آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شروع سخت و سندرم فصل سوم/ مورینیو: می‌توانستیم ۶ گل بخوریم، وقت گریه نیست

مورینیو می‌گوید بدترین شروعش را پشت سر می‌گذارد اما رم به ۲ فینال اروپایی متوالی رسیده.

بعد از تحمل شکست سنگین ۴ بر یک مقابل جنوا، نگرانی‌ها در مورد سرنوشت رم در فصل جدید رقابت‌های لیگ ایتالیا افزایش پیدا کرده. رم با کسب ۵ امتیاز از ۶ هفته نخست لیگ در رده شانزدهم جدول سری آ جا گرفته و تنها ۲ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. آقای خاص می‌پذیرد این بدترین شروع او در تمام دوران مربیگری‌اش بوده اما در عین حال اولین باری است که رم ۲ فصل متوالی در یک فینال اروپایی حاضر می‌شود.

جالوروسی تنها یک پیروزی تا به اینجای فصل به دست آورده و فاصله اندک با منطقه سقوط برای هواداران نگران‌کننده و غم‌انگیز است. این فصل با عبور از فصل ۱۷-۲۰۱۶ روی نیمکت چلسی به بدترین فصل دوران سرمربیگری مورینیو تبدیل شده. مورینیو بعد از شکست سنگین مقابل جنوا حاضر به پاسخ دادن به پرسش‌های کارشناسان حاضر در استودیو شبکه DAZN نشد و تنها با خبرنگار کنار زمین گفت‌وگو کرد: «از حاضران در استودیو عذرخواهی می‌کنم اما علاقه‌ای به حرف زدن ندارم. هنوز با بازیکنان صحبت نکرده‌ام. وقتی با بازیکنان گفت‌وگو نکرده‌ام، نمی‌توانم عمیقاً در مورد عملکرد تیمم صحبت کنم و به پرسش‌های شما پاسخ دهم.»

با گل زودهنگام آلبرت گودموندسون شب سخت مورینیو در استادیوم ماراسی آغاز شد؛ هرچند در ادامه برایان کریستانته روی ارسال لئونارد اسپیناتزولا کار را به تساوی کشید. با این حال اوضاع رم در ادامه به هم ریخت و حملات تیم تیزدندان جنوا در دقایق پایانی گلادیاتورها را با شکست سنگین ۴ بر یک بدرقه کرد. اقدام مورینیو در ارسال پی‌درپی مهاجمان به درون زمین تنها تعادل تیمش را به هم ریخت: «ما بد آغاز کردیم. این درست است. این یک گل زشت و بد بود؛ درست مانند گلی که در دقایق ابتدایی مقابل ورونا دریافت کردیم. البته به گل واکنش نشان دادیم. کار را به تساوی کشیدیم، اما بلافاصله دیگو یورنته مصدوم و ساختار تیم به بدترین شکل ممکن دچار تغییر شد.» او در مورد شلختگی تاکتیکی تیمش می‌گوید: «مانچینی اخطار گرفته بود و با توجه به رفتار این داور ما تصمیم گرفتیم او را بیرون بکشیم و ترکیب بار دیگر تغییر کرد. وقتی گل ما به دلیل آفساید مردود شد، کنار خط فکر می‌کردیم فاصله‌ای با دست‌یابی به گل تساوی نداریم. جنوا سخت عقب کشیده بود و با وجود اینکه موقعیت‌های گل عالی زیادی ایجاد نکردیم بر جریان بازی تسلط داشتیم. تعویض‌های ما همه هجومی بود اما بعد از دریافت گل سوم همه چیز تمام شد.»

گروه نرم افزاری ماهور

مورینیو در مورد این نتیجه سنگین گفته: «در موقعیت‌های این‌چنینی کار می‌تواند به فاجعه بزرگ‌تری با ۵ یا ۶ گل تبدیل شود. گل چهارم از دید من خارج از چارچوب بازی به ثمر رسید.» سرمربی رم در حالی که از دریافت ۵ یا ۶ گل حرف می‌زند که استحکام دفاعی برگ برنده تیم او در رقابت‌های فصل گذشته لیگ و لیگ اروپا بود: «درست است. نمی‌خواهم در مورد خیلی چیزها صحبت کنم. مردم در مورد اشتباهات راجر ایبانیس صحبت می‌کردند که در مسابقات بزرگ عادی شده اما او استحکامی باورنکردنی به دفاع ما داده. کریس اسمالینگ را از دست دادیم. می‌توانید ببینید چند بازی را بدون او پیروز شده‌ایم. صلابت دفاعی تیم کاهش یافته است. با این حال ارتباط دادن ضعف دفاعی به از دست دادن یک یا دو بازیکن غیر منصفانه است. صلابت دفاعی به روحیه تیمی و کار جمعی برمی‌گردد. ما بخشی از آن را از دست داده‌ایم. در این موقعیت هر شوتی به سمت دروازه ما می‌آید به گل تبدیل می‌شود. بحث در مورد عملکرد روی پاتریسیو نیست. موضوع وضعیتی است که می‌بینیم.» او ضمن اشاره به نگرانی بازیکنان درون زمین می‌گوید: «این بدترین شروع دوران حرفه‌ای من است. در عین حال فکر می‌کنم این اولین باری است که رم ۲ فینال اروپایی متوالی را طی ۲ سال پشت سر گذاشته است.» او در مورد ادامه فصل می‌گوید: «ما زمانی برای گریه کردن نداریم. می‌توانیم تا ابد گریه کنیم اما این موضوع دل ما را به درد می‌آورد. فردا به سر کار برمی‌گردیم. مسابقه بعدی تنها ۳ امتیاز دارد نه ۷ و ۸ اما برای ما به مسابقه‌ای بسیار بسیار مهم تبدیل شده است.

11 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا