آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

صعود دورتموند به جام‌جهانی باشگاه‌ها؛ نتیجه پاس‌گل ستاره سابق

دورتموند به نهمین تیم اروپایی حاضر در جام جهانی باشگاه‌ها تبدیل شد.

پیروزی رئال مادرید در مقابل لایپزیش و پایان رویای اروپایی تیم مارکو رزه منجر به قطعی شدن حضور بروسیا دورتموند در جام‌جهانی باشگاه‌ها شد. هر کشور اروپایی حداکثر ۲ نماینده در جام جدید فیفا خواهد داشت و دورتموند بعد از بایرن مونیخ به دومین تیم آلمانی حاضر در این رقابت‌ها تبدیل شد. شیوه جدید جام جهانی باشگاه‌ها تابستان ۲۰۲۵ با حضور ۳۲ تیم برتر دنیا در آمریکا برگزار می‌شود. قهرمانان قاره‌ای ۴ سال اخیر فوتبال جهان و برترین تیم‌های هر قاره بر اساس رنکینگ جدید فیفا جواز حضور در این مسابقات را به دست خواهند آورد.

 

دومین نماینده آلمان

هیچ تیم آلمانی در ۳ سال اخیر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده و به این ترتیب نمایندگان بوندس‌لیگا تنها از طریق رده‌بندی فیفا می‌توانستند خود را به تورنمنت جدید فیفا برسانند. صعود بایرن مونیخ به دلیل عملکرد خوب در فصول گذشته پیش از این قطعی شده بود و دورتموند دیشب جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد. لایپزیش تنها تیم آلمانی دیگری بود که می‌توانست زنبورها را در راه صعود به دردسر بیندازد. شاگردان مارکو رزه برای صعود به عنوان دومین نماینده آلمان نیاز داشتند حداقل خود را به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسانند و این امید با شکست در برابر رئال مادرید بر باد رفت. لایپزیش در مسابقه دیشب عملکردی قانع‌کننده و تهاجمی از خود به جا گذاشت اما در نهایت گل وینیسیوس جونیور روی پاس جود بلینگام صعود رئال مادرید را قطعی کرد تا پاس گل ستاره سابق دورتموند به مهر صعود زنبورها به جام‌جهانی باشگاه‌ها تبدیل شود.

 

صعود تیم هجدهم

دورتموند به نهمین تیم اروپایی و هجدهمین تیم جهان تبدیل شد که صعود خود به مرحله گروهی جام جهانی باشگاه‌ها را قطعی کرده است. این رقابت‌ها مطابق اعلام فیفا با حضور ۱۲ تیم اروپایی برگزار خواهد شد و علاوه بر چلسی، رئال مادرید و منچسترسیتی تاکنون صعود بایرن مونیخ، پاری‌سن ژرمن، دورتموند، اینتر، بنفیکا و پورتو نیز به این رقابت‌ها قطعی شده است. شرایط جدول به گونه‌ای است که هیچ کشوری (جز برزیل) بیش از ۲ نماینده در جام باشگاه‌های جهان ندارد و تنها ۳ سهمیه دیگر برای قاره اروپا باقی مانده؛ یک سهمیه به قهرمان رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید، یک سهمیه به یکی از تیم‌های ناپولی و یوونتوس تعلق می‌گیرد و رقابت بر سر آخرین جایگاه بین بارسلونا و اتلتیکو مادرید ادامه خواهد داشت. تاکنون صعود ۱۱ تیم از قاره‌های دیگر هم قطعی شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

آسیا: الهلال عربستان، اوراوا ردز ژاپن، قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا و یک تیم از بین چونبوک موتورز و اولسان کره جنوبی

آفریقا: الاهلی مصر، ویداد کازابلانکای مراکش، قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان آفریقا و یک تیم از طریق رده‌بندی قاره‌ای

کونکاکاف: مونتری مکزیک، لئون مکزیک، سیاتل ساندرز آمریکا، قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان کونکاکاف

کونمبول: پالمیراس، فلامینگو و فلومیننزه از برزیل، قهرمان فصل جاری جام لیبرتادورس و ۲ تیم از طریق رنکینگ قاره‌ای

اقیانوسیه: اوکلندسیتی نیوزیلند

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا