آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روزنتایج زنده
موضوعات داغ

پایان لیگ بیست‌ودوم؛ پرسپولیس قهرمان شد، مس کرمان به لیگ یک رفت

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال ایران با ثبت نتایجی عجیب و پرگل با قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت و سقوط مس کرمان به پایان رسید.

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌ودوم به روز پایانی خود رسید و از ساعت 18 به صورت همزمان 8 مسابقه پیگیری شد. هفته گذشته سقوط نفت مسجدسلیمان به عنوان اولین تیم قطعی شد اما بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به روز پایانی خود رسیده که تکلیف تیم قهرمان و دومین تیم سقوط کننده به لیگ یک مشخص نشده بود و هواداران فوتبال بی‌صبرانه چشم‌انتظار 90 دقیقه فوتبال هیجان‌انگیز بودند تا بعد از یک فصل جذاب و پرهیجان، سرنوشت تیم قهرمان و البته دومین تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان رسماً مشخص شود.

 

پرسپولیس در مهم‌ترین بازی هفته در قائمشهر موفق شد با 4 گل نساجی مازندران را شکست بدهد و عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد. سپاهان در کرمان با 2 گل مس را شکست داد تا عنوان نایب‌قهرمانی به طلایی‌پوشان اصفهانی برسد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی هم با این شکست با توجه به پیروزی یک‌گله صنعت‌نفت آبادان در بازی همزمان مقابل گل‌گهر سیرجان راهی مسابقات لیگ آزادگان شدند.

 

استقلال تهران در پرگل‌ترین بازی هفته موفق شد با نتیجه 7 بر یک تراکتور را در هم بکوبد تا پرگل‌ترین برد تاریخ استقلال در لیگ برتر به‌ثبت برسد. در سایر دیدارها، ذوب‌آهن اصفهان در خانه با نتیجه 3-3 مقابل هوادار تهران متوقف شد و مس رفسنجان در کرج مقابل پیکان تهران به تساوی 1-1 رضایت داد. نفت مسجدسلیمان موفق شد با نتیجه عجیب 5 بر یک از سد ملوان بندرانزلی بگذرد و نبرد فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک هم با تساوی 2-2 خاتمه یافت.

گروه نرم افزاری ماهور

پرسپولیس قهرمان بیست و دومین دوره لیگ برتر

نتایج هفته پایانی لیگ برتر

 

در این گزارش به صورت ویژه و لحظه‌به‌لحظه آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با دیدارهای حساس و سرنوشت‌ساز هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران بارگذاری شده است. گزارش آخرین روز از رقابت‌های بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بعد از 279 روز رقابت جذاب و نفسگیر تیم‌ها را در ادامه بخوانید.

20:17 – پایان لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی پرسپولیس. بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به نقطه پایان خود رسید که در این دوره از رقابت‌ها، پرسپولیس توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و تیم‌های مس کرمان و نفت مسجدسلیمان هم راهی لیگ دسته اول شدند.

 

20:16 – خداحافظ قهرمانی؛ خداحافظ لیگ برتر! نبرد تیم‌های مس کرمان و سپاهان اصفهان با برتری 2 بر یک طلایی‌پوشان اصفهانی به پایان رسید اما با توجه به برد پرسپولیس در بازی همزمان، سپاهانی‌ها به عنوان قهرمانی نرسیدند و در نقطه مقابل، برد صنعت‌نفت در بازی همزمان باعث سقوط مس کرمان شد.

 

20:12 – گلی بی‌فایده برای مس کرمان. حسن مرادی‌فر در دقیقه (7+90) موفق شد روی ارسال یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر دروازه سپاهان اصفهان را باز کند که با توجه به برتری صنعت‌نفت در بازی همزمان، این گل تاثیری در بقای مس کرمان در لیگ برتر ندارد.

 

20:05 – مغانلو و گل دوم برای سپاهان. در دقیقه 90 تقابل تیم‌های مس کرمان و سپاهان اصفهان، شهریار مغانلو توانست با استفاده از فرصت ایجاد شده در مقابل دروازه خالی مس کرمان، برای تیمش گلزنی کند تا هم طلایی‌پوشان به دومین گل خود در مسابقه امرزو برسند و هم اینکه مغانلو بتواند در جدول گلزنان یکه‌تاز شود.

 

20:03 – خیال صنعت‌نفت از بقا آسوده شد. مهدی ممی‌زاده در دقیقه 90 با شوتی زیبا دروازه گل‌گهر سیرجان را فرو ریخت تا شاگردان عبدالله ویسی با رسیدن به 3 امتیاز دیدار مقابل گل‌گهر خیال‌شان از بقا در لیگ برتر آسوده شود.

 

19:56 – پرگل‌ترین برد تاریخ آبی‌ها در لیگ برتر. استقلال در پرگل‌ترین بازی هفته توانست به بهترین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر برسد و با نتیجه 7 بر یک تراکتور تبریز را در هم کوبید تا بردی قاطعانه برای شاگردان ریکاردو سا پینتو به‌دست آید.

 

19:55 – دو تساوی در بازی تشریفاتی هفته. ذوب‌آهن اصفهان در خانه مقابل هوادار تهران با نتیجه پرگل 3-3 متوقف شد و نبرد تیم‌های پیکان تهران و مس رفسنجان هم با تساوی 1-1 به پایان رسید.

19:32 – حزباوی خیال فولادی‌ها را در خانه آسوده کرد. محمدامین حزباوی مدافع میانی تیم فولاد خوزستان در دقیقه 60 توانست گل دوم را وارد دروازه آلومینیوم اراک کند تا با درخشش این مدافع جوان، شاگردان علیرضا منصوریان با 2 گل از آلومینیوم اراک پیش بیفتند.

 

19:31 – شاگردان زارع یکی از گل‌های خورده را جبران کردند. سجاد بازگیر هافبک تیم ملوان توانست از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا نبرد تشریفاتی نفت مسجدسلیمان و ملوان بندرانزلی با نتیجه عجیب 4 بر یک به سود نفتی‌ها دنبال شود.

 

19:30 – گودرزی گل چهارم را به سود نفت مسجدسلیمان به‌ثمر رساند! حسین گودرزی مدافع راست نفتی‌ها توانست با نفوذ عالی خود توانست دروازه ملوان بندرانزلی را روی واکنش ضعیف رضا حیدری برای چهارمین‌بار در مسابقه امروز باز کند!

 

19:29 – استقلال و تراکتور 10 نفره شدند! آرش قادری در دقیقه 68 در موقعیت تک‌به‌تک روی امیرارسلان مطهری از پشت مرتکب خطا شد و که از داور اخطار گرفت و در ادامه درگیری با روزبه چشمی باعث شد تا دومین کارت زرد را دریافت کند و با کارت قرمز از زمین مسابقه بیرون رفت. داور مسابقه همچنین چشمی را هم با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کرد تا 2 تیم 10 نفره شوند.

 

19:27 – اکوان مجدداً ذوب‌آهن را پیش انداخت. در دوئل جذاب ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران، آرمان اکوان مدافع پیش‌تاخته سبزپوشان اصفهانی در دقیقه 68 موفق به گلزنی شد تا شاگردان مهدی تارتار برای سومین‌بار در مسابقه امروز از حریف خود پیش بیفتند.

 

19:25 – سقوط احتمالی مس کرمان! با توجه به نتایج رقم خورده در بازی‌های همزمان و تساوی صنعت‌نفت آبادان مقابل گل‌گهر سیرجان و شکست مس کرمان برابر سپاهان، مس کرمان به لیگ دسته اول فوتبال ایران سقوط خواهد کرد!

 

19:24 – زکی‌پور دروازه مس کرمان را فرو ریخت. میلاد زکی‌پور در دقیقه 50 موفق شد با یک حرکت در عرض زیبا و شوتی دیدنی دروازه مس کرمان را فرو بریزد تا گل اول سپاهان در کرمان به‌ثبت برسد.

 

19:23 – قایدی هت‌تریک کرد و به صدر جدول گلزنان رسید! مهدی قایدی با استفاده از اشتباه خط دفاعی تراکتور تبریز موفق به توپ‌گیری شد و با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه تراکتور فرستاد تا شاگردان سا پینتو به چهارمین گل خود در مسابقه امروز دست پیدا کنند. ضمن آن‌که قایدی در کنار شهریار مغانلو با 12 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

 

19:21 – قنبری قفل دروازه استقلال را شکست. محمدمهدی قنبری در دقیقه 59 موفق شد با شوتی مواج دروازه استقلال را باز کند تا در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته، تراکتوری‌ها به گل اول دست پیدا کنند و بازی با نتیجه 3 بر یک دنبال شود.

19:21 – گل سوم برای نفت مسجدسلیمان! جهانبخش ذبیحی طاهر مدافع پیش‌تاخته نفت مسجدسلیمان موفق شد گل سوم را روی غافلگیری خط دفاعی ملوان بندرانزلی وارد دروازه این تیم کند تا شاگردان اشکش با نتیجه عجیب 3 بر صفر از ملوان پیش افتاده باشند!

 

19:19 – واسعی علیه کلین‌شیت پورحمیدی. سعید واسعی هافبک خلاق فولاد خوزستان روی پاس سعید آقایی در دقیقه 51 موفق به گلزنی شد تا فولاد خوزستان با یک گل از آلومینیوم اراک پیش بیفتد و حسین پورحمیدی ناکام در ثبت هجدهمین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌ودوم باشد.

 

19:18 – دومین گل برای نفتِ سقوط کرده! شاگردان ابراهیم اشکش در تیم نفت مسجدسلیمان در دقیقه 55 دیدار مقابل ملوان بندرانزلی توسط رضا دهقانی به گل رسیدند تا با 2 گل از ملوان بندرانزلی پیش باشند.

19:17 – روز خوب سعیدی‌فر ادامه دارد. دروازه‌بان جوان آبی‌ها در دقیقه 56 با یک واکنش فوق‌العاده سد راه گلزنی ستارگان تراکتور شد تا یکی از ستارگان آبی‌ها در مسابقه امروز قلمداد شود.

 

19:16 – حقیقی مانع دبل گلزنی نعمتی! علی نعمتی روی ریباند حمله سرخ‌پوشان پایتخت اقدام به شوت‌زنی کرد که در زاویه بسته واکنش خوب علیرضا حقیقی باعث شد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی به گل سوم دست پیدا نکنند.

 

19:14 – درخشش دوباره سعیدی‌فر. سینا سعیدی‌فر دروازه‌بان جوان استقلال در دقیقه 53 موفق به مهار شوت حامد پاکدل شد تا دروازه استقلال در مسابقه امروز همچنان بسته بماند. سعیدی‌فر پیش از این واکنش یک خروج موفق از دروازه آبی‌ها شد و حمله تراکتوری‌ها را قطع کرد.

 

19:13 – خبری از بازی همزمان نیست! در شرایطی که هنوز تقابل مس کرمان و سپاهان اصفهان در نیمه دوم آغاز نشده، دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران از این لحظه آغاز شد.

 

19:08 – قطعی برق در کرمان دردسرساز شد. نیمه دوم نبرد تیم‌های مس کرمان-سپاهان اصفهان و نساجی مازندران-پرسپولیس تهران به واسطه قطعی برق در ورزشگاه شهید باهنر کرمان هنوز آغاز نشده است!

 

19:04 – تعویض‌های تهاجمی خمس. پاکو خمس بعد از شکست 3 گله تیمش در نیمه نخست به سراغ تغییرات تهاجمی در ترکیب تراکتور تبریز رفت و پوریا آریاکیا و حامد پاکدل را به جای صفا هادی و سجاد دانایی وارد ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی کرد.

 

19:00 – شروع طوفانی نیمه دوم برای هوادار. سعید سحرخیزان مهاجم جوان هوادار که در نیمه نخست موفق به گلزنی شده بود، توانست در آغاز نیمه دوم گل دوم را هم به سود بنفش‌پوشان تهرانی به‌ثمر برساند تا شاگردان ساکت الهامی خیلی زود به گل تساوی دست پیدا کنند.

 

18:54 – در انتظار قهرمانی قریب‌الوقوع پرسپولیس. جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان نیمه اول دیدارهای هفته پایانی.

جدول لیگ برتر در پایان نیمه اول دیدار های هفته پایانی

18:53 – فرصت‌سوزی شاگردان مورایس در کرمان. 2 فرصت پیاپی گلزنی در دقیقه (4+45) برای سپاهان اصفهان به‌دست آمد که درخشش دانیال اسلامی دروازه‌بان جوان مس کرمان باعث شد تا شهریار مغانلو ناکام در گلزنی باشد.

 

18:51 – نیمه اول رویایی سرخابی‌ها. نیمه اول تقابل نساجی مازندران و پرسپولیس با برتری 2 گله سرخ‌پوشان پایتخت به پایان رسید و استقلال  هم در خانه برابر تراکتور تبریز در نیمه اول بردی 3 گله را به‌دست آورد.

 

18:50 – گل بی‌ثمر نفتی‌ها در مسجدسلیمان. نفت مسجدسلیمان در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست تقابل با ملوان بندرانزلی توسط عقیل کعبی به گل رسید تا شاگردان ابراهیم اشکش در آخرین دیدار خود در لیگ برتر با یک گل از حریف پیش بیفتند.

 

18:48 – جلالی و گل سوم برای استقلال! ابوالفضل جلالی مدافع چپ جوان استقلال با شلیکی دیدنی توانست توپ را به گوشه دروازه تراکتور تبریز بفرستد تا آبی‌پوشان پایتخت در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست بتوانند به گل سوم هم دست پیدا کنند و بردی پرگل را در خانه جشن بگیرند.

 

18:46 – روز خوب قایدی تکمیل شد. فرار فوق‌العاده مهدی قایدی از پشت خط دفاعی تراکتور تبریز با ضربه دقیق این ستاره همراه شد که بعد از تاثیرگذاری محمدرضا اخباری ضربه قایدی از خط دروازه تراکتور عبور کرد تا شاگردان سا پینتو به گل دوم دست پیدا کنند.

 

18:45 – ذوب‌آهن دوباره در خانه پیش افتاد. محمدحسین اسلامی مهاجم جوان ذوب‌آهن اصفهان روی پاس سامان نریمان‌جهان موفق به گلزنی شد تا در دقیقه 42 شاگردان مهدی تارتار با نتیجه 2 بر یک از حریف خود هوادار تهران پیش بیفتند.

 

18:44 – حرکت انفرادی قایدی به گل ختم نشد. مهدی قایدی با حرکتی استثنایی توانست خود را به درون محوطه جریمه تراکتور تبریز رساند اما در دقیقه 42 ناکام در گلزنی دوباره برابر تراکتور بود و واکنش دیدنی محمدرضا اخباری باعث شد تا ضربه قایدی برگشت داده شود.

 

18:43 – اولین واکنش بیرانوند در دوئل با نساجی. روی یک ضربه ایستگاهی شاگردان هرناندس فرصت خوبی برای گلزنی داشتند اما ضربه ایوب کلانتری توسط علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاده شد.

 

18:42 – مغانلو در دهانه دروازه موفق به گلزنی نشد! در دقیقه 38 فرصت خوب گلزنی برای سپاهان توسط امید نورافکن خلق شد که در دهانه دروازه مس کرمان، ضربه شهریار مغانلو کیفیت لازم را نداشت و مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان ناکام در گلزنی بود.

 

18:41 – درخشش سعیدی‌فر در دروازه استقلال. کار تیمی زیبای بازیکنان تراکتور به پاس محمدمهدی قنبری به محمد عباس‌زاده ختم شد که عباس‌زاده در موقعیتی تک‌به‌تک با سینا سعیدی‌فر به توپ ضربه زد اما واکنش دیدنی دروازه‌بان جوان آبی‌پوشان پایتخت باعث بسته ماندن دروازه استقلال شد.

18:39 – ناکامی شاکری برای گلزنی به صنعت‌نفت. یونس شاکری مهاجم باتجربه گل‌گهر سیرجان در مقابل دروازه خالی صنعت‌نفت آبادان ناکام در گلزنی بود و ضربه مهاجم باتجربه گل‌گهر از کنار دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.

 

18:31 – صادقی خیال سرخ‌ها را آسوده کرد. اشتباه فاحش علیرضا ابراهیمی باعث شد تا توپ به سروش رفیعی برسد و هافبک خلاق سرخ‌ها در دقیقه 27 توپ را در اختیار سعید صادقی قرار داد و ستاره پرسپولیس هم توانست گل دوم را به سود سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر برساند تا خیال شاگردان یحیی گل‌محمدی در مسیر رسیدن به قهرمانی لیگ بیست‌ودوم آسوده شود.

 

18:30 – فرصت‌سوزی عجیب رستمی! عارف رستمی مهاجم گلزن تیم مس کرمان با عبور از پیام نیازمند در مقابل دروازه خالی سپاهان اصفهان قرار گرفت اما ناکام در گلزنی بود تا بهترین فرصت گلزنی برای نارنجی‌پوشان از دست برود.

 

18:27 – بدشانسی مهدی‌پور برای گلزنی به تراکتور. محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور تبریز در دقیقه 24 دیدار با استقلال در موقعیتی تک‌به‌تک با مهدی مهدی‌پور توانست ضربه هافبک پیش‌تاخته آبی‌ها را مهار کند تا شاگردان سا پینتو ناکام در رسیدن به گل دوم باشند.

 

18:25 – گلزنی مهاجم جوان برای تیم هوادار. سعید سحرخیزان در دقیقه 23 تقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران موفق به گلزنی شد تا نبرد شاگردان مهدی تارتار و ساکت الهامی با تساوی 1-1 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان پیگیری شود.

 

18:24 – بازهم حقیقی سد راه پرسپولیسی‌ها شد. سروش رفیعی با شوتی خطرناک از پشت محوطه جریمه نساجی دروازه علیرضا حقیقی را هدف قرار داد که شوت رفیعی در دقیقه 22 با واکنش دیدنی حقیقی همراه شد و جایی در چارچوب دروازه نساجی نداشت.

 

18:21 – درخشش حقیقی علیه گل دوم سرخ‌ها. علیرضا حقیقی دروازه‌بان باتجربه نساجی مازندران موفق شد در دقیقه 18 شوت خطرناک عیسی آل‌کثیر را با واکنش زیبا مهار کند تا همچنان سرخ‌پوشان پایتخت در دوئل حساس مقابل نساجی تنها یک گل به‌ثمر رسانده باشند.

 

18:20 – گلزنی قایدی برای استقلال. مهدی قایدی موفق شد در دقیقه 18 از روی نقطه پنالتی دروازه تراکتور تبریز را باز کند تا هم خود را در فصل جاری 10 گله کند و هم اینکه استقلال را به گل برتری در مسابقه امروز برساند.

18:19 – نساجی 10 نفره شد! مهرداد عبدی که ثانیه‌های ابتدایی مسابقه از داور مسابقه اخطار گرفته بود، در دقیقه 15 کارت زرد دوم را دریافت کرد تا خیلی زود شاگردان کارلوس هرناندس با اخراج عبدی 10 نفره شوند.

 

18:18 – پنالتی برای استقلال روی خطا اسدی! برخورد رضا اسدی با امیرارسلان مطهری در محوطه جریمه تراکتور پنالتی تشخیص داده شد و رضا اسدی از داور مسابقه اخطار گرفت.

 

18:16 – سوپرواکنش نیازمند علیه غافلگیری سپاهان. عارف رستمی در دقیقه 12 روی یک ضربه ایستگاهی شوتی خطرناک را روانه دروازه سپاهان اصفهان کرد که واکنش دیدنی پیام نیازمند باعث شد تا دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی بسته بماند.

 

18:15 – تعویض اجباری برای آبی‌ها. رضا میرزایی در دقیقه 12 به جای صالح حردانی به ترکیب استقلال وارد شد؛ آن‌هم در شرایطی که حردانی به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در ادامه بازی نبود.

 

18:14 – گلزنی نریمان‌جهان برای ذوب‌آهن. سامان نریمان‌جهان هافبک باتجربه ذوب‌آهن اصفهان موفق شد با شوتی دیدنی دروازه هوادار را در دقیقه 12 فرو بریزد تا شاگردان مهدی تارتار با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

 

18:08 – فرصت‌سوزی آبی‌ها در آزادی. امیرارسلان مطهری در دقیقه 5 دیدار با تراکتور تبریز در موقعیت تک‌به‌تک با محمدرضا اخباری قرار گرفت اما ضربه مطهری بعد از واکنش زیبای اخباری به تیرک دروازه سرخ‌پوشان تبریزی برخورد کرد و جایی در درون دروازه تراکتور نداشت تا بازی همچنان بدون گل مساوی دنبال شود و یک فرصت ایده‌آل گلزنی برای شاگردان ریکاردو سا پینتو از بین برود.

 

18:07 – گل زودهنگام برای قهرمانی سرخ‌ها؟ بعد از گل پرسپولیس، حالا سرخ‌پوشان پایتخت با کسب 66 امتیاز قهرمانی‌شان در بیست‌ودومین یلگ برتر فوتبال ایران مسجل است.

 

18:06 – گل اول برای پرسپولیس توسط نعمتی! علی نعمتی مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس روی دفع توپ ناقص خط دفاعی نساجی مازندران توانست با شلیکی قدرتمند دروازه علیرضا حقیقی را فرو بریزد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه 2 گل به برتری دست پیدا کنند.

73 / 100

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام با تشکر و خدا قوت به مدیریت محترم و تیم حرفه ای ورزش نیوز که همواره در حال پیشرفت هستند ، آرزوی موفقیت های روزافزون برای شما 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا