آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ذره‌بین روی کارنامه چهره‌های شاخص بازار زمستانی؛ پرچمداری «عیسی»

در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه اخیر، چند بازیکن توانستند در قامت چهره‌های موفق خود را نشان بدهند.

تیم‌های ایرانی برای فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی خود را آماده می‌کنند؛ بازاری که طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ از روز شنبه بیستم خردادماه آغاز به کار خواهد کرد و مطمئنا می‌تواند با اخبار هیجان‌انگیزی همراه باشد. در نقل‌وانتقالات اخیر فوتبال ایران که در اواسط لیگ بیست‌ودوم به عنوان نقل‌وانتقالات زمستانی برگزار شد، همه تیم‌ها به جز استقلال برای تقویت تیم خود اقدام کردند و به جز آبی‌پوشان پایتخت، سایر تیم‌ها موفق به جذب بازیکن شدند.

 

استقلالی‌ها به واسطه بدهی به آندره‌آ استراماچونی ناکام در انجام فعالیت در بازار زمستانه بودند. البته سایر تیم‌ها هم که مجاز به فعالیت بودند، نتوانستند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند و به جز چند بازیکن، سایر بازیکنان جابه‌جا شده در بازار زمستانه اخیر کارنامه خوبی را از خود به جای نگذاشته و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. روزهای گذشته بازیکنان ناکام بازار نقل‌وانتقالات زمستانه در مطلب «ناکام‌ترین خریدهای زمستانه؛ تلنبار خارجی‌های بی‌کیفیت!» بررسی شد و حالا قصد داریم که چهره‌های موفق و البته نسبتاً موفق را در این مطلب بررسی کنیم.

 

«آل‌کثیر»، فرشته نجات پرسپولیس در روزهای سخت

یحیی گل‌محمدی در نقل‌وانتقالات زمستانی برای پر کردن جای خالی یورگن لوکادیا همزمان به سراغ جذب دو بازیکن رفت که لیاندرو پریرا ناکام در انجام ماموریت محوله بود اما در نقطه مقابل، عیسی آل‌کثیر توانست انتظارات را برآورده کند و کارنامه موفقی را از خود به جای گذاشت. آل‌کثیر که از هفته هجدهم به ترکیب پرسپولیس اضافه شد، حضور پرفراز و نشیبی را در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت داشت اما توانست با ثبت آماری درخشان فصل را به پایان ببرد و گل‌های سرنوشت‌سازی از جمله گل برتری تیمش در دربی را به‌ثمر رساند. آل‌کثیر در فصلی که گذشت، 4 گل برای پرسپولیس زد و 2 گل هم ساخت که ثبت این آمار در 16 مسابقه (در لیگ برتر و جام حذفی) نشان از عملکرد خوب او دارد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

«سامان» و اوج‌گیری دیرهنگام

سامان نریمان‌جهان یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات بود. هافبک سابق پرسپولیس و تراکتور با جدایی از تیم در حال سقوط نفت مسجدسلیمان، به ذوب‌آهن اصفهان پیوست و شاگرد مهدی تارتار شد. نریمان‌جهان در نیم‌فصل حضورش در ذوب‌آهن، توانست برای این تیم اصفهانی یک گل بزند و 4 گل هم برای ذوبی‌ها ساخت که نکته جالب‌توجه اینکه اوج درخشش او در هفته پایانی بود؛ جایی‌که ستاره ذوب‌آهن در دوئل با هوادار توانست روی هر 3 گل تیمش تاثیرگذار باشد و یک گل زد و 2 گل هم ساخت تا با کارنامه‌ای قابل‌قبول فصل را به پایان ببرد و یکی از خریدهای موفق بازار زمستانه لقب گیرد.

 

از درخشش ستاره لالیگایی فولاد تا کارنامه نسبتاً موفق «رشید»!

روبرتو تورس در کنار بازیکنانی مانند الکس آلگریا و خایمه رومرو گومز بازیکنانی بودند که باسابقه بازی در لالیگای اسپانیا به لیگ برتر ایران آمدند اما آلگریا و رومرو نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و کارنامه ناموفقی داشتند. تورس که سال‌ها در تیم اوساسونا کاپیتان بود و با کوله‌باری از تجربه به تیم فولاد آمد، روزهای خوبی را در جمع قرمزپوشان اهوازی گذراند؛ به‌طوری که در همان اولین حضور موفق شد مقابل پرسپولیس گل پیروزی‌بخش فولاد را به‌ثمر برساند و همچنین ثبت یک گل در دیدار با پیکان و ساخت 2 گل مقابل نساجی و گل‌گهر از دیگر موفقیت‌های هافبک اسپانیایی در فولاد محسوب می‌شود تا نام او هم در جمع خریدهای موفق زمستانه جای گیرد.

محمدرشید مظاهری نام‌آشنا‌ترین دروازه‌بانی بود که در نقل‌وانتقالات زمستانی جابه‌جا شد و از تیم سپاهان در انتقالی غیرمنتظره به پیکان رفت. مظاهری شروع موفقی در تیم پیکان داشت و توانست در دو بازی ابتدایی با کلین‌شیت کارش را به پایان ببرد اما در ادامه عملکرد پرفرازونشیبی داشت. دروازه‌بان باتجربه پیکان به جز دوئل با سپاهان که عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشت و 5 گل دریافت کرد، در سایر دیدارها توانست روند خوبی را در ترکیب پیکان بگذراند تا یکی از خریدهای نسبتاً موفق بازار زمستانه محسوب می‌شود؛ به‌طوری که او در 13 بازی برای پیکان، 6 کلین‌شیت توانست انجام بدهد و 14 گل دریافت کرد که 5 گل از این 14 گل در دوئل با سپاهان وارد دروازه او شد!

45 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا