دیدار اخیر مقابل رقبای ایتالیایی را به ثبت رساند. لوس بلانکوس در این مدت در هر ۷ مسابقه‌ای که در خاک ایتالیا برگزار کرده، پیروز از زمین خارج شده.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا