آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سیتی ۰-۱ آرسنال: برد بزرگ با تعویض طلایی آرتتا

آرسنال امشب در خانه خود منچسترسیتی را با تک‌گل گابریل مارتینلی در دقایق پایانی 1-0 شکست داد تا به رتبه دوم جدول صعود کند.

ورزشگاه امارات در لندن امشب شاهد حساس‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر و یکی از بزرگترین بازی‌های نیم‌فصل اول بود. آرسنال در حالی میزبان سیتی بود که دو تیم فصل گذشته رقبای اصلی قهرمانی در لیگ برتر بودند. بازی در نهایت با تک‌گلی که گابریل مارتینلی در دقیقه 86 به ثمر رساند با برتری 1-0 آرسنال به پایان رسید. مارتینلی از شروع نیمه دوم به دستور آرتتا وارد زمین شده بود.

درحالی‌که تنها پنج دقیقه از شروع مسابقه می‌گذشت سیتی در سمت راست صاحب یک کرنر شد. زینچنکو نتوانست مانع از بیرون رفتن توپ از زمین بشود تا اولین کرنر مسابقه به نفع سیتیزن‌ها ارسال شود. فودن ضربه کرنر را به سمت تیر دوم فرستاد و گواردیول با یک والی گوشه سمت راست دروازه آرسنال را هدف گرفت. اما دکلان رایس ناجی دروازه توپچی‌ها شد و توپ را از خط دروازه بیرون کشید. این پایان خطری که دروازه آرسنال را تهدید می‌کند نبود. سیتیزن‌ها بار دیگر توپ را بیرون از محوطه جریمه تصاحب کردند و ناتان آکه به خوبی به درون محوطه جریمه فرار کرد و درحالی‌که با رایا در موقعیت تک به تک قرار داشت نتوانست ضربه خوبی به پاسی که دریافت کرده بزند و شوت او از بالای دروازه آرسنال بیرون رفت.

 

در دقیقه 30 متئو کواچیچ با تکلی بلند و نالازم قوزک پای مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال را هدف گرفت و او را نقش زمین کرد. مایکل اولیور با وجود اعتراض آرسنالی‌ها به دادن کارت زرد به ستاره کروات بسنده کرد و با اینکه وی‌ای‌آر مدت قابل توجهی در حال بررسی این صحنه بود در نهایت تصمیم داور را درست و کارت زرد را کافی دانست.

گروه نرم افزاری ماهور

در دقیقه 35 او خطای مشابهی انجام داد تا آرسنالی‌ها را واقعا خشمگین کند. او این بار با تکلی بلند دکلان رایس را هدف گرفت. این بار مایکل اولیور به او کارتی نشان نداد تا سیتی از 10 نفره شدن در نیمه اول نجات پیدا کند. این در حالی است که او خطای کواچیچ را گرفت و یک ضربه آزاد به سود آرسنال اعلام کرد. آرسنالی‌ها به شدت از تصمیم داور در اخراج نکردن کواچیچ خشمگین هستند و او را مستحق اخراج در هر دو مورد می‌دانند.

نیمه اول در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که سیتی در این نیمه تنها یک شوت در چارچوب آرسنال داشت و شاگردان میکل آرتتا حتی یک شوت در چارچوب هم ثبت نکرده بودند.

 

شاگردان میکل آرتتا با اینکه میزبان مسابقه بودند، اما در نیمه اول نتوانستند رضایت هواداران را جلب کنند و ناکامی آنها در ایجاد موقعیت گلزنی هواداران را نگران کرده بود. با شروع نیمه دوم مشخص شد که آرتتا از عملکرد تیمش در فاز تهاجمی ناراضی است. او تروسار را بیرون کشید و گابریل مارتینلی را وارد زمین کرد. در کل نیمه اول شاگردان آرتتا حتی یک شوت هم در چارچوب دروازه منچسترسیتی شلیک نکرده بودند.

 

تعویض آرتتا باعث شد این آمار ضعیف برای آرسنال در دقیقه 51 به پایان برسد و مارتینلی تازه‌وارد در این دقیقه برای اولین بار در مسابقه شوتی در چارچوب دروازه حریف ثبت کرد. دکلان رایس وینگر تازه‌وارد تیمش را در سمت چپ محوطه جریمه راه انداخت و مهاجم برزیلی شوتی با پای چپ به سمت تیر نزدیک شلیک کرد اما ادرسون توپ را مهار کرد.

 

در دقیقه 75 آرسنال یک موقعیت خوب دیگر به دست آورد تا مشخص شود هر چه به دقایق پایانی نزدیک می‌شویم آرسنالی‌ها با حمایت هواداران‌شان عملکرد بهتری دارند. مارتینلی با اینکه واکر و سیلوا کار را برایش دشوار کرده بودند موفق شد اودگارد را صاحب توپ کند. کاپیتان آرسنال شوتی محکم به سمت دروازه ادرسون شلیک کرد ولی ضربه او از بالای دروازه بیرون رفت.

 

درحالی‌که تنها 3 دقیقه به پایان وقت‌های قانونی باقی مانده بود دومین شوت در چارچوب آرسنال در این بازی به گل تبدیل شد. گلی که توسط تعویض طلایی آرتتا در شروع نیمه دوم به ثمر رسید. توپ بلند پارتی را تومیاسو با ضربه سر به کای هاورتز رساند. او توپ را در حاشیه محوطه جریمه ساخته و پرداخته کرد و گابریل مارتینلی خودش را به توپ رساند و با پای راست شوتی کات‌دار شلیک کرد. شوت او بین راه با برخورد به ناتان آکه تغییر مسیر داد و وارد دروازه ادرسون شد تا استادیوم امارات منفجر شود.

بازی در نهایت با پیروزی 1-0 آرسنالی‌ها به پایان رسید. آرسنال با این برد 20 امتیازی شد و با سبقت گرفتن از منچسترسیتی در رتبه دوم جدول ایستاد. سیتی 18 امتیازی است و رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

12 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا