آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

عربستان ۱ (۲) – (۴) ۱ کره‌جنوبی؛ صعود دراماتیک به سبک شاگردان کلینزمن

در حساس‌ترین دوئل مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی کره‌جنوبی موفق شد در ضربات پنالتی برابر عربستان به پیروزی برسد.

جام ملت‌های آسیا 2023 به حساس‌ترین مسابقه‌اش در مرحله یک‌هشتم نهایی رسید؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از برگزاری دوئل تیم‌های ملی عربستان و کره‌جنوبی، نبرد تیم‌های ملی ازبکستان و تایلند با برتری 2 بر یک ازبک‌ها خاتمه یافت. قبل از صعود شاگردان سرچکو کاتانتس، تیم‌های ملی استرالیا، تاجیکستان، اردن و قطر خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رسانده بودند و از میان عربستان و کره‌جنوبی هم یک تیم باید به جمع 8 تیم برتر قاره راه پیدا می‌کرد.

 

عربستانی‌ها بعد از آنکه در مرحله گروهی توانستند در قامت تیمِ صدرنشین کار خود را به پایان برسانند، امیدوار به آن بودند تا با هدایت روبرتو مانچینی بتوانند در مرحله یک‌هشتم نهایی هم به پیروزی برسند و با کنار زدن کره‌جنوبی به استقبال دیدار حساس برابر استرالیا بروند. در نقطه مقابل، کره‌ای‌ها با سرمربیگری یورگن کلینزمن بعد از صعود پرماجرا در قامت تیم دوم گروه پنجم، در سودای کسب پیروزی برابر تیم ملی عربستان بودند تا بتوانند روند سینوسی مرحله گروهی را جبران کنند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

 

صعود با فرشته نجاتی به نام جو هیون وو

2 تیم از ساعت 19:30 به وقت تهران با قضاوت ایگلیز تانتاشف از ازبکستان کار خود را در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی آغاز کردند. برخلاف انتظار که تصور می‌شد کره‌ای‌ها بازی را مالکانه آغاز کنند، توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان تیم ملی عربستان بود و شاگردان مانچینی در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند. حساسیت بالای مسابقه باعث شده بود تا 2 تیم نمایش محتاطانه‌ای داشته باشند و سبزپوشان نتوانستند از برتری‌شان در زمینه مالکیت بر توپ‌ومیدان استفاده کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان مانچینی در واپسین دقایق نیمه نخست، حملات خود را پردامنه‌تر کردند که درخشش خط دفاعی تیم ملی کره و البته تیرک دروازه این تیم سد راه گلزنی عربستانی‌ها شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان در بین 2 نیمه در خط حمله تیمش تغییر ایجاد کرد و به جای صالح الشهری، عبدالله ردیف به ترکیب عربستانی‌ها اضافه شد که این مهاجم جوان خیلی زود توانست مزد اعتماد مانچینی را به او بدهد.

 

ردیف ثانیه‌هایی بعد از ورودش به زمین مسابقه روی پاس سالم الدوساری توانست گل بزند تا در دقیقه 46، شاگردان روبرتو مانچینی با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی ردیف، یورگن کلینزمن به سراغ تغییرات در ترکیب تیمش رفت تا کره‌ای‌ها برای نجات از حذف زودهنگام حملات پردامنه خود را آغاز کنند. تا حوالی دقیقه 85، خبری از حملات پردامنه کره‌ای‌ها نبود اما در واپسین دقایق مسابقه، شاگردان کلینزمن عملکردی خیره‌کننده در فاز تهاجمی داشتند.

 

کره‌ای‌ها با حملات پی در پی روی دروازه عربستان به دنبال گلزنی بودند اما درخشش فوق‌العاده احمد الکسار باعث شد تا دروازه این تیم بسته بماند. در دقیقه (3+90) حتی تیرک دروازه عربستانی‌ها هم به لرزه در آمد اما خبری از ثبت گل تساوی برای شاگردان کلینزمن نبود. بعد از خلق موقعیت‌های پرشمار سرانجام در دقیقه (9+90)، گوئه سونگ توانست گل تساوی را به‌ثمر برساند تا این نبرد جذاب و پرموقعیت به وقت‌های تلف‌شده کشیده شود.

 

شاگردان کلینزمن در وقت‌های اضافی هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و امید داشتند تا کامبک خود را تکمیل کنند و به گل برتری برسند اما درخشش احمد الکسار مانع گلزنی کیم مین‌جائه شد. حملات پردامنه کره‌ای‌ها ادامه داشت اما فرصت‌سوزی عجیب آن‌ها باعث شد تا دروازه تیم ملی عربستان برای دومین‌بار باز نشود. برخلاف جریان بازی، روی یک ضدحمله، عبدالله ردیف در واپسین لحظات مسابقه فرصت داشت تا گل برتری عربستان را به‌ثمر برساند اما درخشش دروازه کره‌جنوبی باعث شد تا دروازه این تیم بسته بماند و 2 تیم با تساوی 1-1 به استقبال ضربات پنالتی رفتند.

محمد کنو موفق شد اولین پنالتی تیم ملی عربستان را به گل تبدیل کند و سون هیونگ‌مین هم این کار را برای کره‌ای‌ها انجام داد. سعود عبدالحمید پشت دومین ضربه پنالتی تیم ملی عربستان ایستاد که ضربه او برخلاف جهت حرکت دروازه تیم ملی کره‌جنوبی به گل تبدیل شد. کیم یونگ‌گوون زننده دومین پنالتی تیم ملی کره‌جنوبی بود که توانست به زیبایی توپ را به تور دروازه عربستان برساند. سامی النجعی پشت سومین پنالتی تیم ملی عربستان ایستاد که ضربه او را به خوبی دروازه کره‌جنوبی مهار کرد و در ادامه، گوئه سونگ توانست پنالتی سوم کره‌جنوبی را به گل تبدیل کند تا شاگردان کلینزمن با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

 

عبدالرحمان غریب پشت چهارمین ضربه پنالتی تیم ملی عربستان ایستاد که ضربه او را هم جو هیون وو مهار کرد تا کره‌ای‌ها در آستانه کسب پیروزی در مسابقه حساس امشب قرار گیرند. هوانگ هی‌چان زننده چهارمین ضربه پنالتی تیم ملی کره‌جنوبی بود که توانست این ضربه را به گل تبدیل کند تا شاگردان یورگن کلینزمن در تیم ملی کره‌جنوبی برنده مسابقه حساس امشب شوند و به جمع 8 تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2023 راه یابند. کره‌ای‌ها در مرحله بعدی، روز جمعه سیزدهم بهمن‌ماه باید به مصاف تیم ملی استرالیا بروند. در 2 بازی پایانی مرحله یک‌هشتم نهایی، فردا تیم‌های ملی بحرین و ژاپن برابر هم صف‌آرایی می‌کنند و تیم ملی ایران هم برابر تیم ملی سوریه قرار خواهد گرفت.

63 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا