آخرین مطلباخبارمهمترین اخبار روز

لاپورتا از رئال مادرید به فدراسیون فوتبال اسپانیا شکایت کرد

رئیس باشگاه بارسلونا به اتفاقات رخ داده اخیر در بازی تیم‌های رئال مادرید و آلمریا واکنشی تند نشان داد و سازمان لیگ اسپانیا را به فساد متهم کرد.

به گزارش ورزش نیوز و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد در اعتراض به اتفاقات اخیر در بازی تیم‌های فوتبال رئال مادرید و آلمریا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو رسماً به فدراسیون فوتبال اسپانیا شکایت کرده است.

به تازگی یک فایل صوتی درباره مکالمه داوران بازی یکشنبه شب رئال و آلمریا در هفته بیست‌و‌یکم لالیگا منتشر شده است که نشان می‌دهد داور مسابقه بدون دلیل خاصی از اعلام یک خطای محرز توسط وینیسیوس جونیور – هنگامی که او به آرنج خود به صورت یکی از بازیکنان حریف ضربه زد – خودداری کرده است. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اسپانیایی و اروپایی داشته و یکی از کسانی که تندترین واکنش را نسبت به آن نشان داده، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا، رقیب سنتی کهکشانی‌ها بوده است.

لاپورتا سه‌شنبه شب در گفت‌و‌گو با نشریه موندودپورتیووی کاتالونیا اعلام کرد در اعتراض به قضاوت بحث‌برانگیز بازی رئال مادرید و آلمریا که با برتری 3 بر 2 میزبان مادریدی همراه بود، به فدراسیون فوتبال اسپانیا شکایت کرده است. لاپورتا در این گفت‌و‌گو مدعی شد فشارهای اخیر شبکه تلویزیونی باشگاه رئال مادرید به داوران اسپانیا باعث شده است که آنها به سادگی از کنار اتفاقاتی که به ضرر میزبان پایتخت‌نشین تمام می‌شد، عبور کنند.

او گفت: من با رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا صحبت کردم. کمیته فنی داوران وابسته به این فدراسیون است. او به من گفت اقدامات لازم انجام شده و آنها قرار است روی این موضوع کار کنند. او همچنین به من گفت که داوران احساس نمی‌کنند که از سمت جناح خاصی تحت فشار قرار گرفته‌اند و خواست که در مورد این مسئله من مطمئن باشم. من برای داوران احترام کامل قائل هستم، اما چیزهایی که (درباره قضاوت بازی رئال مادرید – آلمریا) گفتم را تکرار می‌کنم و پای حرف‌هایم می‌ایستم. ما شاهد اتفاقاتی بسیار نگران‌کننده بودیم و اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند، تحقق اهداف‌مان بسیار سخت خواهد بود. با اتفاقاتی که عصر یکشنبه در برنابئو رخ داد، لالیگا بیشتر از این نمی‌توانست فاسد جلوه کند. لطف داوران در حق رئال بیش از اندازه آشکار است و من نگران ضربه‌ای هستم که این جانبداری آنها، به روح و روان بازیکنان ما می‌زند.

لاپورتا ادامه داد: موضوع اما فقط اتفاقی که یکشنبه رخ داد نیست. ما مدت‌هاست که داریم آنچه در بازی‌های رئال رخ می‌دهد را بررسی می‌کنیم و بیش از چند مورد رخ داده که این تیم با بهره‌مندی از تصمیمات داوران، موفق به کسب پیروزی می‌شود. ما همیشه علیه چنین چیزهایی جنگیده‌ایم و خوب می‌دانیم که چه اتفاقاتی دارد رخ می‌دهد. این بار اما اتفاقی که رخ داد آنقدر فاحش و آشکار بود که ما را مجاب کرد رسماً به فدراسیون شکایت کنیم. من بابت روحیه بازیکنان‌مان نگرانم، چون در پایان بازی‌مان در بنیتو ویامارین (بازی بارسلونا برابر رئال بتیس که بارسا آنها را 4 بر 2 برد)، آنها با وجود ارائه یک بازی خوب و زدن گل‌های فراوان، بابت اتفاقاتی که در برنابئو رخ داده بود ناراحت بودند.

گروه نرم افزاری ماهور

رئیس باشگاه بارسلونا در نهایت نظر خود را درباره سه تصمیم بحث برانگیز داور و VAR در بازی رئال مادرید و آلمریا به سود میزبان مادریدی ارائه کرد و گفت: به جز خطایی که وینیسیوس مرتکب شد و خطا‌های هندی محرز در دو گل اول رئال، جود بلینگام هم پیراهن بازیکن آلمریا را قبل از صحنه گل مردود آلمریا کشید. آنهایی که فوتبال بازی کرده‌اند حتماً می‌دانند وقتی بلینگام روی زمین افتاد طوری به داور نگاه کرد که می‌گفت «خودم را به زمین می‌‌اندازم، ببینم داور خطا می‌گیرد یا نه» و بعد که بازی ادامه پیدا کرد، داور آن را مردود دانست در حالی که به نظرم گل آلمریا کاملاً سالم بود.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا