آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شکست تحقیرآمیز فولاد در انزلی؛ کولاک فخرالدینی، زمینه‌ساز برد اراکی‌ها در تهران

آلومینیوم اراک توانست دومین برد پیاپی خود در فصل جدید را جشن بگیرد و ملوان بندرانزلی هم با شکست دادن فولادِ بحران‌زده، اولین پیروزی‌اش را در لیگ بیست‌وسوم به‌دست آورد.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته در شرایطی آغاز شد که در رفسنجان نتیجه‌ای غیرمنتظره به‌ثبت رسید و تیم تازه صعودکرده شمس‌آذر قزوین توانست به اولین برد خود در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کند و شاگردان سعید دقیقی توانستند جشنی 3 گله را در خانه مس رفسنجان بگیرند تا سرانجام امتیازات‌شان در جدول رده‌بندی مثبت شود و در نقطه مقابل شرایط مس بیش از پیش بحرانی شد. در ادامه دیدارهای هفته سوم، همه نگاه‌ها معطوف به دوئل حساس سپاهان اصفهان و استقلال تهران است اما پیش از برگزاری این مسابقه، امشب دو مسابقه دیگر در تهران و انزلی پیگیری شد.

 

هوادار تهران بعد از کسب 4 امتیاز از دو مسابقه ابتدایی، در خانه برابر آلومینیوم اراک قرار گرفت؛ آن‌هم در شرایطی‌که اراکی‌ها با یک باخت و یک برد شروع نسبتاً خوبی را در لیگ بیست‌وسوم داشتند. در دیگر بازی هفته سوم، ملوان بندرانزلی بعد از 2 باخت پیاپی در خانه میزبان فولاد خوزستان بود؛ تیمی که در شرایطی مشابه ملوان، 2 باخت در 2 بازی ابتدایی‌اش در لیگ بیست‌وسوم داشت و همین مسئله باعث شد تا دوئل بحران‌زده‌ها در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی شکل گیرد.

 

برد آلومینیوم در شب درخشش استقلالی‌های سابق

شاگردان محمود فکری بعد از برد روحیه‌بخش مقابل شمس‌آذر قزوین، امشب از ساعت 19 به میزبانی ورزشگاه پاس قوامین با قضاوت محمدرضا تارخ مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفتند. اراکی‌ها هم بازی گذشته خود را مقابل استقلال خوزستان با برد به پایان رسانده بودند و همین مسئله باعث شد تا دو تیم با انگیزه رسیدن به دومین برد پیاپی‌شان مقابل هم صف‌آرایی کنند. اراکی‌ها مسابقه امروز را بهتر آغاز کردند و خطای فریبرز گرامی مدافع هوادار روی مهاجم تیم آلومینیوم باعث شد تا در دقیقه 10 ضربه پنالتی به سود شاگردان مجتبی حسینی اعلام شود که این ضربه پنالتی را میلاد فخرالدینی به گل تبدیل کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کادرفنی هوادار به شدت نسبت به پنالتی اعلام شده اعتراض داشت و همین مسئله باعث شده تا تنش زیادی در کنار زمین به وجود آید. بعد از بازگشت آرامش به بازی، بنفش‌پوشان در سودای آن بودند تا بتوانند پیش از پایان نیمه نخست گل تساوی را به‌ثمر برسانند که سرانجام دفع توپ ضعیف مدافع آلومینیوم روی یک توپ ارسالی باعث شد تا موقعیت مسلم گلزنی برای امین قاسمی‌نژاد فراهم شود و او هم با شوتی دیدنی دروازه آلومینیوم را فرو ریخت تا نیمه نخست با تساوی 1-1 خاتمه یابد.

 

سفیدوسبزپوشان آلومینیوم در نیمه دوم هم توانستند بازی را بهتر از حریف خود آغاز کنند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه هوادار، سرانجام ارسال میلاد فخرالدینی باعث شد تا بهروز نوروزی‌فرد با ضربه سر دروازه هوادار را در دقیقه 76 باز کند و بار دیگر شاگردان مجتبی حسینی از حریف خود پیش افتادند. در دقایق پایانی مسابقه، بنفش‌پوشان تلاش زیادی داشتند تا مجدداً گل تساوی را به‌ثمر برسانند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود تا در یک بازی جذاب و البته جنجالی، آلومینیوم اراک بتواند با نتیجه 2 بر یک پیروز شود و دومین برد پیاپی خود در لیگ بیست‌وسوم را به‌دست آورد. اراکی‌ها با این پیروزی 6 امتیازی شدند و به رتبه چهارم جدول صعود کردند و در نقطه مقابل، هوادار با 4 امتیاز در رتبه ششم جدول باقی ماند. شاگردان محمود فکری در هفته چهارم، چهارشنبه هشتم شهریورماه باید در اصفهان مقابل ذوب‌آهن اصفهان به میدان بروند و در همان‌روز، آلومینیوم اراک در دیداری خانگی میزبان شمس‌آذر قزوین است.

تارتار، منصوریان را به یک‌قدمی درب خروج فرستاد!

ورزشگاه سیروس قایقران انزلی امشب در حالی میزبان دوئل تیم‌های ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان بود که اتفاقی مهم و تاریخی در حاشیه برگزاری این مسابقه رخ داد و آن‌هم حضور تماشاگران زن در این ورزشگاه بود. دو تیم در شرایطی بحرانی و بعد از متحمل‌شدن 2 شکست پیاپی نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز داشتند و همین مسئله باعث شد تا مهدی تارتار و علیرضا منصوریان با تفکراتی تهاجمی ترکیب تیم‌شان در مسابقه امشب را چینش کنند؛ مسابقه‌ای که از ساعت 19:30 با قضاوت وحید زمانی آغاز شد.

 

ملوانی‌ها که به دنبال اولین برد خود در فصل جدید بودند، خیلی زود توانستند از غفلت خط دفاعی فولاد استفاده کنند و فرار فوق‌العاده مسعود زائرکاظمینی باعث شد تا گل اول مسابقه به سود شاگردان مهدی تارتار در دقیقه 6 به‌ثبت برسد. بعد از این گل، نمایش تهاجمی سفیدپوشان ادامه داشت و آن‌ها در تلاش بودند تا بتوانند از غفلت خط دفاعی فولاد بهره ببرند و به گل‌های بیشتر برسند که این اتفاق رخ داد و لغزش غیرمنتظره مدافع قرمزپوشان باعث شد تا زائرکاظمینی بار دیگر با کنت در موقعیتی تک‌به‌تک قرار گیرد که این‌بار ستاره ملوان موفق به گلزنی شد.

 

زائرکاظمینی در ادامه شب درخشان خود در دقیقه 26 موفق به کسب پنالتی شد و فرصت داشت هت‌تریک خود را مقابل فولاد تکمیل کند که این‌بار ضربه او وارد دروازه کنت نشد و دروازه‌بان اتریشی توانست شوت وینگر سرعتی ملوان را مهار کند تا نتیجه بازی 2 بر صفر باقی بماند. فولادی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست به دنبال تهدید دروازه ملوان بودند که در این امر ناکام بودند و شبیه‌سازی ساسان انصاری برای کسب ضربه پنالتی باعث اخراج کاپیتان فولاد شد تا شرایط بیش از پیش برای شاگردان منصوریان بحرانی شود.

 

شاگردان مهدی تارتار در نیمه دوم هم به مانند نیمه نخست تیم برتر زمین مسابقه بودند و با حملات پرشمار روی دروازه فولاد در تلاش بودند تا به گل‌های بیشتری دست پیدا کنند. علیرضا منصوریان در شب پراشتباه خط دفاعی تیمش، در دقیقه 66 به دلیل اعتراض مکرر به داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد تا شرایط در اردوی فولاد بحرانی‌تر هم بشود. ملوانی‌ها به دنبال رسیدن به گل سوم بودند که سرانجام به خواسته خود رسیدند و در موقعیتی مشکوک، بار دیگر به سود ملوان اعلام پنالتی شد که میلاد شعبانلو هافبک تعویضی ملوان موفق شد در دقیقه 83 از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کند.

 

سفیدپوشان با وجود رسیدن به گل سوم، از حملات پردامنه خود دست نکشیدند و در تلاش برای رسیدن به گل چهارم بودند که این خواسته آن‌ها هم محقق شد و رضا جعفری که او هم در نقش یار تعویضی به میدان آمده بود، موفق به گلزنی شد تا در اولین شب حضور تماشاگران زن در ورزشگاه سن‌سیروس در تاریخ لیگ برتر، شاگردان مهدی تارتار بردی 4 گله را در خانه جشن بگیرند. با توجه به تحمل سومین شکست پیاپی در لیگ بیست‌‌وسوم، به نظر می‌رسد که علیرضا منصوریان به پایان کار خود در فولاد نزدیک شده است.

 

ملوانی‌ها با پیروزی در مسابقه امشب به رتبه هشتم جدول صعود کردند و شاگردان منصوریان هم در قعر جدول لیگ بیست‌وسوم ماندنی شدند! شاگردان مهدی تارتار سه‌شنبه هفتم شهریورماه در هفته چهارم لیگ برتر باید در سیرجان مقابل گل‌گهر به میدان بروند و فولاد خوزستان هم در آخرین بازی هفته چهارم، چهارشنبه هشتم شهریورماه در خانه میزبان پرسپولیس است. در ادامه دیدارهای هفته سوم، از ساعتی پیش صنعت‌نفت آبادان و پیکان تهران هم برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا