آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اولین بازی پرسپولیس بدون تماشاگر؛ مشکلات سخت‌افزاری یا تهدید فیفا؟

تقابل هفته اول پرسپولیس و آلومینیوم اراک فردا (چهارشنبه) بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی قرار است از فردا (چهارشنبه) آغاز شود که بیش از هر دوره دیگری (FIFA) و (AFC) درباره حضور تماشاگر زن در ورزشگاه‌ها تاکید دارند. در شرایطی که گفته می‌شد ورزشگاه‌هایی مانند نقش‌جهان اصفهان، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان آماده میزبانی از تماشاگران زن در فصل جدید هستند اما حالا در فاصله یک روز تا شروع فصل جدید، معادلات تغییر کرده و به جز ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان، فعلاً سایر ورزشگاه‌ها شرایط حضور تماشاگران زن را ندارند.

 

مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هفته گذشته رأی به تعویق لیگ بیست‌وسوم دادند؛ البته که بهانه آن‌ها تعطیلی سراسری کشور به‌واسطه گرمای هوا بود اما پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که با توجه به الزامات نهادهای بالادستی در فوتبال برای حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها، مدیران فدراسیون راهی جز تعویق بازی‌ها برای انجام رایزنی‌های بیشتر نداشتند. با وجود تعویق 6 روزه اما موانع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها برطرف نشده و همین مسئله باعث شده تا مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به سراغ تصمیم تازه‌ای بروند.

 

فردا هیچ‌کس به آزادی نباید برود!

پرسپولیس در اولین بازی خانگی خود در لیگ بیست‌وسوم فردا (چهارشنبه) از ساعت 19:30 میزبان آلومینیوم اراک است و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح شده بود. در شرایطی‌که گفته می‌شد با توجه به ساخت‌وسازهای در حال انجام در ورزشگاه آزادی، بخش مهمی از ورزشگاه در حالت بازسازی قرار دارد و امکان حضور تماشاگران نیست اما مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال آن بودند تا بتوانند رضایت مسئولان ذی‌ربط را در زمینه حضور تماشاگران در ورزشگاه دریافت کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مدیران فدراسیون فوتبال که در وهله نخست تصمیمی برای بدون تماشاگر کردن یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته نداشتند، بعد از بررسی شرایط ورزشگاه آزادی و عدم توانایی میزبانی از تماشاگران زن تصمیمی جنجالی را گرفتند. در شرایطی‌که جلسه هماهنگی پیش از بازی با حضور مسئولان سازمان لیگ و مدیران دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم در حال برگزاری است، اما گفته می‌شود که مدیران فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را در این زمینه گرفته و قرار است مصاف حساس فردا (چهارشنبه) بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

 

محمدجواد رجائیان مدیرعامل آلومینیوم اراک با تایید خبر عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی در مسابقه فردای پرسپولیس و آلومینیوم، در گفت‌وگو با «خبرگزاری ایسنا» توضیح داد: «فوتبال با تماشاگر زنده است و ما آماده حضور با هواداران در این بازی بودیم. هماهنگی‌های لازم را برای اعزام تماشاگران از اراک انجام داده بودیم که اعلام کردند بازی بدون تماشاگر است. حالا شرایط برای هر دو تیم یکسان است و امیدوارم که بازی خوبی را شاهد باشیم».

 

مسئولان سازمان لیگ هنوز تصمیم نهایی خود را درباره سایر دیدارها اعلام نکرده‌اند اما با توجه به شرایط به‌وجود آمده این احتمال وجود دارد که سایر دیدارهای هفته نخست لیگ بیست‌وسوم هم بدون تماشاگر شود. به‌نظر می‌رسد که تا زمان حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها، مدیران فدراسیون فوتبال راهی جز بدون تماشاگر کردن مسابقات لیگ نخواهند داشت و باید دید تا چه زمانی این رویه ادامه خواهد داشت و شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سراسر کشور فراهم می‌شود.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا