آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

میلان با پیروزی به لیگ قهرمانان رسید؛ بانوی پیر خارج از مدار اروپا

میلان با برتری مقابل یوونتوس، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

میلان در شبی که رسماً شانس حضور در رتبه دوم جدول را به تبع پیروزی لاتسیو از دست داد، موفق شد با کسب برتری تک گله در استادیوم آلیانتس تورین به لطف پاس گل دقیق داویده کالابریا و ضربه سر تمام‌کننده اولیویه ژیرو مقابل یوونتوس به برتری برسد و رسماً سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

شاگردان پیولی با کسب یک تساوی در خانه حریف هم به لیگ قهرمانان اروپا می‌رسیدند اما در خانه یوونتوس اعاده حیثیت کرده و رسماً شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را از شاگردان الگری گرفتند. با این نتیجه، یووه برای کسب سهمیه لیگ اروپا باید به انتظار امتیاز از دست دادن یکی از تیم‌های رم و آتالانتا در هفته پایانی باشد تا با کسب پیروزی مقابل اودینزه، حداقل در لیگ اروپا حضور داشته باشد؛ اگر دادگاه به محرومیت این تیم از حضور در هر رقابت اروپایی رای ندهد!

ژیرو درحالی دوازدهمین گلش در فصل جاری سری آ را وارد دروازه حریف کرد که آقای گل فوتبال ملی فرانسه آخرین بار در فصل 17-2016 با پیراهن آرسنال موفق شده بود در یک فصل از مسابقات اروپایی در 5 لیگ معتبر قاره به این مرز تعداد گل‌ها برسد و برای تکرار این دستاورد، 6 فصل صبر کرد.

همچنین میلان برای سومین مرتبه در نیم سده اخیر موفق شد در یک فصل، رفت و برگشت یوونتوس را شکست دهد و پیش‌تر در فصول 91-1990 و 10-2009 موفق به ثبت چنین نتیجه دور از انتظاری شده بود. با این حساب، سهمیه 4 تیم ایتالیایی حاضر در لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده میان تیم‌های ناپولی، اینتر، لاتسیو و میلان تقسیم شد و از میان تیم‌های رم، آتالانتا و یوونتوس یکی راهی لیگ کنفرانس خواهد شد؛ مگر اینکه شاگردان آقای خاص موفق به قهرمانی در لیگ اروپا شوند و از آن راه سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود بزنند.

ضمن اینکه فیورنتینا با قهرمانی احتمالی در لیگ کنفرانس مقابل وستهام، شانس حضور در لیگ اروپای فصل آینده را خواهد داشت.

گروه نرم افزاری ماهور
53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا