آخرین مطلباخبارجداول لیگ هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

وضعیت لیگ های معتبر؛ صرفا جهت یادآوری!

بازی‌های لیگ‌های معتبر قاره سبز در چه وضعیتی از سر گرفته می‌شود؟

جام ملت‌های اروپا اکثر شرکت کنندگان مرحله نهایی را شناخت، مقدماتی جام جهانی در آسیا و آمریکای‌جنوبی برگزار شد و بالاخره فیفادی بساطش را برمی‌چیند تا باشگاه‌های اروپایی میدان رقابت را در دست بگیرند؛ باشگاه‌هایی که البته زخمی مسابقات ملی هم هستند و مصدومان زیادی روی دستشان مانده است. به بهانه شروع مجدد مسابقات باشگاهی به بررسی و یادآوری وضعیت جدول‌های آنها می‌پردازیم.

 

لیگ برتر انگلیس؛ زوج قدیمی

فصل جاری لیگ برتر مثل همیشه شبیه به متبحرترین نویسنده‌ها، گره‌های داستانی جذابی را در 12 هفته گذشته به رشته تحریر درآورده است. این فصل از لیگ برتر با ماجرای ادامه قدرت‌طلبی سیتی، بازگشت لیورپول به جمع مدعیان، فرم جدید و درخشان تاتنهام بدون هری کین، شمایل جدید و جذاب آرسنال، افت دوباره منچستریونایتد، وضعیت پر نوسان و غیر قابل اتکای چلسی، جاه‌طلبی بی‌سابقه استون‌ویلای اونای امری، ادامه مسیر بزرگ شدن نیوکاسل و رشد و کیفیت وستهام نوشته شده است. البته نباید از تیم جذاب روبرتو دی‌زربی هم غافل شد. صدر در سیطره سیتیزن‌های همیشه مدعی است و تعقیب کنندگان اصلی لیورپول، آرسنال و تاتنهام هستند. سفیدهای لندنی از موقعیت بزرگ و جالبشان افول کردند و سیتی هم با 2 شکست صلابت سابق را نشان نداده. آرسنال هنوز خیال هوادارانش را از بابت ادعای قهرمانی راحت نکرده اما ورود ستاره‌های جدید، این تیم را قدرتمندتر از گذشته نشان می‌دهد. لیورپول جان تازه‌ای پیدا کرده و در تدارک رقم زدن رقابت قدیمی گواردیولا و کلوپ است. مخاطبان لیگ برتر دلشان برای این رقابت جذاب و سرشار از احترام تنگ شده بود و قرمزهای آنفیلد غایب میدان بودند. با این حال آنها در این فصل حاضر و قبراق و در فاصله یک امتیازی صدر جدول، مثل گذشته سیتی را تعقیب می‌کنند. یونایتد و چلسی در تدارک بهبود اوضاع خواهند بود و به بازگشت ستاره‌های مصدوم خود امید دارند. فاصله صدر جدول تا تیم پنجم فقط 3 امتیاز است و این اوج حرارت و جذابیت این فصل لیگ برتر را به تصویر می‌کشد. استون‌ویلا ثابت کرده افق‌های بلندی را می‌بیند و در ادامه فصل به هیچ وجه قابل دستکم گرفته شدن نیست. لیگ برتر بازمی‌گردد و علاقه‌مندان به این لیگ می‌دانند رقابت‌های باشگاهی انگلیس بخش زیادی از نیاز فوتبال دوستان را تامین خواهد کرد. از اتفاقات جالب 12 هفته گذشته لیگ برتر می‌توان به 8 تایی شدن شفیلدیونایتد توسط نیوکاسل، بردها و بازگشت‌های 10 نفره لیورپول، 6 گله جذاب استون‌ویلا در مقابل برایتون، تساوی بسکتبالی و 8 گله میان سیتی و چلسی، شکسته شدن روند بازی‌های بدون باخت آرسنال و تاتنهام و کسر امتیاز از اورتون و قرار گرفتن این تیم در موقعیت سقوط اشاره کرد.

 

لالیگا؛ شگفتی بزرگ

شاید با پایان بازی‌های ملی علاقه‌مندان به لالیگا به سراغ جدول لیگ اسپانیا بروند تا به یاد بیاورند رئال مادرید یا بارسلونا یا حتی اتلتیکومادرید، کدام یک از این 3 تیم در صدر هستند. باید به آنها حق بدهیم براساس عادت قبلی فراموش کرده باشند پاسخ سوال آنها هیچ کدام است. بله؛ هیچ کدام و این تیم شگفتی‌ساز خیروناست که بالاتر از 2 قطب ال‌کلاسیکو، بالاتر از ژاوی و سیمئونه و آنچلوتی، بالاتر از بلینگام، لواندوفسکی و گریزمان و بالاتر از تمام قدرت‌های فوتبال باشگاهی اسپانیا در دهه‌های اخیر ایستاده و یک جاه‌طلبی فوق بزرگ را دنبال می‌کند. در لالیگا و با شروع مجدد مسابقات آن باید منتظر ادامه تلاش رئال پر از مصدوم و بارسلونای زخم خورده از مصدومیت طولانی‌مدت گاوی برای رسیدن به خیرونا باشیم. این تیم31 گل به ثمر رسانده و بهترین خط حمله این فصل لیگ اسپانیا به شمار می‌رود. در مجموع آنچه در مورد لالیگا باید یادآوری کنیم، تعلل بارسلونا و جا ماندن نسبی این تیم از صدر جدول، درخشش بی‌سابقه و دور از انتظار خیرونا، آمادگی توام با تزلزل رئال مادرید، تغییر واضح و پیشرفت آمار گلزنی اتلتیکو، فرم قابل قبول بیلبائو، سوسیداد و بتیس و وضعیت کابوس‌وار آلمریاست که بدون حتی یک برد در 13 مسابقه در حال سقوط آزاد است. مجموع امتیازهای آلمریا تا اینجا به عدد 3 رسیده که از تعداد گل‌های رئال و بارسا در برخی مسابقات کمتر است. برای یادآوری اتفاقات جالب توجه لالیگا تا اینجای فصل می‌توان به شکست رئال در دربی مادرید، توقف بارسا برابر مایورکای قعر جدولی، 7 گله اتلتیکومادرید در مقابل رایووایکانو، شکست خانگی آبی و اناری‌ها در ال‌کلاسیکو، درخشش فوق العاده جود بلینگام و رونمایی ژاوی از ستاره‌های نوجوان باشگاهش اشاره کرد. لالیگا این بار یک مدعی جدید دارد و همه منتظر ادامه مسابقات این لیگ و معلوم شدن سطح جاه‌طلبی خیرونا هستند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بوندس‌لیگا؛ رقابت بزرگ

اگر با پایان مسابقات ملی می‌خواهید سری به جدول بوندس‌لیگا بزنید و فاصله بایرن با جدی‌ترین تعقیب کننده‌اش را ببینید، سخت در اشتباه هستید. این بار باواریایی‌ها در تعقیب صدرنشین هستند؛ صدرنشینی که فوتبال اروپا را به تحسین وا داشته و سرمربی‌اش را به عنوان مدعی نشستن روی نیمکت رئال مادرید مطرح کرده است. این فصل بوندس‌لیگا روایتگر رقابت بزرگی میان بایرن مونیخ و بایرلورکوزن بوده و این 2 تیم برای رسیدن به قهرمانی پیشتازند. 2 تیم آماده و مدعی، 2 ترکیب رو به جلو و هجومی، 2 مجموعه بدون باخت تا اینجای فصل و 2 باشگاه پیشتاز در لیگ آلمان، رقابتی جذاب را ارائه می‌کنند. دورتموند و لایپزیش صلابت فصل‌های قبل را نداشته‌اند و از همین حالا از صدر جدول دور مانده‌اند. به جای آنها اشتوتگارت می‌درخشد و با فرم خوب در جایگاه سوم جدول قرار دارد. 2 تیم بالای جدولی فاصله مناسبی پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد دستکم در هفته‌های آینده، رقابت فقط میان مونیخ و لورکوزن باشد. مونیخ با خط حمله طوفانی‌اش با حضور هری کین آقای گل می‌درخشد و با 42 گل زده در 11 مسابقه، چهره‌ای خشمگین را به رقبا نشان می‌دهد. رقابت آقای گلی لیگ آلمان هم به شدت جذاب شده و مخاطبان زیادی دارد. سرهو گیراسی دنیای فوتبال را با گلزنی‌های ادامه‌دار در اشتوتگارت غافلگیر کرد و مدعی اول آقای گلی لیگ آلمان بود. با این حال کین هم گیراسی را غافل‌گیر کرد و با تداوم فرم خوبش و رسیدن به 17 گل در 11 بازی، بالاتر از گیراسی 15 گله ایستاده است. یونیون برلین که فصل گذشته به لیگ قهرمانان اروپا هم رسید، رویاپردازی‌هایش تمام شده و در قعر جدول بوندس‌لیگا برای بقا دست و پا می‌زند. از اتفاقات جالب بوندس‌لیگا تا اینجای فصل باید به برد 7 گله و 8 گله بایرن مونیخ در مقابل بوخوم و دارمشتات، شکست خانگی 4 گله دورتموند در درکلاسیکر، شروع 5 گله و درخشان اشتوتگارت در هفته اول و شکست 5 گله این تیم در دومین هفته، برد 6 گله لایپزیش در برابر کلن، تساوی جذاب 3 بر 3 دورتموند و فرانکفورت و فرم خوب قطع نشدنی لورکوزن تا اینجای فصل اشاره کرد.

 

سری‌آ؛ نو شدن رقابتی کهنه

بالاخره یوونتوس و اینترمیلان همزمان به فرم خوب خود دست پیدا کردند تا دربی ایتالیا در این فصل به اوج خودش بازگردد. تیم‌های خانواده‌های آنیلی و موراتی در گذشته، باز هم رقبای اصلی برای رسیدن به قهرمانی هستند. لیگ ایتالیا تا اینجا مدافع عنوان قهرمانی را با 10 امتیاز فاصله از صدر جدول و پروژه دفاع از عنوانش دور کرده و ناپولی با برکناری سرمربی هم مواجه شد. میلان با فرم گاهی خوب و گاهی متزلزل موفق شده رتبه سومش را محکم کند اما توسط ناپولی تعقیب می‌شود و تا یوونتوس رده دومی 6 امتیاز فاصله دارد. رم بدترین شروعش را پشت سر گذاشت اما در حال بیدار شدن است و با 18 امتیاز در رتبه هفتم جدول به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با درخشش لوکاکو زیر نظر مورینیو می‌اندیشد. آتالانتا مثل همه سال‌های اخیر یک تیم بالانشین شده و لاتزیو حال و روز خوبی ندارد. فیورنتینا به خودش آمده و می‌تواند رویای سهمیه یک رقابت اروپایی را داشته باشد. اینتر با 9 هفته صدرنشینی ثابت کرده برای قهرمانی شوخی ندارد و مارتینس در خط حمله این تیم دور از سایه هر نام بزرگ دیگری، برای اولین بار تبدیل به نقش اول نراتزوری شده و می‌درخشد. اتفاقات جالب این فصل سری‌آ با برد 7 گله رم در مقابل امپولی، برد امپولی قعر جدولی در خانه ناپولی، آتش‌بازی 4 گله ساسولو پیش روی یوونتوس و ادامه آتش‌بازی با پیروزی این تیم در برابر اینتر و شب تاریک دلامادونینا برای روسونری با شکست 5 گله مقابل نراتزوری خلاصه می‌شود. سری‌آ مدعیان اصلی‌اش را شناخته و اینتر و یوونتوس جلوتر از بقیه برای قهرمانی می‌جنگند؛ 2 تیمی که در مقابل ساسولو شکست خوردند و 2 تیمی که در شروع مجدد سری‌آ باید یکشنبه هفته بعد در مقابل یکدیگر بایستند. لیگ ایتالیا با رونمایی از دربی ایتالیا در بهترین فرم 2 تیم یووه و اینتر، شروع مجدد بسیار جذابی را تدارک دیده است.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا