آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سود استقلال و پرسپولیس از جام جهانی؛ درآمدی نزدیک به یک میلیون دلار!

فیفا امروز (پنجشنبه) به صورت رسمی از درآمد باشگاه به‌واسطه حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد.

جام جهانی 2022 قطر در شرایطی برگزار شد و تیم ملی آرژانتین در آن توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند که طبق آخرین گزارش فیفا، 837 بازیکن در رقابت‌های جام جهانی حضور داشتند. همواره بعد از برگزاری مسابقات جام جهانی، فیفا به‌واسطه حضور بازیکنان از تیم‌های باشگاهی در مسابقات ملی، پاداشی را برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد و با افزایش چشمگیر این پاداش‌ها نسبت به دوره‌های قبلی، برای حضور 837 بازیکن در جام جهانی 2022 قطر، 209 میلیون دلار از سوی فیفا به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود!

 

تیم ملی ایران هم در جام جهانی 2022 قطر حضور داشت و هر چند که شاکله ترکیب تیم ملی ایران با نظر کارلوس کی‌روش با حضور بازیکنان لژیونر چینش شد، اما طبق گزارش فیفا، 5 باشگاه ایرانی هم از برگزاری مسابقات جام جهانی سود می‌برند. در سالیان گذشته همواره موضوع انتقال پول به حساب باشگاه‌های ایرانی به دلیل وجود تحریم‌های بانکی همواره مورد ابهام قرار داشته و به نظر می‌رسد درآمدهای باشگاه‌های ایرانی از جام جهانی 2022 قطر هم در حساب فیفا بلوکه خواهد شد.

 

از درآمد چشمگیری پرسپولیسی‌ها تا سود ویژه سایپا!

باشگاه پرسپولیس که در جام جهانی در فهرست تیم ملی 4 بازیکن (علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری و مهدی ترابی) را داشت، بیشترین درآمد را در میان باشگاه‌های ایرانی خواهد داشت؛ به‌طوری‌که طبق اعلام هیات حاکمه فیفا، باشگاه پرسپولیس از حضور 4 بازیکن خود در جام جهانی، 667،063 دلار درآمده داشته است که معادل ریالی آن حدود 33 میلیارد تومان می‌شود. بعد از سرخ‌پوشان پایتخت، بیشترین درآمد از جام جهانی را باشگاه استقلال داشته است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آبی‌پوشان پایتخت در جام جهانی 2022 قطر، ابوالفضل جلالی را در کنار حسین حسینی و روزبه چشمی در فهرست تیم ملی داشتند و حضور این 3 بازیکن باعث درآمد 480،906 دلاری استقلالی‌ها شده است. هر چند که با وجود مشکلات مالی این روزهای باشگاه استقلال به نظر می‌رسد که این درآمد حدوداً 24 میلیارد تومانی فعلاً به حساب استقلالی‌ها واریز نخواهد شد و در فیفا بلوکه می‌ماند. سپاهان اصفهان هم به‌واسطه حضور پیام نیازمند و رامین رضاییان در فهرست تیم ملی در جام جهانی درآمدی 201،670 دلاری داشته که حدود 10 میلیارد تومان می‌شود.

 

باشگاه سایپا با وجود آنکه مستقیماً نماینده‌ای در جام جهانی نداشت، اما با توجه به اینکه ابوالفضل جلالی محصول آکادمی این باشگاه محسوب می‌شود، مورد توجه فیفا قرار گرفته و درآمدی 77،565 برای سایپا که حدود 4 میلیارد تومان می‌شود، لحاظ شده است. همچنین تراکتور تبریز هم از فهرست تیم ملی در جام جهانی سود برده و طبق اعلام فیفا، درآمدی 46،539 دلاری معادل حدوداً 2 میلیارد تومان برای سرخ‌پوشان تبریزی در نظر گرفته شده است.

درآمد 140 میلیاردی السدی‌ها!

السد قطر پردرآمدترین باشگاه آسیایی محسوب می‌شود. باتوجه به اینکه شاکله تیم ملی قطر از بازیکنان تیم السد تشکیل شده، آن‌ها درآمدی 2,817,911 دلاری از جام جهانی 2022 قطر داشتند که محاسبه عدد ریالی آن نشان می‌دهد که السدی‌ها حدود 140 میلیارد تومان از جام جهانی 2022 قطر درآمد داشته‌اند! همچنین الهلال عربستان هم که بازیکنان این تیم از جمله سالم الدوساری جزو چهره‌های اصلی تیم ملی عربستان محسوب می‌شوند، دومین باشگاه پردرآمد آسیایی از جام جهانی 2022 قطر محسوب می‌شود و الهلالی‌ها 2,135,334 دلار از برگزاری جام جهانی 2022 قطر سود برده‌اند.

 

فیفا به تفکیک درآمد باشگاه‌ها براساس فدراسیون‌هایشان را هم در جدول آماری خود اعلام کرده که طبق جداول ارائه شده، فدراسیون فوتبال عربستان با 6.58 میلیون دلار بیشترین درآمد را داشته و فدراسیون‌های فوتبال قطر با 6.34 میلیون دلار، کره‌جنوبی با 3.37 میلیون دلار، ژاپن با 2.85 میلیون دلار و استرالیا با 2.03 میلیون دلار در رتبه‌های بعدی نام‌شان به چشم می‌خورد. فدراسیون فوتبال ایران هم با کسب درآمد 1.47 میلیون دلاری ششمین کشور آسیایی پردرآمد از جام جهانی 2022 قطر محسوب می‌شود.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا