آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شنبه پرشگفتی فوتبال انگلیس به روایت آمار؛ بردی برای تداعی روزهای ناپلی مارادونا

در شب پیروزی آرسنال، هر ۲ تیم شهر منچستر متحمل شکست شدند.

شنبه شلوغ هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با شکست همزمان منچسترسیتی و منچستر یونایتد همراه شد. شیاطین سرخ ۴ روز بعد از برتری مقابل کریستال پالاس در جام اتحادیه با شلیک جادویی اندرسون مقابل این تیم تن به شکست دادند و منچستر سیتی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شاگردان گری اونیل در ولورهمپتون شد. آرسنال با ۴ گل بورنموث را به منطقه سقوط فرستاد و استون ویلا با نتیجه ۶ بر یک برایتون را تکه‌تکه کرد. لوتون نخستین برد فصل را با نتیجه ۲ بر یک مقابل اورتون جشن گرفت و نیوکاسل با ۲ گل برنلی را بدرقه کرد.

 

شروع عالی توپچی‌ها در خارج از خانه

آرسنال هر ۳ مسابقه خارج از خانه نخست خود در فصل جدید لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت؛ اتفاقی که پیش ازاین تنها ۳ بار در تاریخ باشگاه و ۲ بار در تاریخ لیگ برتر رخ داده‌ بود و از آخرین مورد آن (فصل ۱۴-۲۰۱۳) ۹ سال می‌گذشت.

 

شکست بدون رودری

منچسترسیتی بار دیگر در غیاب هافبک اسپانیایی خود بار دیگر متحمل شکست شد. از تابستان ۲۰۱۹ که رودری به منچستر سیتی پیوسته، شاگردان گواردیولا در ۱۵ مسابقه‌ای که او را در اختیار نداشته‌اند، متحمل ۵ شکست شده‌اند؛ درست به اندازه مجموع ۶۷ مسابقه‌ای که رودری در ترکیب حضور داشته.

گروه نرم افزاری ماهور

 

نخستین پیروزی لوتون

لوتون تاون به نخستین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر رسید. هنگام رقم خوردن آخرین پیروزی این تیم در سطح اول لیگ انگلیس، یان رایت برنده کفش طلای فوتبال انگلیس بود و دیگو مارادونا هنوز لباس ناپولی را به تن می‌کرد. گواردیولا نخستین فصل خود با پیراهن بارسلونا را به اتمام رساند، لیدز یونایتد تیم قهرمان انگلیس و محمد صلاح هنوز به دنیا نیامده‌بود.

 

رکورد خاص مرد سالخورده

روی هاجسون، سرمربی کریستال پالاس به نخستین سرمربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در ۵ مسابقه متوالی لیگ برتری در خانه منچستر یونایتد متحمل شکست نمی‌شود. او در ۵ بازدید اخیرش از اولدترافورد ۳ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده.

 

شکست همزمان منچستری‌ها

برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته و بعد از ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳، هر ۲ تیم شهر منچستر در ۲ مسابقه همزمان ساعت ۳ بعدازظهر به وقت انگلیس متحمل شکست شدند.

 

سخت‌ترین شکست ممکن

برایتون برای نخستین بار در تاریخ خود یک مسابقه در سطح اول لیگ انگلیس را با دریافت ۶ گل به اتمام رساند. این تیم در سطوح پایین‌تر فوتبال انگلیس در ۱۱ سال گذشته هرگز تا این اندازه دروازه خود را باز شده ندیده بود.

پا جای پای دوایت یورک

داگلاس لوئیس به رکورد گلزنی در ۵ مسابقه خانگی متوالی برای استون ویلا رسید. این دومین بار در تاریخ شیرهاست که چنین رکوردی به ثبت می‌رسد. بار نخست دسامبر ۱۹۹۶ و توسط دوایت یورک رقم خورده بود.

 

رکورد ۴۷ ساله واتکینز

۳ گل اولی واتکینز نقش عمده‌ای در پیروزی به یاد ماندنی و طوفانی استون ویلا مقابل برایتون داشت. واتکینز به نخستین بازیکن استون ویلا در نیم قرن اخیر تبدیل شد که در یک فصل موفق به ثبت ۲ هت‌تریک می‌شود. آخرین بار اندی گری در فصل ۷۷-۱۹۷۶ چنین آماری را با لباس استون ویلا رقم زده بود.

 

۱۰ پیروزی خانگی

استون ویلا برای نخستین بار در تاریخ خود به رکورد ۱۰ پیروزی خانگی متوالی دست یافت. تیم اونای امری در این مدت ۶ کلین شیت به ثبت رسانده و شاگردان مرد اسپانیایی هرگز بیشتر از یک بار دروازه خود را باز شده ندیده‌اند.

 

رکورد تاریخی توپچی‌ها

آرسنال با پیروزی مقابل بورنموث به رکورد ویژه ۶۵۰ پیروزی در تاریخ لیگ برتر انگلیس دست یافت. بیشتر از هر تیم دیگر در تاریخ این رقابت‌ها و فقط کمتر از منچستر یونایتد (۷۲۹ پیروزی).

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا