آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

همه عجایب فهرست ۲۹ نفره تیم ملی؛ جوان‌گرایی با چشمانی بسته؟

امیر قلعه‌نویی شب گذشته فهرست جدید تیم ملی را رسانه‌ای کرد که این فهرست علامت‌سوال‌های پرشماری را در ذهن هواداران فوتبال ایجاد کرد.

تیم ملی ایران در گروه پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 با تیم‌های ملی ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان همگروه است، بعد از برتری 4گله مقابل هنگ‌کنگ و تساوی 2-2 برابر ازبکستان، حالا باید خود را برای ادامه حضور در این رقابت‌ها آماده کند. ملی‌پوشان فوتبال ایران که در جام ملت‌های آسیا 2023 به جمع 4 تیم رسیدند اما ناکام در فینالیست‌شدن بودند، حالا باید در فیفادی ماه مارچ 2 بازی پیاپی خود را برابر تیم ملی ترکمنستان برگزار کنند؛ مسابقه اول، روز دوم فروردین‌ماه در تهران و دیدار برگشت روز هفتم فروردین‌ماه در عشق‌آباد.

 

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی بعد از اتمام رقابت‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، شب گذشته فهرست 29 بازیکن موردنظرش برای حضور در اردوی ملی را رسماً اعلام کرد و از امروز (دوشنبه) هم در مرکز ملی فوتبال، اردوی تیم آغاز شد. یکی از نکاتی که بعد از پایان جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی بر آن تاکید داشت، بحث جوانگرایی در تیم ملی و تغییر نسل بود. مرور فهرست تیم ملی نشان می‌دهد که پروژه جوان‌گرایی در این تیم آغاز شده اما با این وجود، قلعه‌نویی تصمیمات جنجالی و سوال‌برانگیزی را برای چینش فهرست تیمش گرفته است.

 

9 تغییر نسبت به جام ملت‌ها

قلعه‌نویی در شرایطی فهرست جدید تیم ملی ایران را چینش کرده که در مقایسه با فهرست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، حذف نام 9 بازیکن از فهرست تیم به چشم می‌آید. در کنار امید ابراهیمی از عرصه ملی خداحافظی کرده، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد هم جزو بازیکنان باتجربه‌ای هستند که برای اردوی جدید تیم ملی از سوی کادرفنی فراخوانده نشده‌اند. در کنار این بازیکنان، شهریار مغانلو و رضا اسدی، 2 آقای گل مشترک لیگ بیست‌وسوم هم جایی در فهرست جدید تیم ملی ندارند و یکی دیگر از غایبان غیرمنتظره فهرست تیم، روزبه چشمی هافبک آماده و باتجربه آبی‌پوشان پایتخت است. صادق محرمی، مجید حسینی و آریا یوسفی هم به دلیل مصدومیت شانس حضور در اردوی جدید تیم ملی را از دست داده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

عجیب‌ترین انتخاب ممکن برای دروازه‌بان چهارم!

سرمربی تیم ملی در خط دروازه در کنار دعوت از علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین حسینی، آرشا شکوری را به عنوان دروازه‌بان چهارم به اردو فراخوانده است؛ آن‌هم در حالی‌که شکوری تا پیش از این عضو تیم نوجوانان ایران بود و سابقه حتی انجام یک دقیقه بازی لیگ برتری را ندارد. جالب آنکه با توجه به عملکرد علیرضا جعفرپور و کارنامه موفق او در لیگ بیست‌وسوم، تصور می‌شد در خط دروازه این دروازه‌بان جوان به جمع بازیکنان تیم ملی دعوت شود اما تصمیم قلعه‌نویی برای دعوت از شکوری که تجربه بازی در لیگ برتر را هم ندارد، سوال‌برانگیز شده است!

 

جای خالی سهرابیان و آقاسی در اردوی ملی؟

امیر قلعه‌نویی با وجود اختلاف سطح فنی ایران و ترکمنستان، تصمیم گرفته ریسک نکند و در قلب خط دفاعی، 2 مدافع موردعلاقه‌اش را بازهم به اردو فراخوانده و به نظر می‌رسد که شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان بازهم عضوی از ترکیب اصلی تیم ملی خواهند بود؛ آن‌هم در حالی‌که در هفته‌های گذشته بازیکنانی مانند آرمین سهرابیان و عارف آقاسی توانسته بودند عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارند اما با این وجود، قلعه‌نویی در کنار دعوت از محمدامین حزباوی و سامان فلاح، تصمیم گرفت ریسک بزرگ‌تری نکند و نام سهرابیان و آقاسی را در فهرست مدعوین به تیم ملی جای نداد.

آقای گل‌ها خط خوردند، ناآماده‌ها دعوت شدند!

روزبه چشمی در کنار شهریار مغانلو و رضا اسدی، غیرمنتظره‌ترین حذف‌شدگان از فهرست تیم ملی هستند؛ چرا که هر 3 بازیکن در طول هفته‌های گذشته آمادگی فنی بالایی را از خود نشان داده‌اند اما با این وجود، کادرفنی تصمیم به حذف آن‌ها از فهرست تیم ملی گرفته است. جالب آنکه در خط حمله، محمدرضا آزادی، سعید سحرخیزان و جواد آقایی‌پور، سورپرایزهای قلعه‌نویی برای فیفادی ماه مارچ بودند؛ آن‌هم در حالی‌که در لیگ بیست‌‌وسوم در حال حاضر مهاجمان آماده‌تری مانند رحمان جعفری، محمدرضا سلیمانی، رضا جعفری و حتی محمدجواد محمدی حضور دارند که با توجه به شرایط موجود، دعوت از آزادی، سحرخیزان و آقایی‌پور هم غیرمنتظره بود!

65 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا