آخرین مطلباخبارمهمترین اخبار روز

پایان دوران حرفه‌ای فوتبال ادن هازارد؛ ستاره سقوط‌کرده خداحافظی کرد

ادن هازارد که از زمان جدایی از رئال مادرید بدون باشگاه مانده بود اعلام بازنشستگی کرد.

ادن هازارد ستاره و کاپیتان پیشین تیم ملی بلژیک در ۳۲ سالگی از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

وینگر سابق چلسی از زمان جدایی از رئال‌مادرید پس از پایان قراردادش در تابستان امسال، بدون باشگاه بود و پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود که او به فکر بازنشستگی است. آزار در طول ۱۶ سال فوتبال حرفه‌ای خود قهرمان لیگ برتر، لیگ اروپا و لالیگا شد.

هازارد در صفحه اینستاگرامش نوشت: «باید به خودتان گوش دهید و در زمان مناسب توقف کنید. پس از ۱۶ سال و بیش از ۷۰۰ بازی تصمیم گرفتم به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای به دوران خود پایان دهم. من موفق شدم رویای خود را محقق کنم، در زمین‌های زیادی در سراسر جهان بازی کردم و لذت بردم. در طول دوران حرفه‌ای‌ام خوش‌شانس بودم که با مدیران، مربیان و هم‌تیمی‌های بزرگی آشنا شدم، از همه برای این لحظات عالی تشکر می‌کنم، دلم برای همه شما تنگ خواهد شد. یک تشکر ویژه از خانواده‌ام، دوستانم، مشاورانم و افرادی که در روزهای خوب و بد در کنارم بودند. در نهایت، یک تشکر بزرگ از شما، هوادارانم، که من را در تمام این سال‌ها دنبال کرده‌اید و تشویقم کردید. اکنون زمان آن است که از گذراندن وقت با عزیزانم لذت ببرم و تجربیات جدیدی داشته باشم. دوستان من به زودی شما را خارج از زمین بازی می‌بینم.»

این ملی‌پوش بلژیکی در طول ۷ سال موفق در چلسی در ۳۵۲ بازی ۱۱۰ گل به ثمر رساند، و در سال ۲۰۱۹ به مادرید رفت و تبدیل به گران‌ترین خرید باشگاه شد. مشکلات متعدد مصدومیت او را نیمکت‌نشین کرد و نتوانست آنطور که باید تاثیرگذار باشد.

هازارد مسلماً در سه فصل از هفت فصلی که در چلسی بود بهترین بازیکن لیگ برتر بود و در دو فصل دیگر هم عالی بود. فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ ایده‌آل نبود، در حالی که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ساکت‌تر از حد معمول بود، اما همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای را در فینال جام حذفی ارائه کرد و موفق شد گل پیروزی مقابل منچستریونایتد را به ثمر برساند. او در فینال جام اتحادیه سال بعد، بدون شک بهترین بازیکن بود. هازارد همچنین در پیروزی فینال لیگ اروپا در سال ۲۰۱۹ مقابل آرسنال که آخرین بازی‌اش برای چلسی بود، بهترین بازیکن مسابقه شد.

گروه نرم افزاری ماهور
57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا