آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب رویایی طارمی در فوتبال اروپا؛ تاریخ‌سازی به سبک ستاره ایرانی

در جریان تقابل پرگل پورتو و شاختار در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که با برتری 5-3 پورتو به پایان رسید، مهدی طارمی موفق به گلزنی و تاریخ‌سازی شد.

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بامداد امروز (پنجشنبه) به پایان فعالیت خود در مرحله گروهی رسید و در یکی از حساس‌ترین تقابل‌ها در شب پایانی مرحله گروهی، تیم‌های پورتو پرتغال و شاختار دونتسک اوکراین برابر هم صف‌آرایی کردند. با توجه به مسجل‌شدن صعود بارسلونا به مرحله حذفی، برنده این مسابقه می‌توانست در قامت تیم دوم گروه هشتم رقابت‌ها به جمع 16 تیم برتر راه یابد و حتی نتیجه تساوی هم باعث صعود پورتو در قامت تیم دوم (به دلیل برد در بازی رودررو برابر شاختار در بازی رفت) می‌شد.

 

2 تیم در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 8 بار جمعاً موفق به گلزنی شدند که نیمه نخست با برتری 2 بر یک پورتو به پایان رسید و در نیمه دوم هم پورتویی‌ها توانستند 3 بر 2 حریف خود را از پیش بردارند تا در پایان مسابقه با کسب برتری 5 بر 3 جشن صعود به مرحله حذفی را بگیرند. در شب درخشان وندرسون گالنو و 2 بار گلزنی او و ثبت یک پاس گل، مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو هم توانست در ترکیب تیمش خوش بدرخشد و پاس ارسالی از سوی گالنو را با یک ضربه دقیق به گل تبدیل کرد تا دومین گل خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به‌ثمر برساند.

 

رسیدن طارمی به رکورد بلینگام!

طارمی که روزهای پرفراز و فرودی را در پورتو پشت سر می‌گذارد و برخلاف فصل گذشته خبری از گلزنی‌های سریالی او نیست، بعد از ثبت 3 گل در لیگ برتر پرتغال و گلزنی در دیدار رفت برابر شاختار در بازی رفت، امید داشت که بتواند در بیست‌ویکمین حضورش در ترکیب پورتو (در تمامی رقابت‌ها) برای این تیم پرتغالی گل بزند و بدرخشد که به هدف خود رسید و موفق شد دروازه شاختار را باز کند تا در بازی رفت‌وبرگشت مرحله گروهی به این تیم گل زده باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ستاره ایرانی در حالی موفق به گلزنی دوباره برابر شاختار دونتسک شد که گلِ او برابر حریف اوکراینی، دهمین گل در دوران حضورش در لیگ قهرمانان اروپا بود. نگاهی به آمار و ارقام این رقابت‌ها نشان می‌دهد که فوق‌ستارگان سرشناس و مطرحی چون سربابی چارلتون، پائولو روسی و جود بلینگام در کارنامه‌شان 10 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا دارند و حالا با درخشش برابر شاختار، نام مهدی طارمی در کنار آن‌ها قرار گرفت. طارمی در بین برترین گلزنان آسیایی در لیگ قهرمانان اروپا، در مقام سوم قرار دارد؛ به‌طوری‌که سون هیونگ‌مین با 19 گل زده بهترین گلزن آسیایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا است و ماکسیم شاتسکیخ از ازبکستان هم با 11 گل زده در رتبه دوم قرار دارد و مهدی طارمی هم 10گله است.

 

مهدی طارمی و یک رکورد فوق‌العاده دیگر

مهدی طارمی در کنار موفقیت در رسیدن به رکورد فوق‌ستاره‌هایی چون چارلتون، روسی و بلینگام و حضور در جمع 3 گلزن آسیایی برتر لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد به یک رکورد مهم دیگر هم دست پیدا کند. برترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در حالی موفق به باز کردن دروازه شاختار دونتسک شد که حالا او دومین بازیکن تاریخ فوتبال است که توانسته در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان آسیا 10 بار یا بیش از 10 بار گل بزند!

 

هالک ستاره برزیلی اولین بازیکنی بود که موفق شد به این مهم دست پیدا کند و حالا مهدی طارمی هم این عنوان را از آن خود کرد. او در لیگ قهرمانان اروپا در طول 25 مسابقه موفق به 10 بار شده گل بزند و 13 گل در 24 مسابقه هم در لیگ قهرمانان آسیا در کارنامه مهدی طارمی به چشم می‌آید تا ستاره ایرانی شبی رویایی و فراموش‌نشدنی را در هفته پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برابر شاختار دونتسک تجربه کند؛ شبی همراه با صعود از مرحله گروهی و البته تاریخ‌سازی!

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا