آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

یادداشت: هیولا تو بودی نه هالند!

برناردو سیلوا، ستاره پرتغالی منچسترسیتی، بار دیگر ثابت کرد همه تعریف‌هایی که پپ گواردیولا از او کرده، بی‌دلیل نیست.

بعد از بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی مقابل بایرن مونیخ بود که گواردیولا کنفرانس مطبوعاتی را با تعریف از برناردو سیلوا آغاز کرد. سیتی بازی را 3-0 برده بود و برناردو علاوه بر اینکه پاس گل اول را برای رودری فراهم کرده بود، گل دوم را هم خودش به ثمر رساند تا تیم گواردیولا در همان دیدار رفت، کار بایرن را یک‌سره کند.

گواردیولا مقابل خبرنگاران نشست و گفت: “من خوش‌شانس بوده‌ام که در بارسا و بایرن با بازیکنان خوبی کار کردم. برناردو یکی از بهترین بازیکنانی است که من در عمرم با آنها کار کردم. او به عنوان بازیکن، یک چیز ویژه است.

او فوتبالیستی است که می‌تواند همه جا بازی کند چون بازی را کاملا درک می‌کند؛ همه حرکات با و بدون توپ.”

دو گلی که سیلوا در دیدار دیشب زد، تایید همه چیزهایی بود که گواردیولا بیان کرد. کافی است این گل‌ها را مرور کنیم.

روی گل اول توپ در سمت چپ محوطه جریمه رئال در اختیار بازیکنان سیتی است. حضور چند بازیکن رئال باعث شد تا جان استونز توپ را رو به عقب برای کایل واکر بفرستد و این باعث می‌شود تا رئالی‌ها رو به جلو حرکت کنند. کاماوینگا و لوکا مودریچ بدون توجه به برناردو سیلوا که پشت سر آنهاست، به جلو می‌روند اما ستاره سیتی در فضای پشت سر آنها و با فاصله از داوید آلابا، منتظر برگشتن توپ می‌ماند.

گروه نرم افزاری ماهور

کوین دی‌بروینه بعد از اینکه از پاس کایل واکر را دریافت می‌کند، خیلی سریع برناردو سیلوا را درون محوطه جریمه رئال پیدا می‌کند. سیلوا که بدنش را در مسیر دروازه قرار داده، می‌داند که زاویه چندان مناسبی نسبت به دروازه ندارد اما با باز کردن بدنش، تیبو کورتوا را دچار این تصور می‌کند که قصد دارد توپ را به سمت تیر دورتر بزند اما با شلیکی محکم، توپ را از کنار تیر نزدیک وارد دروازه می‌کند: 1-0!

دروازه‌بانی که تا دقیقه 22، سه بار دروازه تیمش را نجات داده بود، مقابل هوش ستاره پرتغالی تسلیم می‌شود.

روی گل دوم هم برناردو فرصت‌طلبی‌‌اش را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد. این بار حرکت از سمت چپ سیتی آغاز می‌شود و برناردو که مودریچ او را زیر نظر دارد، از کانال میانی در حال وارد شدن به محوطه جریمه رئال است. پاس جک گریلیش به ایلکای گوندوگان می‌رسید و او هم با یک ضربه محکم، به دنبال باز کردن دروازه است. در این لحظه مودریچ که احساس می‌کند این ضربه یا مهار می‌شود یا به کرنر می‌رود، دست از تعقیب برناردو برمی‌دارد اما ستاره پرتغالی همچنان به پیشروی درون محوطه رئال می‌دهد و از قضا توپی که به پای ادر میلیائو خورده، مقابل دروازه به او می‌رسید. اما ارتفاع آن طوری نیست که او بتواند با پا به آن ضربه بزند. پس او تصمیم می‌گیرد علی‌رغم قد کوتاهش، با سر توپ را به گوشه سمت چپ دروازه رئال بفرستد؛ جایی که داوید آلابا منتظر آن بود ولی ضربه سر هوشمندانه برناردو، شانسی برای مدافع رئال باقی نگذاشت. 2-0!

سیتی برای اینکه به سرنوشت فصل قبل دچار نشود، باید کار رئال را خیلی زود تمام می‌کرد و اجازه رفتن بازی به وقت‌های اضافی و پنالتی را نمی‌داد و در حالی که ضربات هیچ کدام از ستاره‌های تیم نمی‌توانست کورتوا را مغلوب کند، این برناردو بود که با جای‌گیری و ضربات هوشمندانه‌اش، یک بار دیگر باعث شد گواردیولا از اینکه چنین بازیکنی در تیمش دارد، احساس خوشبختی کند.

50 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا