آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

چهارشنبه پرهیجان لیگ قهرمانان به روایت آمار؛ صدمین بازی ژاوی، بهترین برد نیوکاسل

ژاوی هرناندز به رکورد صد مسابقه روی نیمکت بارسلونا رسید.

هفته دوم از دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا دیشب با برگزاری ۸ مسابقه به اتمام رسید که طی آن منچسترسیتی با ۲ گل در دقایق پایانی از سد لایپزیش گذشت، پاری‌سن ژرمن با نتیجه ۵ بر یک در خانه نیوکاسل تنبیه شد و بارسا با برتری میلی‌متری مقابل پورتو از استادیوم دراگائو بازگشت. اتلتیکو مادرید و لاتزیو با حداقل اختلاف مقابل حریفان به برتری رسیدند و مسابقه دورتموند و میلان با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.

 

هفته بازگشت‌ها

۸ تیم در ۱۶ مسابقه این هفته لیگ قهرمانان اروپا با وجود دریافت گل نخست در نهایت به پیروزی رسیدند. این بیشترین تعداد بازگشت از شکست در یک هفته از دور گروهی در تاریخ این رقابت‌هاست.

 

برترین پیروزی تاریخ

مسابقه دیشب نیوکاسل و پاریس بهترین پیروزی کلاغ‌ها در تاریخ عالی‌ترین تورنمنت باشگاهی اروپا را رقم زد. هواداران نیوکاسل برای حضور مجدد در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰ سال صبر کردند اما خیلی زود رکوردهای تاریخی باشگاه در این زمینه شکسته خواهد شد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

جوان‌ترین شروع‌کننده تاریخ

لامین یامال، پدیده نوجوان بارسلونا و محصول آکادمی لاماسیا با قرارگیری در ترکیب اصلی تیمش در جدال با پورتو به جوان‌ترین شروع‌کننده تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. او ۱۶ سال و ۸۳ روز سن دارد و رکورد پیشین با ۱۶ سال و ۸۶ روز در اختیار سلستین بابایارو نیجریه‌ای در نوامبر ۱۹۹۴ بود.

 

ژاوی ۳ رقمی شد

ژاوی هرناندز، هافبک اسطوره‌ای بارسلونا به رکورد صد بار حضور روی نیمکت آبی اناری‌ها رسید. پیش از ژاوی تنها ۱۰ سرمربی در تاریخ بلوگرانا فرصت هدایت تیم برای حداقل صد مسابقه را به دست آورده بودند.

 

اوج‌گیری موراتا

آلوارو موراتا با به ثمر رساندن ۲ گل در مسابقه دیشب تیمش مقابل فاینورد به رکورد ۲۴ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ پایین‌تر از رائول گونسالس (۷۱)، فرناندو مورینتس (۳۳) و بیشتر از هر بازیکن اسپانیایی دیگر در تاریخ این رقابت‌ها.

 

سنگین‌ترین شکست ۲ دهه اخیر

پاری‌سن ژرمن در هیچ یک از مسابقات ۱۹ سال اخیرش متحمل شکست با اختلاف ۳ گل نشده‌ بود. باخت ۴ بر یک دیشب مقابل نیوکاسل، بعد از شکست ۳ بر صفر در برابر چلسی در سپتامبر ۲۰۰۴ سنگین‌ترین شکست پاری‌سن ژرمن در این مدت بود.

باز هم دقیقه ۹۵

لاتزیو که با گل دیرهنگام ایوان پروودل دروازه‌بان ایتالیایی خود در هفته اول از شکست خانگی مقابل اتلتیکو مادرید گریخته بود، دیشب هم با گل پدرو در دقیقه ۹۵ موفق به پیروزی در سلتیک پارک شد. به این ترتیب ۲ مورد از ۳ گل دیرهنگام این فصل لیگ قهرمانان اروپا را بازیکنان لاتزیو به ثمر رسانده‌اند.

 

قحطی گل روسونری

میلان برای نخستین بار در تاریخ خود در ۴ مسابقه متوالی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشد. جالب اینکه در ساختار نخست این رقابت‌ها که از ابتدای دهه ۵۰ میلادی با عنوان جام باشگاه‌های اروپا برگزار می‌شد هم هرگز این اتفاق رخ نداده بود. میلان همچنین برای نخستین بار در هر ۲ مسابقه نخست دور گروهی یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا تن به تساوی داد.

 

غوغای ژاپنی‌ها

برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ۴ بازیکن ژاپنی به طور همزمان در یک مسابقه به میدان رفتند. کامادا جزئی از ترکیب لاتزیو در مسابقه دیشب بود و مائدا، هاتاته و فوروهاشی هم در ترکیب سلتیک قرار داشتند. نفر آخر تک گل تیمش را به ثمر رساند.

 

بارسای شکست‌ناپذیر

بلوگرانا دهمین مسابقه این فصل در تمام رقابت‌ها را هم بدون شکست پشت سر گذاشت. تیم ژاوی در این مدت ۸ پیروزی به دست آورده و تنها ۲ بار تن به تساوی داده.

 

احیای تورس

فران تورس برای چهارمین بار در ۹ مسابقه اخیر با پیراهن بارسلونا موفق به گلزنی شد. او در ۳۲ مسابقه پیش از این مقطع تنها ۴ گل به ثمر رسانده بود.

 

ثبات تدریجی

بارسلونا برای نخستین بار در ۳ فصل اخیر موفق به کسب ۲ پیروزی خارج از خانه متوالی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شد. مورد قبلی به برد بی‌حاصل مقابل ویکتوریا پلژن در دور گروهی فصل گذشته برمی‌گشت.

53 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا