آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نوفباخور ازبکستان ۲-۱ نساجی ایران؛ گل‌به‌خودی کاپیتان مانع از کسب امتیاز از تاشکند

با گل‌به‌خودی مهرداد عبدی در دقیقه 97، نوفباخور ازبکستان توانست کامبک خود را مقابل نساجی 10 نفره تکمیل کند و به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرد.

نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا باید در مقابل حریفان از آسیای مرکزی به میدان بروند و بعد از آنکه سپاهان ایران موفق شد برابر اولمالیق ازبکستان به پیروزی برسد، نوبت به انجام تقابل تیم‌های نساجی ایران و نوفباخور ازبکستان رسید که شاگردان مهدی رحمتی در سودای کسب دومین پیروزی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بودند و در نقطه مقابل، حریف ازبکستانی در اندیشه آن بود تا بتواند روند شکست‌ناپذیری خود در فصل جدید رقابت‌های آسیایی را حفظ کند.

 

نساجی ایران کار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی 2 بر صفر مقابل بمبئی‌سیتی هند آغاز کرد و شاگردان مهدی رحمتی بعد از انجام اولین بازی در تاریخ رقابت‌های آسیایی و کسب نخستین پیروزی، با 3 گل در دیدار مقابل الهلال عربستان مغلوب شدند. در طرف مقابل، نوفباخور ازبکستان تا پیش از شروع مسابقه امشب، هیچ شکستی در کارنامه‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نداشت؛ به‌طوری‌که آن‌ها در گام نخست موفق شدند الهلال را متوقف کنند و سپس توانستند بردی 3 گله را در مصاف با بمبئی‌سیتی به‌دست آورند تا یکی از مدعیان صعود به مرحله حذفی باشند.

 

ترکیب نوفباخور ازبکستان

اوتکیر یوسوپوف، عظیم احمدوف (از دقیقه 46: اوستون اورونوف)، میلوش میلوویچ، جمشید اسکندروف، ایگور گلبان، فیلیپ ایوانوویچ، ابراهیم یولداشف، جمشید بولتابائف، ابروبک اسماعیلوف، دونیر عبدومانوپوف (از دقیقه 62: سبیرجانوف اسدبک) و تیمورخوجا عبدوخالیکوف

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: سمول بابایان

ترکیب نساجی ایران

محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، امیرمهدی جان‌ملکی، سعید غلامعلی‌بیگی، محمداحسان حسینی، محمود قائدرحمتی (از دقیقه 24: مهرداد عبدی)، اسماعیل بابایی (از دقیقه 65: احمد موسوی)، صابر حردانی، محمدرضا عباسی (از دقیقه 82: آنتونیو خوزه دلگادو)، فرشید اسماعیلی (از دقیقه 65: علی داوران) و محمدرضا آزادی

 

سرمربی: مهدی رحمتی

 

مهدی رحمتی که تیمش در 3 بازی اخیر در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران متحمل شکست شده بود، تصمیم به تغییر و تحولات در ترکیب اصلی نساجی گرفت و در مقایسه با دیدار با آلومینیوم اراک، او نام حسین زامهران و علا عباس را از ترکیب اصلی تیمش خارج کرد و به جای آن‌ها، سعید غلامعلی‌بیگی و محمدرضا عباسی را به ترکیب قرمزپوشان اضافه نمود تا برخلاف دیدار قبلی، نساجی در مسابقه امشب تنها یک مهاجم تخصصی داشته باشد و آن‌ها با تغییر آرایش بازی خود برابر نوفباخور ازبکستان صف‌آرایی کردند.

 

سلمان احمد فلاحی قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت و دو تیم از ساعت 19:30 به وقت تهران کار خود را در ورزشگاه مرکزی تاشکند و در حضور پرشور تماشاگران علاقه‌مند به تیم نوفباخور آغاز کردند. بازیکنان تیمِ میزبان بازی را بهتر آغاز کردند و در مسابقه خانگی امشب به دنبال رسیدن به گل برتری بودند. با وجود حملات پرشمار از سوی بازیکنان نوفباخور، خط دفاعی نساجی در دقایق ابتدایی مسابقه نمایش خوبی داشت و سد راه گلزنی شاگردان بابایان شد. مصدومیت محمود قائدرحمتی باعث شد تا پیش از دقیقه 25، مهدی رحمتی به سراغ انجام یک تعویض اجباری در ترکیب تیمش برود.

نوفباخوری‌ها در دقیقه 31 روی یک ضربه ایستگاهی، فرصت خوبی برای گلزنی داشتند اما واکنش استثنایی محمدرشید مظاهری سد راه جمشید اسکندروف شد و او ناکام در گلزنی بود. در شرایطی‌که بیشتر توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان نوفباخور بود، محمدرضا آزادی با تیزهوشی از اشتباه خط دفاعی حریف ازبک استفاده کرد و با فرار سرعتی و ضربه نهایی خوب خود گل اول مسابقه را به سود تیم نساجی در دقیقه 44 به‌ثمر رساند تا برخلاف جریان مسابقه، شاگردان مهدی رحمتی با پیروزی به رختکن بروند.

 

آبی‌پوشان نوفباخور در نیمه دوم هم بازی را تهاجمی آغاز کردند و در اندیشه رسیدن به گل تساوی بودند که در دقیقه 50، روی یک ضدحمله، عبدوخالیکوف با محمدرشید مظاهری تک‌به‌تک شد که پرچم کمک‌داور مسابقه به نشانه آفساید بالا رفت اما بازی ادامه پیدا کرد که در این صحنه، صابر حردانی با تکلی خشن روی پای بازیکن نوفباخور رفت که داور مسابقه ضمن اعلام آفساید، حردانی را با کارت زرد جریمه کرد اما بعد از بررسی مجدد صحنه به کمک (VAR)، تصمیم داور قطری تغییر کرد و او با کارت قرمز بازیکن نساجی را اخراج کرد تا نماینده ایران 10 نفره شود!

 

مهدی رحمتی با تعویض‌های دفاعی خود در اندیشه آن بود تا بتواند از 3 امتیاز ارزشمند بیرون از خانه محافظت کند و در طرف مقابل، نوفباخوری‌ها با تعویض‌های تهاجمی در سودای رسیدن به گل تساوی بودند. محمدرشید مظاهری در دقیقه 69 با واکنشی فوق‌العاده موفق شد شوت دیدنی اوستون اورونوف را مهار کند اما 5 دقیقه بعد از این موقعیت، اورونوف روی تعلل خط دفاعی نساجی موفق به گلزنی شد تا بازی در دقیقه 74 به تساوی کشیده شود.

 

بازیکنان نساجی در 15 دقیقه پایانی مسابقه در تلاش بودند تا بتوانند بازی را مدیریت کنند و از حداقل امتیاز به‌دست آمده در خانه حریف حراست کنند و در آن‌سوی میدان، نماینده ازبکستان به دنبال تکمیل کامبک خود بود. اعلام 11 دقیقه وقت اضافی باعث شد تا حملات نوفباخوری‌ها روی دروازه نساجی پردامنه‌تر شود و سرانجام روی یک کار تیمی در دقیقه (7+90)، مهرداد عبدی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و همین مسئله باعث شد تا شاگردان رحمتی در شبی که با یک گل از حریف خود پیش بودند، با نتیجه 2 بر یک شکست بخورند و بدون امتیاز از تاشکند به قائمشهر بازگردند!

 

نساجی با تحمل دومین شکست متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، با 3 امتیاز در رتبه سوم جدول گروه سوم جایگاهش دست‌نخورده باقی ماند. نوفباخور ازبکستان هم با حفظ روند شکست‌ناپذیری خود، به هفتمین امتیازش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رسید و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به الهلال عربستان، صدرنشین گروه چهارم شد. در دیگر مسابقه گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا در هفته سوم رقابت‌ها، تیم‌های الهلال عربستان و بمبئی‌سیتی هند از ساعت 21:30 به وقت تهران برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند. نساجی ایران در دیدار بعدی خود در لیگ قهرمانان آسیا، باید پانزدهم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران در آغاز دور برگشت رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمان آسیا به مصاف نوفباخور ازبکستان برود.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا