آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب انتقام سخت در متروپولیتانو؛ حماسه‌سازی سیمئونه با تحقیر رئال مادرید

داربی مادرید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا با پیروزی ۴ بر ۲ اتلتیکو مادرید به پایان رسید.

تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا به مصاف هم رفتند که این دیدار دقایقی پیش با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع اتلتیکو مادرید به پایان رسید تا انتقام شکست در سوپرجام به بهترین شکل گرفته شود. اتلتیکو مادرید می‌توانست با گل ساموئل دیاس لینو نیمه اول را با پیروزی به اتمام برساند اما گل به خودی یان اوبلاک در آخرین دقایق کار را به برابری کشید. آلوارو موراتا در دقیقه ۵۷ بار دیگر روخی بلانکوس را پیش انداخت و این نتیجه تا دقیقه ۸۲ پابرجا ماند؛ جایی که ضربه سر خوسلو کار را به وقت‌های اضافه کشاند. گل دیدنی گریزمان در نیمه اول وقت‌های اضافه پایان کار نبود و رودریگو ریکلمه در واپسین دقایق برتری شیرین روخی بلانکوس را تکمیل کرد.

این مسابقه تنها ۸ روز بعد از تقابل جذاب و دیدنی ۲ تیم در مرحله نیمه نهایی سوپر جام اسپانیا برگزار شد و خاطره برتری ۵ بر ۳ رئال مادرید که همچنان در ذهن هواداران پابرجا بود، با یک رقابت پرگل و مهیج دیگر زنده شد. وینیسیوس جونیور چند موقعیت خوب را در دقایق ابتدایی از دست داد؛ پیش از آنکه اتلتیکومادرید در دقیقه ۳۹ توسط لینو به گل نخست برسد.

ارسالِ نه چندان جالبِ دی‌پائول بر سر آنتونی رودیگر فرود آمد اما ضربه سر مدافع آلمانی توپ را عقب‌تر از کارواخال به هافبک برزیلی حریف رساند. لونین موفق به خروج نشد و شلیک سر ضرب لینو در گوشه سمت راست دروازه رئال مادرید جا گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

تنها یک دقیقه وقت تلف‌شده در پایان نیمه اول اعلام شد اما شاگردان دیگو سیمئونه در آخرین ثانیه‌ها برتری خود را از دست دادند. ارسال بلند لوکا مودریچ قاعدتاً باید به سادگی دفع می‌شد اما مشت اشتباه یان اوبلاک توپ را پشت سر او به تور دروازه خودی چسباند و کار به برابری کشیده شد.

سنگربان اهل اسلوونی لحظاتی روی زمین نشست و احتمالا خاطره عملکرد ضعیف خود در ورزشگاه اول پارک عربستان را مرور می‌کرد.

نیمه اول با نتیجه مساوی به اتمام رسید و ۱۲ دقیقه بعد از آغاز مجدد بازی، اتلتیکو بار دیگر پیش افتاد. اشتباه مجدد لونین و رودیگر که روی گل اول حریف هم مقصر بودند، آلوارو موراتا را در موقعیت مسلم گلزنی قرار داد و او راهی جز باز کردن دروازه خالی پیش رو نداشت. توپی که با برخورد به کاماوینگا منحرف شده بود با دفع اشتباه لونین، به رودیگر برخورد کرد و در اختیار موراتا قرار گرفت تا اتلتیکو برای بار دوم پیش بیفتد.

تلاش‌های رئال مادرید برای رسیدن به گل به نتیجه نمی‌رسید و تیر افقی دروازه مانع گلزنی رودریگو بود. در حالی که لونین و اوبلاک حملات ۲ تیم را یکی پس از دیگری خنثی می‌کردند. لحظه کلیدی مسابقه در دقیقه ۸۱ رقم خورد. اتلتیکو مادرید روی یک حمله سریع، صاحب موقعیت جدی گل شد. ضربه موراتا در موقعیت تک به تک، خروج شجاعانه و واکنش عالی آندری لونین را به همراه داشت تا همان توپ در برگشت به طرف دیگر زمین به گل تساوی‌بخش لوس بلانکوس تبدیل شود. پاس در عمق ظریف وینیسیوس جونیور در محوطه جریمه بلینگام را در موقعیت ارسال قرار داد و خوسلو با فرار میلی‌متری از تله آفساید، روی تیر دورتر گل دوم کهکشانی‌ها را به ثمر رساند.

مهاجم ۳۳ ساله که در مسابقه قبلی تنها ۱۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و با یک گل و یک پاس گل تیمش را به پیروزی رساند، این بار تنها ۲ دقیقه بعد از ورود به زمین در دقیقه ۸۰، کار را به تساوی کشید تا وقت‌های قانونی با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام برسد.

رئال مادرید در وقت‌های اضافه هم مالکیت توپ را در اختیار داشت اما اتلتیکو مادرید روی حرکت استثنایی آنتوان گریزمان برای بار سوم پیش افتاد. او هفته گذشته با گلزنی در داربی به بهترین گلزن تاریخ اتلتیکو تبدیل شد و این بار با یک حرکت پا به توپ دیدنی، بعد از جا گذاشتن وینیسیوس و نزدیک شدن به دروازه، توپ را از بالای سر آندری لونین به گوشه دورتر دروازه فرستاد و نتیجه را ۳ بر ۲ کرد تا بار دیگر ورزشگاه مترو پولیتانو تا مرز انفجار برود.

دنی سبایوس خیال می‌کرد با حضور فرصت‌طلبانه در دهانه دروازه، در دقیقه ۱۱۱ بار دیگر کار را به تساوی کشیده اما گل او به دلیل آفساید جود بلینگام مردود اعلام شد.

این پایان کار نبود و اتلتیکو مادرید در دقیقه ۱۱۹ به گل چهارم هم رسید. رودریگو ریکلمه که تازه وارد زمین شده بود، روی یک ضد حمله لونین را برای بار چهارم مغلوب کرد.

اتلتیکو مادرید با غلبه بر همشهری به آخرین تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اسپانیا تبدیل شد.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا