آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مقایسه فنی پرسپولیس و استقلال در این فصل؛ تکنیکِ یحیی، قلدری نکو!

دو مربی، با دو ایده متفاوت تیم‌شان را راهی مسابقه خواهند کرد؛ البته تا پیش از به ثمر رسیدن گل اول بازی که تا حد زیادی سرنوشت مسابقه را رقم خواهد زد.

دربی پایتخت، برخلاف تقابل‌های اخیر در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس تحت فشار بیشتری است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته‌های اخیر نتایج دور از انتظاری کسب کرده‌اند و حمایت سکوها را تا حدی از دست داده‌اند. این تیم در لیگ هم ۳ امتیاز کمتر از استقلال کسب کرده تا با کسر یک امتیاز انضباطی، در فاصله ۴ امتیازی شاگردان نکونام قرار بگیرد. استقلال با یک بازی بیشتر از پرسپولیس، یک کلین‌شیت بیشتر، 2 تفاضل گل بالاتر هم دارد و هر دو تیم فقط در 2 بازی از این فصل گل نزده‌اند. در این فصل استقلال در ورزشگاه آزادی خاطرات خوش بیشتری از پرسپولیس ثبت کرده است. پرسپولیس علاوه بر ناکامی در میزبانی‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ هم 2 تا از 5 بازی‌اش در ورزشگاه آزادی را بدون کسب 3 امتیاز به پایان رساند. استقلال اما بهترین بهره را از میزبانی‌هایش برده و هر 5 بازی را برد. در کل هم هر دو تیم فقط 2 تا از 5 بازی اخیرشان در لیگ را با برد پشت سر گذاشتند و برای وارد نشدن به چالش جدید، نیاز به کسب امتیاز در این بازی دارند.

 

یک بازی با دو ایده متفاوت

پرسپولیس و استقلال در این فصل از لحاظ موقعیت ساختن و موقعیت دادن به حریفان، خیلی شبیه به هم بوده‌اند. هر دو تیم به طور میانگین در هر بازی از این فصل به اندازه زدن 1.24گل، موقعیت ساختند. به حریفان هم به اندازه زدن حدودا 0.7 گل، موقعیت دادند. برتری پرسپولیس به استقلال، تکنیکی‌تر بودن بازیکنان تیمش است. پرسپولیس با متوسط 7.0 دریبل در هر بازی تکنیکی‌ترین تیم فصل است و استقلال با نصف این عدد، در رتبه یکی مانده به آخر جای دارد. البته بخشی از این آمار هم به فلسفه و ایده‌های بازی دو مربی برمی‌گردد. عکس این آمار را در نبردهای هوایی مشاهده می‌کنید که تیم نکونام خیلی فیزیکی‌ و قلدرتر از شاگردان یحیی است. پرسپولیس با اینکه شوت بیشتری از استقلال می‌زند، اما شوت‌های بازیکنان استقلال دقیق‌تر و بیشتر در چارچوب بوده است.

در چه دقایقی منتظر گل باشیم؟

بهترین عملکرد این فصل استقلال در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم بوده است. آبی‌ها در این بازه، 5 گل زدند و فقط یک بار دروازه‌شان باز شد. پرسپولیس اما فقط در دو بازه 15 دقیقه‌ای شروع هر نیمه، بهتر از حریفان نبوده و گل بیشتری نزده است. پس احتمالا نکونام روی این نقطه قوت تیمش و ضعف حریف برای گلزنی حساب باز کرده است. در سمت مقابل هم پرسپولیس به خوبی می‌داند که استقلال در شروع بازی، ضعف دارد و همچنین بهترین نمایش هجومی پرسپولیس در 15 دقیقه پایانی هر نیمه رقم می‌خورد که این تیم با احتساب وقت‌های تلف شده، 6 گل در آن بازه زده است.

 

گروه نرم افزاری ماهور

گل اول، سرنوشت را رقم می‌زند؟

 

پرسپولیس در هر 7 مسابقه‌ای از این فصل که گل اول را زده، پیروز شده و فقط یک گل در آن مسابقات دریافت کرده است. استقلال اما 8 مرتبه گل اول بازی را زد که 2 بار برد را از دست داد. البته آبی‌ها یک کامبک هم داشته‌اند؛ بازی با هوادار که استقلال پس از دریافت گل اول و حتی دوم، به بازی برگشت و پیروز شد. استقلال در بازی با سپاهان هم گل اول را دریافت کرده بود اما نتوانست امتیازی کسب کند. نقطه ضعف پرسپولیس هم دریافت گل اول است. این تیم در 3 مسابقه‌ای که گل اول را دریافت کرد، مجموعا 2 امتیاز گرفت.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا