آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شنبه پرهیاهوی فوتبال انگلیس به روایت آمار؛ رکوردشکنی‌ در شب غم‌بار

منچستریونایتد در شب درگذشت بابی چارلتون، شفیلدیونایتد را 2-1 شکست داد.

۸ مسابقه از هفته جدید لیگ برتر روز شنبه برگزار شد که طی آن لیورپول با ۲ گل دیرهنگام از محمد صلاح از سد اورتون گذشت، منچسترسیتی به لطف گل‌های ارلینگ هالند و خولین آلوارز، برایتون را شکست داد و چلسی برتری ۲ گله مقابل آرسنال را در دقایق پایانی از دست داد. یونایتد با گل‌های دالو و مک تامینی اولین شب بدون بابی چارلتون را با پیروزی پشت سر گذاشت و نیوکاسل با ۴ گل مقابل کریستال پالاس به برتری رسید.

 

گل بزن و پنالتی بده

اسکات مک تامینی تنها چند دقیقه بعد از به ثمر رساندن گل نخست منچستر یونایتد، با خطای هند در محوطه جریمه تیم حریف را صاحب پنالتی کرد. او پنجمین بازیکن یونایتد در تاریخ لیگ و اولین نفر بعد از برونو فرناندز در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که در یک مسابقه هم گل می‌زند و هم پنالتی می‌دهد.

 

تعویض طلایی

لئاندرو تروسارد با نفوذ به محوطه ۶ قدم، گل تساوی تیمش در برابر چلسی را به ثمر رساند و نخستین بازیکن تاریخ آرسنال است که هر ۳ گل نخست خود با پیراهن تو‌پچی‌ها را به عنوان یار تعویضی به ثمر می‌رساند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پنالتی‌زن جوان

جر و بحث کول پالمر و استرلینگ بر سر تعیین زننده ضربه پنالتی وجهه جالبی نداشت و پالمر در نهایت با ۲۱ سال و ۱۶۸ روز سن به سومین بازیکن جوان تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در ۲ مسابقه متوالی پنالتی می‌زند. تنها بوکایو ساکا و پتر اندلوو رکورد بهتری دارند.

 

حاکمیت خانگی

منچستر سیتی از ابتدای سال تقویمی ۲۰۲۳ در ۲۱ مسابقه متوالی در تمام رقابت‌ها که در ورزشگاه اتحاد برگزار شده، به پیروزی دست یافته است. این طولانی‌ترین روند پیروزی متوالی خانگی یک باشگاه لیگ برتری در تاریخ این رقابت‌هاست.

 

تریپیر سازنده

کایرن تریپیه به آمار ۶ پاس گل در رقابت‌های لیگ برتر دست یافت و این، بالاترین رکورد کل لیگ است. او همچنین به نخستین بازیکن در تاریخ نیوکاسل تبدیل شد که در ۴ مسابقه متوالی لیگ برتری موفق به ثبت پاس گل می‌شود.

 

همسایه گل‌نزن

لیورپول به رکورد ۴ کلین‌ شیت متوالی مقابل اورتون دست یافت. چنین اتفاقی در ۴۷ سال گذشته دربی‌های مرسی‌ساید بی‌سابقه بوده است.

اسطوره‌ای از مصر

محمد صلاح در ۱۰ مسابقه لیگ برتری مقابل اورتون مجموعاً روی ۸ گل تأثیر مستقیم گذاشته و در مجموع ۷ بار دروازه این تیم را باز کرده؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ سرخ‌ها و فقط کمتر از استیون جرارد (۹). او همچنین به رکورد ثبت گل یا پاس گل در ۱۳ مسابقه خانگی متوالی در لیگ برتر رسید؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ لیگ و فقط کمتر از آلن شیرر (۱۸ و ۱۷) و تیری آنری (۱۷).

 

شکستن طلسم ۸ ساله

رکورد عجیب اخراج نشدن بازیکنان حریف لیورپول در لیگ بالاخره شکسته شد. اشلی یانگ به نخستین بازیکن در ۸ سال گذشته تبدیل شد که در مصاف با لیورپول با دریافت کارت زرد دوم از زمین خارج می‌شود. آخرین بار سادیو مانه با پیراهن ساوتهمپتون در اکتبر ۲۰۱۵ مقابل لیورپول ۲ کارت زرد گرفته بود.

 

ناکامی‌های خانگی چلسی

با وجود نمایشی کاملاً امیدوارکننده، اشتباه روبرت سانچز باعث شد چلسی قادر به کسب پیروزی مقابل آرسنال نشود. چلسی در ۱۲ مسابقه خانگی اخیر خود در لیگ برتر از مجموع ۳۶ امتیاز ممکن تنها ۹ امتیاز کسب کرده است.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا