آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچسترسیتی – تاتنهام: بازی بزرگ از راه رسید

2 تیم بالانشین جدول لیگ برتر امشب برای تعقیب آرسنال در صدر به مصاف هم می‌روند.

شاید انتظارش را نداشته باشیم اما تاتنهام از فصل 17-2016 تاکنون 6 بار موفق شده منچسترسیتی را شکست دهد؛ بیشتر از چلسی و منچستریونایتد و همچنین سفیدهای لندنی در این بازه زمانی 20 امتیاز هم از رقیب بزرگ و قدرتمند خود گرفته‌اند؛ بیشتر از لیورپول و منچستریونایتد! تاتنهام یک رقیب دشوار و دردسرساز برای سیتی تحت هدایت پپ بوده و از رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا جلوگیری کرد. با این حال این تاتنهام با هدایت آنگه پوستکوگلو امید بیشتری برای به دردسر انداختن شاگردان پپ دارد. امیدی که نوید یک رقابت هیجان‌انگیز، نبردی تاکتیکی و یک روز جذاب را برای لیگ برتر انگلیس به همراه دارد. هر 2 تیم از پس بازی‌های بدون برد و با تماشای بردهای مدعیان به این مسابقه می‌آیند و از این میدان پیروزی می‌خواهند.

 

منچسترسیتی؛ در تکاپوی جا نماندن

تیم پپ گواردیولا برای دومین بار در این فصل 2 بازی بدون برد را پشت سر گذاشته است. بازی‌هایی که باعث شد آنها بایستند و سبقت آرسنال را شاهد باشند. صدر از دسترس سیتی خارج شده و این تیم برای بازگشت به قله فوتبال باشگاهی انگلیس و نزدیک شدن به قهرمانی پیاپی چهارم و تاریخ‌سازی بزرگ احتیاج دارد تمام بازی‌هایش را ببرد؛ خصوصا بازی‌های خانگی! چنین انگیزه‌ای برای مردی مثل پپ ممکن است رقبا را بترساند. خشم گواردیولا را کمتر دیده‌ایم و جوش و خروش او در کنار زمین با ملاحظه‌ای از خشم دور می‌شود. با این حال خشم پپ را در بازی تیم‌هایش بارها و بارها شاهد بوده‌ایم. گواردیولا مردی است که خشمش هم تاکتیکی خواهد بود. این بار برای جا نماندن و حفظ فاصله سابق با آرسنال، سیتیزن‌ها یکی از رقبای سرسخت سال‌های اخیر خود را در پیش دارند. رقیبی که اتفاقا در آخرین تقابل 2 تیم و در فصل برنده شدن 3 گانه هم منچسترسیتی را مغلوب کرد. آبی‌های شهر منچستر باید جلوی جاه‌طلبی تاتنهام در مقابل خودشان را بگیرند و برای این ماموریت، تیم آماده‌ای را هم در اختیار دارند. تیمی که گلزن اولش در فرم خوبی بسر می‌برد و هالند به عنوان آقای گل لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس آماده است تا باخت بعدی را به تیم پوستکوگلو تحمیل کند. سیتی در این فصل فقط یک بازی را برای گلزنی از دست داده و در بازی‌های خانگی فقط 4 گل دریافت کرده. آنها فقط برای پیروزی به میدان می‌روند.

 

تاتنهام؛ به خودت بیا!

روند شکست‌ناپذیری تیم پوستکوگلو به بدترین شکل ممکن شکسته شد و اسپرز در 3 بازی آخرش بازنده میدان نام گرفته است. بحران مصدومیت آزمون سختی پیش روی آنگه پوستکوگلو در اولین فصل هدایت سفیدهای لندنی قرار داده؛ آزمونی که این سرمربی هنوز موفق نشده نمره قبولی را از آن بگیرد و تیمش در ورطه بحران و ناکامی دست و پا می‌زند. تاتنهام در 3 بازی اخیر بازنده بوده و در هر کدام از این بازی‌ها فقط یک بار گلزنی کرده است. آتش خط حمله سفیدهای لندنی با دوری و مصدومیت جیمز مدیسون خاموش شده و سون هیونگ مین به تنهایی قادر به پیروز کردن تیمش نیست. فشار رقابت در لیگ برتر آنقدر بالا بود که صدرنشین لیگ را در 3 هفته به رتبه ششم جدول رسانده و در صورت ادامه ناکامی اسپرز، رتبه‌های پایین‌تری هم منتظر این تیم خواهد بود. برای برگشتن به جمع مدعیان و برای یک بار و فقط یک بار دیگر تجربه حس جذاب دیدن رقبای بزرگ از بالا، تاتنهامی‌ها باید در میدان امروز به خودشان بیایند و بدون ترس از نام و ورزشگاه حریف به دور باخت‌های متوالی پایان دهند.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی

در سال‌های اخیر شاهد زد و خوردهای متعدد بین منچسترسیتی و تاتنهام بوده‌ایم. دعوای این 2 تیم برنده نداشته و هر 2 طرف به خوبی از خجالت یکدیگر در آمده‌اند. با این حال تاریخ نزدیک‌تر در کمال شگفتی از برتری تاتنهامی‌ها مقابل قهرمان 3 دوره اخیر لیگ برتر انگلیس حکایت دارد. 10 بازی آخر 2 تیم از آغاز فصل 20-2019 با 3 برد سیتیزن‌ها، 5 برد تاتنهام و 2 تساوی همراه بوده که نشان از برتری اسپرز در این بازه زمانی دارد. همچنین تاتنهام در 4 بازی اخیر 2 تیم، 3 بار حریف قدرتمندش را به زانو در آورده و با شکست دادن سیتی اصلا بیگانه نیست. بهترین گلزن تاریخ این جدال سرجیو آگوئرو از منچسترسیتی با 12 گل زده است؛ بازیکنی که از میان ستاره‌های کنونی تیم‌ها سون هیونگ مین را با 7 گل زده جلوتر از دیگران در تعقیب خودش می‌بیند. نبرد سرنوشت‌ساز میان تیم‌های منچسترسیتی و تاتنهام در اتحاد برای هر یک از 2 طرف پیامدهای مهمی خواهد داشت و حساسیت بالای این مسابقه، آن را به مهم‌ترین جدال هفته لیگ برتر انگلیس تبدیل می‌کند.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی گذشته

منچسترسیتی:

تساوی مقابل لیورپول، تساوی مقابل چلسی، برد مقابل بورنموث، برد مقابل منچستریونایتد، برد مقابل برایتون

16 گل زده، 7 گل خورده، 3 بازی با حداقل 3 گل زده و فقط یک کلین‌شیت

 

تاتنهام:

باخت مقابل استون‌ویلا، باخت مقابل ولورهمپتون، باخت مقابل چلسی، برد مقابل کریستال پالاس، برد مقابل فولام

7 گل زده، 9 گل خورده، حداکثر 2 گل در یک مسابقه، گلزنی در تمام بازی‌ها و فقط یک کلین‌شیت

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا