آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قطر ۳-۰ لبنان؛ شروعی رویایی به سبک مدافع عنوان قهرمانی

تیم ملی قطر با ارائه نمایشی تهاجمی موفق شد بردی 3گله را در نخستین مسابقه از جام ملت‌های آسیا 2023 برابر تیم ملی لبنان به‌دست آورد.

هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به نقطه آغاز فعالیت خود رسید و بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه به میزبانی ورزشگاه لوسیل، نوبت به انجام اولین مسابقه از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسید؛ جایی‌که تیم ملی قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در نخستین دیدار از گروه اول میزبان تیم ملی لبنان بود. روی کاغذ قطری‌ها از شانس بالایی برای رسیدن به پیروزی در مسابقه امشب برخوردار بودند و در نقطه مقابل، لبنانی‌ها در سودای خلق شگفتی بودند.

 

2 تیم در شرایطی امشب در مسابقه افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2023 برابر هم صف‌آرایی کردند که در طول تاریخ، 13 بار رودرروی هم قرار گرفته بودند. جالب آنکه در طول 13 مسابقه قبلی، هیچ‌گاه لبنانی‌ها نتوانسته بودند برنده شوند و 10 برد در کارنامه تیم ملی قطر به چشم می‌آمد و 3 مسابقه هم میان آن‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسید بود و در دوئل امشب، قطری‌ها هم در اندیشه یک شروع مقتدرانه در جام ملت‌ها بودند و هم قصد داشتند تا رکورد فوق‌العاده خود در نبرد با تیم ملی لبنان را حفظ کنند و در طرف مقابل، لبنانی‌ها در اندیشه طلسم‌شکنی بودند و امید داشتند که بتوانند اولین شگفتی جام ملت‌های آسیا 2023 را رقم بزنند.

 

ترکیب تیم ملی قطر

مشعل برشام، عبدالعزیز حاتم (از دقیقه 78: جاسم ابوالسلام)، لوکاس مندز، پدرو میگل، مهدی علی، محمد وعد (از دقیقه 72: حمام الامین)، حسن الهیدوس (از دقیقه 57: مصطفی ماشال)، یوسف عبدالرزاق (از دقیقه 57: اسماعیل محمد)، احمد فتحی، معز علی (از دقیقه 78: احمد علاالدین) و اکرم عفیف

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: مارکز لوپز

 

ترکیب تیم ملی لبنان

مصطفی مطر، قاسم الزین، نور منصور، الکساندر ملکی، علی تنیچ، حسین الزین، ولید شور (از دقیقه 70: حسن سرور)، محمد حیدر (از دقیقه 70: عمر بوگیل)، نصار نصار، باسل جرادی (از دقیقه 80: گابریل بیتار) و حسن معتوق (از دقیقه 70: هلال ال‌حلوه)

 

سرمربی: میودراگ رادولوویچ

 

2 تیم از ساعت 19:35 به وقت تهران با قضاوت علیرضا فغانی داور نام‌آشنای فوتبال ایران که به عنوان نماینده داوری استرالیا در جام ملت‌های آسیا 2023 حضور دارد، کار خود را در ورزشگاه لوسیل آغاز کردند. شاگردان لوپز که به دنبال رسیدن به گل نخست بودند در دقیقه 6 توانستند دروازه تیم ملی لبنان را با گلزنی معز علی باز کنند اما بعد از بررسی صحنه مشخص شد که ستاره قطری‌ها در منطقه آفساید قرار داشته و همین مسئله باعث شد تا اولین گل مردودِ جام به نام معز علی ثبت شود.

 

قطری‌ها به نمایش مالکانه و البته تهاجمی خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند و حتی در این مسیر، تیرک دروازه تیم ملی لبنان هم به لرزه در آمد اما ایستادگی خط دفاعی لبنانی‌ها باعث شد تا حملات شاگردان لوپز راه به جایی نبرد. در آن‌سوی میدان، لبنانی‌ها چشم به ضدحملات دوخته بودند که هوشیاری مشعل برشام مانع از غافلگیری تیم ملی قطر شد. در شرایطی‌که تصور می‌شد نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد، در دقیقه (1+45)، شاگردان لوپز مزد حملات پردامنه خود را گرفتند و روی پاس معز علی، اکرم عفیف توانست گل برتری تیمش در نیمه اول را به‌ثمر برساند.

شاگردان لوپز با وجود برتری یک‌نیمه‌ای به نمایش مالکانه خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل دوم بودند که حملات آن‌ها به بار نشست و در دقیقه 56، معز علی روز خوب خود را با گلزنی تکمیل کرد و توانست روی پاس محمد وعد، دروازه تیم ملی لبنان را باز کند تا شمار گل‌های خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به عدد 10 برساند و در 4قدمی رکورد تاریخی علی دایی قرار گیرد. بعد از گلزنی معز علی، قطری‌ها به دنبال مدیریت بازی بودند و در نقطه مقابل شاگردان رادولوویچ چشم به ضدحملات دوخته بودند.

 

لبنانی‌ها با وجود خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه تیم ملی قطر، ناکام در باز کردن دروازه حریف خود بودند و نمایش بی‌نقص مشعل برشام باعث شد تا دروازه تیم ملی قطر بسته بماند. در حالی‌که تصور می‌شد بازی با برتری 2گله قطری‌ها به پایان برسد، اکرم عفیف با یک حرکت انفرادی زیبا موفق شد در دقیقه (6+90) گل سوم تیمش را به‌ثمر برساند تا شاگردان لوپز در نخستین بازی‌شان در جام ملت‌های آسیا 2023 با برتری 3 بر صفر کار خود را به پایان برسانند. با پیروزی امشب، قطری‌ها توانستند در قامت مدافع عنوان قهرمانی، یک شروع موفق و مقتدرانه را در جام ملت‌های آسیا 2023 رقم بزنند و یازدهمین برد تاریخ خود برابر تیم ملی لبنان را جشن گرفتند.

 

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 فردا (شنبه) در حالی پیگیری خواهد شد که در دیگر مسابقه گروه اول، تیم‌های ملی چین و تاجیکستان از ساعت 18 برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. همچنین در جریان نخستین هفته از رقابت‌های گروه دوم، تیم ملی استرالیا از ساعت 15 به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت و از ساعت 21 هم تیم‌های ملی ازبکستان و سوریه برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا