آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از دشوارترین گروه تاریخ تا تکرار فینال دراماتیک ۹۹

قرعه‌کشی فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا در موناکو برگزار شد.

قرعه‌کشی دور گروهی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا دقایقی پیش در بندر موناکو برگزار شد و طی آن ۳۲ تیم حاضر در تورنمنت سطح اول یوفا حریفان خود را شناختند. مراسم قرعه‌کشی با اجرای رشمین چودوری و پدرو پینتو در حضور چهره‌های سرشناس جهان فوتبال مانند لوئیس فیگو، هنریک لارسون، جو کول، اریک آبیدال و خاویر زانتی برگزار شد.

همگروه شدن منچستر یونایتد و بایرن مونیخ در گروه نخست به معنی تکرار نبرد کلاسیک ۲ تیم در فصل ۹۹-۱۹۹۸ لیگ قهرمانان خواهد بود. این تنها بازی بزرگ مرحله گروهی نخواهد بود و همگروه شدن میلان و نیوکاسل با پاری سن ژرمن و دورتموند به معنی رقم خوردن یک رقابت جذاب در گروه ششم خواهد بود، در حالی که هر ۴ تیم مدعی جدی صعود به شمار می‌روند. بازی‌های مرحله گروهی از انتهای شهریور تا آخر آذر ماه با فواصل ۲ یا ۳ هفته‌ای برگزار می‌شود و از فشردگی عجیب فصل گذشته خبری نیست. مطابق روال همه‌ساله، تیم‌های اول و دوم هر گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد و تیم‌های سوم گروه‌های ۸گانه به لیگ اروپا می‌روند. قبل از آغاز مراسم قرعه‌کشی از نشان فینال فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان اروپا که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار خواهد شد، رونمایی شد و حاضران در مرکز گردهمایی گریمالدی شاهد اجرای زنده سرود رسمی مسابقات توسط ۲ نوازنده اهل اوکراین و کانادا بودند.

گروه‌های هشت‌گانه

قرعه‌کشی با اعمال محدودیت همگروه نشدن ۲ تیم از هر کشور انجام شد. همچنین ۱۱ زوج تیم هموطن به دلیل مسئله پخش تلویزیونی در دسته‌گروه مجزایی قرار گرفتند تا در شب‌های متفاوت بازی خود را برگزار کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

گروه اول: بایرن مونیخ – منچستر یونایتد – کپنهاگن – گالاتاسرای

گروه دوم: سویا – آرسنال – آیندهوون – لانس

گروه سوم: ناپولی – رئال مادرید – براگا – یونیون برلین

گروه چهارم: بنفیکا – اینتر – سالزبورگ – رئال سوسیداد

گروه پنجم: فاینورد – اتلتیکو مادرید – لاتزیو – سلتیک

گروه ششم: پاری سن ژرمن – دورتموند – میلان – نیوکاسل

گروه هفتم: منچسترسیتی – لایپزیش – ستاره سرخ – یانگ بویز

گروه هشتم: بارسلونا – پورتو – شاختار دونتسک – آنتورپ

 

پایان یک دوران

این آخرین دوره برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با ساختار ۸ گروهی فعلی است و از دوره آینده، لیگ قهرمانان با حضور ۳۶ تیم در یک گروه برگزار خواهد شد. طبق ساختار سوئیسی جدیدی، هر تیم در دور نخست با ۸ حریف مختلف روبه‌رو خواهد شد و عملکرد هر ۳۶ تیم در یک جدول مورد مقایسه قرار خواهد گرفت؛ پیش از آن که با برگزاری یک مرحله پلی‌آف بین تیم‌های میانه جدول، تکلیف ۱۶ تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا