آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شب نخست لیگ قهرمانان اروپا به روایت آمار؛ این بار بدون مسی و رونالدو

منچسترسیتی شکست‌ناپذیری خانگی خود را به ۲۷ مسابقه اروپایی متوالی افزایش داد.

شب نخست از هفته اول دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برتری مدعیان به پایان رسید. پاریس در بازی بزرگ سه‌شنبه مقابل دورتموند به برتری رسید، منچستر سیتی از شوک گل زودهنگام مقابل ستاره سرخ گریخت و بارسلونا با ۵ گل آنتورپ را در نخستین مسابقه تاریخش در لیگ قهرمانان اروپا تنبیه کرد؛ در حالی که میلان نتوانست مسابقه خانگی مقابل نیوکاسل را با برد پشت سر بگذارد.

 

بدون اسطوره‌ها

بعد از ۲۰ فصل متوالی (از فصل ۰۳-۲۰۰۲ به بعد) این نخستین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست که نه لیونل مسی و نه کریستیانو رونالدو در آن حضور ندارند. فوق ستاره‌هایی که یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های ۲ نفره تاریخ فوتبال را ساختند، حالا در ۲ قاره متفاوت برای النصر و اینتر میامی توپ می‌زنند.

 

گلزنی دروازه‌بان بعد از ۱۳ سال

ایوان پروودل با به ثمر رساندن گل تساوی‌بخش لاتزیو مقابل اتلتیکو مادرید در دقیقه ۹۵ لحظات شورانگیزی برای هواداران عقاب‌ها ساخت. پیش از این وینسنت انیاما در سپتامبر ۲۰۱۰ آخرین دروازه‌بانی بود که در رقابت‌های لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شکست ناپذیری در پاریس

پاری‌سن‌ژرمن ژرمن تنها در یکی از مسابقات خانگی اروپایی ۱۱ سال اخیر خود در دور گروهی شکست خورده. حاصل کار ۳۴ مسابقه پاریسی‌ها از سال ۲۰۱۲ به بعد، ۲۷ پیروزی، ۶ تساوی و یک شکست بوده.

 

۴ دقیقه در مقابل ۷۲ مسابقه

تیم سلتیک در مسابقه دیشب مقابل فاینورد در عرض ۴ دقیقه ۹ نفره شد. اخراج ۲ بازیکن تیم راجرز در عرض ۴ دقیقه در حالی بود که در ۷۲ مسابقه پیش از آن هم تنها ۲ تن از بازیکنان سلتیک با کارت قرمز داور روبرو شده بودند.

 

بیشترین تعداد شوت تاریخ

یاران منچسترسیتی در حالی بازنده به رختکن رفتند که در طول نیمه اول ۲۲ شوت روانه دروازه ستاره سرخ کرده بودند. ‌این بیشترین شوت ثبت‌شده یک تیم در یک نیمه از یک دیدار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نام داشت.

 

حسرت روسونری

میلان با وجود نمایشی برتر و تهاجمی موفق به شکستن طلسم دروازه نیوکاسل نشد. ۲۵ شوت بدون گل میلان بیشترین تعداد شوت بازیکنان این تیم در یک مسابقه بدون گل زده در ۱۸ فصل اخیر رقابت‌های اروپایی بود.

شکست‌ناپذیری خانگی منچسترسیتی

پیروزی برابر ستاره سرخ، قهرمان فصل گذشته اروپا را به رکورد ۲۷ مسابقه بدون شکست خانگی در لیگ قهرمانان رساند. در طول تاریخ این رقابت‌ها، تنها بارسلونا (۳۸) و بایرن مونیخ (۲۹) رکورد بهتری به ثبت رسانده‌اند.

 

بازهم تساوی در میلان

نیوکاسل در شرایطی بعد از ۲ دهه به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برگشت که آخرین مسابقه این تیم در تورنمنت سطح اول یوفا، تساوی ۲ بر ۲ مقابل اینتر در سن سیرو بود. بعد از ۲۰ سال، بازگشت این تیم هم با تساوی در همین ورزشگاه مقابل میلان همراه شد.

65 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا