آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قلعه‌نویی و چالش انتخاب بهترین ترکیب؛ دگرگونی در انتظار خط دفاع؟

به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی با تغییر در ساختار دفاعی تیم ملی ایران، ترکیب اصلی تیمش را برای مصاف با قطر چینش خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین گام از تورنمنت دوستانه اردن موفق شد بردی 3 بر یک را برابر تیم میزبان به‌دست آورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی با گذر از سد تیم ملی اردن، حالا مهیای حضور در مسابقه فینال شده‌اند و امشب (سه‌شنبه) باید در مرحله فینال به مصاف تیم ملی قطر بروند. در شرایطی برد مقابل تیم ملی اردن به‌دست آمد که ملی‌پوشان در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشتند اما در خط دفاع شرایط متفاوت بود و عملکرد رضایت‌بخشی از سوی شاگردان امیر قلعه‌نویی به‌ثبت نرسید و همین مسئله باعث شده تا احتمال تغییر و تحولات در ترکیب اصلی تیم ملی مطرح باشد.

 

امیر قلعه‌نویی که در دوره جدید سرمربیگری‌اش در تیم ملی نشان داده که به ثبات در ترکیب اصلی اعتقاد چندانی ندارد، احتمالاً برای مصاف با تیم ملی قطر هم به ترکیب برنده دست خواهد زد و پیش‌بینی می‌شود که حداقل یک تغییر در ترکیب تیم ملی ایران نسبت به مصاف با تیم ملی اردن، ایجاد شود. البته که احتمال تغییر و تحولات در فاز تهاجمی هم وجود دارد اما به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی قلعه‌نویی روی ترمیم خط دفاعی تیمش خواهد بود و او احتمالاً یک مدافع باتجربه را به ترکیب اصلی تیم ملی ایران اضافه خواهد کرد.

 

خط دفاع پرسپولیس در تیم ملی؟

علیرضا بیرانوند با وجود نمایش پرنوسان مقابل تیم ملی اردن، احتمالاً دروازه‌بان شماره یک تیم ملی باقی خواهد ماند اما به نظر می‌رسد که زوج خط دفاعی تغییر می‌کند؛ به‌طوری‌که احتمالاً شجاع خلیل‌زاده در مسابقه امشب نیمکت‌نشین خواهد شد و جای خود را به مرتضی پورعلی‌گنجی می‌دهد تا او در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل بدهند و با این اوصاف، زوج خط دفاعی پرسپولیس در تیم ملی در کنار هم باید به میدان بروند. احتمالاً رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی هم دو مدافع راست‌وچپ تیم ملی در مسابقه امشب خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

محمدی جانشینی استقلالیِ سابق می‌شود؟

احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی به نظر می‌رسد که به مانند بازی گذشته مقابل تیم ملی اردن در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت. البته احتمال حضور روزبه چشمی به جای نوراللهی مطرح است اما به نظر می‌رسد که در ترکیب اولیه تیم ملی، امیر قلعه‌نویی بار دیگر به 2 هافبک لژیونر فوتبال ایران اعتماد خواهد کرد. با توجه به آرایش تیم ملی در مصاف قبلی مقابل اردن، بعد از انتخاب دو هافبک میانی، قلعه‌نوی به سراغ انتخاب دو وینگر خواهد رفت که حضور علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی حتمی به نظر می‌رسد اما از میان محمد محبی و مهرداد محمدی، گزینه نهایی موردنظر قلعه‌نویی مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که با توجه به گلزنی محمدی در دیدار قبلی، او وارد ترکیب اصلی تیم ملی ایران شود.

 

زوج طلایی در خط حمله

امیر قلعه‌نویی در خط حمله به نظر می‌آید که به سراغ تغییر و تحولات نخواهد رفت و با توجه به عملکرد چشمگیر مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی گذشته و درخشش این دو ستاره در مسیر رسیدن تیم ملی ایران به پیروزی مقابل اردن، آن‌ها امشب هم در ترکیب اصلی تیم قرار خواهند گرفت تا در مصاف با شاگردان کی‌روش به دنبال آن باشند تا دروازه تیمِ سرمربی سابق خود را باز کنند. مطمئنا طارمی و آزمون که در دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش فرصت حضور در تیم ملی را به‌دست آوردند، حالا انگیزه‌های زیادی برای درخشش در مقابل او دارند و همین مسئله باعث شده تا همگان چشم‌انتظار آغاز دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر باشند؛ مسابقه‌ای که امشب از ساعت 21:30 به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی امان برگزار خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای مصاف با تیم ملی قطر

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهرداد محمدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا