آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

واکنش قلعه‌نویی به دوئل با ژاپن؛ کاش این مسابقه در فینال برگزار می‌شد

امیر قلعه‌نویی و علیرضا بیرانوند در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ژاپن حضور یافتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

تیم ملی ایران در پنجمین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا 2023 فردا (شنبه) باید در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها به مصاف تیم ملی ژاپن برود. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از شکست دادن تیم‌های ملی فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات در مرحله گروهی، به سختی موفق شدند در جدال با تیم ملی سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی به پیروزی برسند و این تیم را در ضربات پنالتی شکست دادند و حالا در فاصله کمتر از 72 ساعت بعد از پایان دیدار با سوریه، شاگردان قلعه‌نویی باید به مصاف تیم ملی ژاپن بروند.

 

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران به همراه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان باتجربه تیم که در دیدار قبلی با سوریه با مهار پنالتی در صعود تیم ملی به جمع 8 تیم برتر قاره آسیا نقش‌آفرین بود، امروز (جمعه) در نشست خبری پیش از بازی با ژاپن حضور پیدا کردند و به سوالات خبرنگاران درباره دوئل با تیم ملی ژاپن پاسخ دادند. گلایه مشترک قلعه‌نویی و بیرانوند نسبت به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و آن‌ها نسبت به فشردگی دیدارهای تیم ملی ایران اعتراض کردند.

 

بهترین بازی‌مان در 10 ماه گذشته برابر سوریه بود

قلعه‌نویی درباره رویارویی با تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: «به نظر من این بازی می‌توانست در روز فینال برگزار شود هر چند الان هم فینال است. این دو تیم می‌توانستند فینال اصلی را انجام دهند اما براساس قرعه در این مرحله به هم برخوردیم. ژاپن تیم بسیار بابرنامه‌ای است و قبل از جام نشان دادند که با آمادگی کامل به جام آمده‌اند. بازی مرحله حذفی‌شان با بازی مرحله گروهی متفاوت بود. شاید انرژی‌شان را گذاشته بودند که در مرحله حذفی عملکرد بهتری داشته باشند».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به آنالیز انجام شده از تیم ملی ژاپن و کیفیت فنی تیمش گفت: «ما ژاپن را آنالیز کردیم. نه ژاپن بلکه تمام تیم‌هایی که فکر می‌کردیم به آن‌ها برمی‌خوریم. جا دارد از بازیکنانم بابت بازی قبلی تشکر کنم. طی ۱۰ ماه گذشته بهترین بازی‌ای که انجام دادند بازی با سوریه بود. سوریه در دور مقدماتی عملکرد دفاعی خوبی داشت ولی ما ۱۱ شوت به سمت دروازه آن‌ها زدیم و امید گل و مالکیت خوبی داشتیم. امیدوارم با یک بازی خوب و منطقی و براساس واقعیت فوتبال، زمانی که داور سوت می‌زند، انجام دهیم».

 

قانون می‌گوید بین هر بازی 72 ساعت فاصله باشد اما …

امیر قلعه‌نویی درباره فشردگی رقابت‌ها توضیح داد: «ما بازیکنان‌مان را توجیه کرده‌ایم ولی ما این جا ضرر کردیم که به خاطر ساعت بازی و استراحت کمترمان است. همچنین بازی با سوریه به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد. من به بازیکنانم هم گفتم که بازی باید در دقیقه ۷۰ تمام می‌شد اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد. پس از آن هم به بازیکنان‌مان استراحت می‌دادم برای بازی با ژاپن. از تک تک بازیکنانم بابت زحمتی که کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. ما آماده بازی با ژاپن هستیم. ان‌شاءالله بازی خوبی شود و آن چیزی که در توان‌مان است انجام دهیم».

 

قلعه‌نویی با گلایه دوباره از برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «ما بعد از بازی با امارات ۸ روز استراحت کردیم. قانون می‌گوید که بین هر بازی باید ۷۲ ساعت زمان ریکاوری داشته باشید که ما نداشتیم. ما دو نوع ریکاوری فیزیکی که برعهده پزشکان و ماساژورها بود انجام دادیم و دومی هم بحث مکمل‌ها بود که انجام دادیم. کاش استراحت قبلی کمتر بود و الان زمان بیشتری برای استراحت داشتیم. به هر حال اتفاقی است که افتاده و باید ادامه دهیم».

بازیکنان بزرگ من می‌توانستند تا دقیقه ۷۰ بازی را تمام کنند!

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به سوالی درباره گلایه قلعه‌نویی از 3 بازیکن تیمش در جدال با سوریه پاسخ داد: «شما یکسری بازیکنان فنی دارید که آن‌ها می‌توانند وزنه‌ای برای تیم باشند. این در باشگاه هم برقرار است. یکسری بازیکنان وزن تیم هستند. ما بازیکنانی داشتیم که در آن روز از نظر فنی خیلی خوب بودند ولی باید بازی را کنترل و در دقیقه ۷۰ تمام می‌کردند. اگر کسی این را طور دیگری تحلیل کرده از آن‌ها بپرسید چرا که بحث من فنی بود».

 

امیر قلعه‌نویی با قدردانی از همکارانش در تیم ملی و همچنین بازیکنان تیم، گفت: «من از گروهی که دارم تشکر می‌کنم چرا که در این مدت‌ها چنین جوی ندیده بودم. شما در بازی با امارات دیدید که بازیکنان چطور رامین را آماده می‌کردند. با این حال مربی باید صادق باشد و واقعیت‌ها را بگوید. اگر من چنین مسائلی را نگویم به آن‌ها لطمه میزنم. ۸۰ میلیون دنبال نتیجه تیم‌ملی هستند پس باید نوع بازی و رفتار ما به خاطر دل ۸۰ میلیون باشند. همه انسان‌ها تیم ملی‌شان را دوست دارند. ما به مسائل دیگر کار نداریم و به همین دلیل بازیکن باید بداند که با تمام وجود برای ۸۰ میلیون نفر بازی کند».

 

این بازیکنان وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند

قلعه‌نویی با بیان خاطره‌ای از علی دایی صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: «یک خاطره بگویم که در بازی با بحرین در هیروشیما، من اولین نفر به بالای سر علی دایی رسیدم. او ۷۰ دقیقه با طحال پاره بازی کرد. این بازیکنان وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند. ما باید این عرق و تعصب را نسبت به مردم و کشورمان داشته باشیم. جالب است که بدانید احسان حاج صفی کتفش قبل از بازی گرفته بود. پس این پیراهن برای ۸۰ میلیون ایرانی است».

 

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به مصدومیت احسان حاج‌صفی پیش از دیدار با سوریه گفت: «آن روز (بازی سوریه) از نظر فنی بازیکنان بزرگ من می‌توانستند تا دقیقه ۷۰ بازی را تمام کنند. تجزیه و تحلیل این صحبت‌ها برعهده کسی است که می‌خواهد راجع به آن تجزیه و تحلیل انجام دهد. فقط دو بازیکن ما (حاج صفی و رضاییان) زحمت نکشیدند بلکه کلیه بازیکنان ما زحمت کشیدند. من احسان حاج صفی را به خاطر شرایط سنی بالاترش گفتم وگرنه همه بازیکنانم در این سطح بودند».

 

حیف است که یکی از این دو تیم حذف شوند

علیرضا بیرانوند هم در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی ژاپن گفت: «خوشحالم که خیلی از رسانه‌های کشورهای مختلف اینجا هستند که نشان دهنده بزرگی بازی فرداست. همانطور که آقای قلعه‌نویی گفتند، بازی می‌توانست در فینال باشد و حیف است که یکی از این دو تیم حذف شوند. ژاپن نشان داده که پیشرفت کرده و بازیکنان بزرگی دارد که در تمام تیم‌های مطرح دنیا بازی می‌کنند. ما برای موفقیت به اینجا آمدیم و می‌خواهیم اتفاق مهمی برای مردممان رقم بزنیم. این برای دومین بار است که در مرحله حذفی به ژاپن برمی‌خوریم. در بازی قبلی باختیم و فردا بازی سختی مقابل آن‌ها داریم».

بیرانوند با اشاره به فشردگی رقابت‌ها توضیح داد: «ما زمان کمی برای ریکاوری داشتیم و به آن ۷۲ ساعت قانونی نرسیدیم ولی با کادر فنی و پزشکی خوبی که داریم به خوبی ریکاوری کردیم و آماده بازی فردا هستیم. فردا دعای 90-80 میلیون ایرانی پشت سر ماست و می‌خواهیم کاری کنیم که دل مردم شاد شود. گذشته‌ها گذشته است. ما فردا بازی مهمی داریم و این ریکاوری که باید انجام دهیم به بازیکنان ایران برمی‌گردد. ما باید ذهن‌مان را آماده کنیم. ما بازیکنان بزرگی داریم که ذهن قوی‌ای دارند و می‌توانیم با آمادگی در بازی فردا حاضر شویم. سخت است خصوصا اینکه بازی قبلی ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم و شما این موضوع را در بدن بازیکنان دیدید. این موضوع سخت است اما ذهن ما می‌تواند کمک کند. من امروز زمانی که بازیکنان را دیدم، آماده بازی فردا بودند».

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا