آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شروع مجدد لیگ قهرمانان اروپا؛ داستان صعود نوشته می‌شود

هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با جدی‌تر شدن تلاش تیم‌ها برای صعود آغاز می‌شود.

تعلل منچستریونایتد برای کسب امتیاز، جا ماندن بنفیکا در گروهش، عملکرد ضعیف آیندهوون در لیگ قهرمانان و مسائلی از این دست برای تیم‌های مدعی باعث شده این رقابت‌ها در همین هفته سوم در بردارنده بازی‌های سرنوشت‌سازی باشد. تیم‌های جا مانده از مسیر صعود باید هر چه زودتر دست بجنبانند و خودی نشان بدهند و در غیر این صورت محکوم به سپری کردن یک دور برگشت دشوار و پر از حساسیت خواهند بود. با شروع مجدد رقابت‌های لیگ‌های اروپایی، فوتبال باشگاهی اروپا پس از یک وقفه نسبتا طولانی به فرم سابقش بازگشته و با شروع دوباره لیگ قهرمانان اروپا به حرارت و جذابیت مورد انتظارش می‌رسد.

 

گروه اول؛ دغدغه شیاطین سرخ

اوضاع برای تیم اریک تن‌هاخ نه فقط در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان اروپا هم جالب نیست. منچستریونایتد تا اینجای کار با 2 شکست از 2 مسابقه رقیبی به جاه‌طلبی گالاتاسرای را برای خود تراشیده و بدون امتیاز و بر خلاف تصور اولیه، قعرنشین گروه اول مسابقات است. آنها امروز یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز در مقابل کپنهاگن دانمارک خواهند داشت؛ رقیبی که شاید به لحاظ نام و نشان در حد و اندازه یونایتد نباشد اما دلخوش به یک امتیاز به دست آورده‌اش در پی ایستادگی و جاه‌طلبی است. در سوی دیگر این گروه، گالاتاسرای سقف رویاپردازی‌اش را با مونیخ بزرگ و آماده امتحان می‌کند و دیدار بایرن مونیخ و حریف ترکیه‌ای می‌تواند در سرنوشت صعود کنندگان گروه بسیار حائز اهمیت باشد. اگر میزبان امروز بایرن بتواند رقیب بزرگ آلمانی خودش را هم مثل یونایتد غافلگیر کند، کار صعود برای منچستری‌ها سخت‌تر از قبل خواهد بود و صد البته نگرانی‌ها برای بایرن مونیخ هم زنده می‌شوند. در صورت شکست گالاتاسرای اوضاع بر وفق مراد تن‌هاخ و تیمش خواهد بود. باید اضافه کرد منچستریونایتد با 7 گل خورده تا اینجای مسابقات ضعیف‌ترین عملکرد را در خط دفاعی در میان 32 تیم حاضر در مسابقات بعد از آنتورپ بلژیک داشته است.

 

گروه دوم؛ گرفتاری آیندهوون

صدرنشین قدرتمند با صلابت و مدعی لیگ هلند که در لیگ داخلی کشورش تا اینجای فصل همه مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشته، هنوز موفق به کسب یک برد در لیگ قهرمانان اروپا نشده و با یک امتیاز در حال نظاره کردن کمرنگ‌تر شدن شانس صعود است. آنها امروز برای پایان دادن به این نظاره‌ و انجام یک ماموریت مهم به میدان می‌روند. آیندهوون با تیم پانزدهم لیگ فرانسه دیدار می‌کند؛ اما همان تیمی که بالاتر از آرسنال با 4 امتیاز صدر جدول گروه را در اختیار دارد. آیندهوون در اردیویسه با 30 گل زده در 9 مسابقه میانگین گل زده‌ای بیشتر از 3 برای هر مسابقه دارد و خط حمله این تیم آزمونش را پس داده است. آنها فقط باید خودشان را در لیگ قهرمانان نیز پیدا کنند و برای انجام این ماموریت مهم، جدال امروز برایشان حیاتی و سرنوشت‌ساز به نظر می‌رسد. آرسنال هم برای جلوگیری از هر غافلگیری در فصلی که این تیم را از مدعیان لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آورند، باید از خانه سویا دست پر بیرون بیاید. نتایج بازی‌های امروز گروه دوم اگر چه نمی‌تواند تکلیف تیمی را مشخص کند اما برای معادلات دور برگشت به شدت تاثیرگذار و مهم تلقی می‌شود.

گروه نرم افزاری ماهور

گروه سوم؛ مطابق انتظار

در گروه رئال مادرید و ناپولی تاکنون اتفاق خارق‌العاده‌ای رقم نخورده و مطابق با انتظار اولیه رئال مادرید پیشتاز است و ناپولی هم کهکشانی‌ها را تعقیب می‌کند. براگا و یونیون برلین مستعد شگفتی‌سازی نشان نداده‌اند و احتمالا برای صعود به لیگ اروپا مبارزه می‌کنند. رئال مادرید می‌تواند با پیروزی در مقابل نماینده پرتغال خیالش را از صعود آسان از گروه راحت کند و ناپولی هم باید در آلمان جلوی هر غافلگیری مقابل یونیون برلین را بگیرد تا ادامه اتفاقات گروه سوم این فصل لیگ قهرمانان اروپا مطابق انتظار اولیه پیش برود.

 

گروه چهارم؛ کار سخت بنفیکا

تیم باسابقه، محبوب و بازیکن‌ساز پرتغالی در بد مخصمه‌ای گرفتار شده و مسیر صعودش به دور حذفی لیگ قهرمانان را به هیچ وجه هموار نمی‌بیند. بنفیکا نمی‌تواند از اینتر انتظار سستی و جا ماندن داشته باشد و از طرفی رقیب اسپانیایی حاضر در گروه یعنی رئال سوسیداد با 4 امتیاز امیدهای زیادی به حضور در جمع 16 تیم پایانی مسابقات بسته است. بنفیکا با 2 شکست و بدون گل زده امروز در خانه پذیرای سوسیداد خواهد بود. آنها باید همین امروز تکلیفشان را با یکدیگر مشخص کنند. برد بنفیکا به منزله جدی‌تر شدن رقابت میان این 2 تیم برای صعود و شکست تیم میزبان یا تساوی در این مسابقه به نوعی نشانه تسلیم شدن قهرمان لیگ پرتغال به شمار می‌رود. تیم اینزاگی هم در خانه با سالزبورگ دیدار خواهد کرد؛ مسابقه‌ای که پیش از شروع رقابت‌های این فصل، آسان‌ترین بازی نراتزوری در گروهش به حساب می‌آمد و اکنون اینتر برای این جدال فقط به یک برد قدرتمندانه و هموار کردن مسیر صعودش می‌اندیشد. صدرنشین سری‌آ به میدان می‌آید تا در اروپا هم با گلزنی خط حمله آماده‌اش آمار هجومی بهتری را بر جای بگذارد و 2 گل زده خودش را تا حد قابل قبولی ارتقا ببخشد.

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا