آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

پیکه: هنوز هم آرزوی باخت رئال مادرید را دارم/ شاید برنابئو را از پرز اجاره کنم!

جرارداد پیکه در مصاحبه‌ای جالب به توضیح روزهای بازنشستگی خود پرداخته است.

جرارد پیکه مدافع سابق تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که طی فصل 2023-2022 از دنیای حرفه‌ای به طور رسمی خداحافظی کرد در گفت‌وگویی با شبکه رادیویی «کادِناسِر» در مورد زندگی جدیدش پس از دوران حرفه‌ای و همچنین مسائل حاشیه‌ای دیگر توضیحاتی داد.

 

جرارد پیکه دلتنگ فوتبال حرفه‌ای شده است؟

به هیچ وجه دلم برای فوتبال تنگ نشده. مرحله‌ای از زندگی‌ام بود که تمام شد. وقتی تصمیم به بازنشستگی می‌گیرید، باید با قدرت آن را عملی کنید. من در این مورد بسیار جدی هستم. نگاه به عقب هیچ ارزشی ندارد. بسیار بهتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردم، فوتبالم را به پایان رساندم. از دورانی که گذراندم، بسیار احساس غرور می‌کنم. همه‌چیز بی‌نظیر بود و حتی در رویا هم چنین چیزی را تصور نمی‌کردم اما باقی ماندن در گذشته اشتباه است. وقتی دوره‌ای به پایان می‌رسد، تنها باید رو به جلو نگاه کرد و پیش رفت. روی داشتن وقت آزاد در روزهای پایان هفته پس از بازنشستگی حساب باز کرده بودم اما اکنون وقتم کمتر از روزهای دوران حرفه‌ایم است!

 

پولی که از آن صرف‌نظر کردی و به باشگاه بخشیدی..

روزی که تصمیم به خداحافظی گرفتم همه مسائل را با باشگاه حل کرده بودم. آنها هیچ چیزی بدهکار نیستند. من هم چیزی به باشگاه نبخشیدم. بله درست است، یک سال و نیم از قراردادم باقی مانده بود و پول زیادی باید دریافت می‌کردم اما تصمیم به خداحافظی گرفتم و دیگر در میدان حاضر نشدم. هیچ مفهومی نداشت که در چنین شرایطی از باشگاه چیزی بخواهم. آنقدری که لایق و شایسته‌اش بودم را وقتی در زمین حاضر شدم، دریافت کردم و باشگاه هیچ بدهی به من ندارد و من هم لطفی به باشگاه نکردم.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

نگران وضعیت بارسا هستی؟

نگرانی برای بارسا؟ صادقانه نگران هستم چون می‌دانید که وضعیت اقتصادی مثل همیشه خوب نیست اما کار در اختیار رئیس و هیات مدیره خوبی است. آنها در سال 2003 یک بحران مهم را پشت سر گذاشتند و حالا دوباره با شجاعت در حال تلاش برای حل مشکلات هستند. در هر صورت ما به تاریخ نگاه می‌کنیم و مجبوریم برای به دست آوردن جام‌های مختلف تلاش کنیم. ۲ تا ۳ فصل آینده برای باشگاه بسیار حیاتی و مهم است.

 

همچنان آرزو داری رئال مادرید همواره شکست بخورد؟

آن چیزی که در طول دوران رقابت بین ما وجود داشت همین حس بود. حالا هم دوست دارم رئال مادرید همواره شکست بخورد اما مثل سابق دیگر وقت ندارم که تمام اتفاقات پیرامون آن‌ها را دنبال کنم.

 

هو شدن در برنابئو چطور بود؟

تنها اگر در نوکمپ مرا هو می‌کردند، ناراحت می‌شدم چون همه از یک خانواده بودیم. بیرون از خانه برایم اهمیتی نداشت. می‌دانستم هواداران حریف هرطوری می‌خواهند رفتار خواهند کرد اما در نهایت برایم اهمیتی نداشت. آنها ابتدا شما را هو می‌کنند بعد اگر بیرون شما را ببینند درخواست عکس می‌کنند. این هم بخشی از نمایش فوتبال است.

پروژه «Kings League» چیست؟

ما در این پروژه، فوتبال سنتی و معمول را بازی نمی‌کنیم و از آن دور هستیم. اتفاقات زیادی حین بازی رخ می‌دهد که بیشتر آن را شبیه بازی‌های ویدئویی می‌کند تا فوتبال سنتی و معمول. مخاطبان ما از 13 تا 35 ساله‌ها هستند. به طور کامل با فوتبال تفاوت داریم و می‌خواهیم این محصول را به طور کاملا متفاوت به همه نشان بدهیم. شبیه به فوتبال هستیم اما هدف نهایی گذراندن توپ از خط دروازه به روش‌های مختلف است. هنوز کار زیادی باقی مانده اما به نظرم در آینده 60-50-40 ساله‌ها هم با ما همراه خواهند شد.

 

ورزش و تمرین چگونه پیش می رود؟

«فعلا ترجیح می‌دهم به جای ورزش کردن، غذا نخورم. در حال حاضر با ورزش کردن رابطه‌ای ندارم و تا زمانی که بدنم درخواست نداشته باشد به سمت ورزش نمی‌روم. فلسفه زندگی من انجام کاری است که انگیزه‌اش را دارم.

 

ریاست بارسلونا؟

نمی‌گویم نه اما فعلا خودم را از این جایگاه بسیار دور می‌بینم.

 

بازی در عربستان؟

«تماسی با من گرفته نشد و اگر هم گرفته می شد، نمی‌رفتم. همیشه گفتم بارسلونا زندگی من است و پس از خداحافظی از بارسا بازنشسته خواهم شد. همه چیز را با پول نمی‌سنجم و پول برای من همه چیز نیست. عربستان در حال سرمایه‌گذاری در فوتبال است و بخش مهمی از آن برای تغییر چهره این کشور در دنیاست.

 

برگزاری مراسم در سانتیاگو برنابئو جدید چگونه است؟

«بله، ممکن است از فلورنتینو، برنابئوی جدید را برای برخی مراسم اجاره کنم. مادرید یک باشگاه بزرگ است و همیشه این را گفته‌ام اما زمانی که شما بارسایی هستید، شرایط خاصی به وجود می‌آید. در هر صورت خارج از زمین و در دنیای حرفه‌ای نگاه من متفاوت خواهد بود؛ هرچند حسم به رئال مادرید کماکان مانند سابق است.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا