آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژاوی: به پیروزی مقابل رئال باور دارم

ژاوی از انگیزه و انرژی تیمش برای مصاف با رئال مادرید در فینال سوپرجام می‌گوید.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا در گفت‌وگوی خبری بعد از مسابقه مقابل اوساسونا اعلام کرد به عملکرد تیمش برای مسابقه یکشنبه آینده مقابل «ابر تیمِ» رئال مادرید باور دارد. بارسلونا در نیمه نخست مسابقه دیروز به سد دفاعی مستحکم لوس روخیوس برخورد کرد اما روبرت لواندوفسکی در میانه‌های نیمه دوم گل نخست را به ثمر رساند. با پیش افتادن بارسا، فشار روانی روی ذهن بازیکنان کاهش پیدا کرد و آبی اناری‌ها با تمرکز بیشتر به بازی ادامه دادند؛ هرچند به ثمر رسیدن گل دوم تا وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به تأخیر افتاد. این نخستین پیروزی بارسا با اختلاف ۲ گل از ابتدای پائیز به بعد بود؛ هرچند باز هم نمایشی مقتدرانه به شمار نمی‌آمد. بارسا در مرحله نهایی رقابت‌های سوپرجام اسپانیا یکشنبه آینده در ورزشگاه اول پارک ریاض به مصاف رئال مادرید خواهد رفت؛ مسابقه‌ای حساس و دشوار در مقابل یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر فوتبال جهان. بارسلونا در هر ۳ مسابقه اخیر خود به پیروزی دست یافته و قهرمانی در سوپرجام می‌تواند نقطه عطف فصل نه چندان درخشان ژاوی و تیمش باشد. بارسا در نخستین ال‌کلاسیکوی فصل با گل زودهنگام گندوغان پیش افتاد اما جود بلینگام در اواسط نیمه دوم با یک شوت راه دور کار را به تساوی کشاند؛ پیش از آنکه در وقت‌های تلف‌شده بارسا را بازنده کند.

 

رئال پیشرفت کرده

برای دومین سال متوالی رئال مادرید و بارسلونا در مرحله نهایی سوپرجام فوتبال اسپانیا به مصاف هم می‌روند. رقابت ۲ تیم ژانویه گذشته با برتری ۳ بر یک کاتالان‌ها به اتمام رسید اما به نظر می‌رسد تقابل هفته آینده شرایط کاملاً متفاوتی داشته باشد: «رئال مادرید نسبت به فصل گذشته تیم بهتری دارد. رئال مادرید یک سوپرتیم است اما ما تلاش خواهیم کرد بر اساس بازی تن به تن با آنها روبرو شویم و برای تسلط بر بازی تلاش کنیم. تغییر خاصی نخواهیم داشت و کاملاً برای بازی باانگیزه و مشتاق هستیم.»

 

وقت ارائه بهترین عملکرد است

بارسلونا طی ۳ ماه گذشته عملکرد قانع‌کننده‌ای نداشته و شکست‌ها و توقف‌های گاه و بیگاه با پیروزی‌های میلی‌متری همراه شده. بلوگرانا برای کسب نخستین جام فصل یکشنبه شب نیازمند یک نمایش متفاوت خواهد بود: «من به پیروزی باور دارم؛ به دلیل سبک بازی، فلسفه فکری و شیوه رقابت تیم در مقابل رئال مادرید. ما این را سال گذشته نشان دادیم و همین‌طور تا دقیقه ۶۰ ال‌کلاسیکوی اول فصل. بازی باید این گونه پیش برود؛ با تسلط بر جریان توپ و به دست آوردن حداکثر برتری ممکن. موظفیم توانایی‌های ذاتی خود را بیشتر از هر زمان دیگر نشان دهیم. به شدت انگیزه‌ داریم و وقت نشان دادن بهترین بازی تیم است.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

تقدیر از پدری و فلیکس

ژائو فلیکس دقایقی بعد از گل لواندوفسکی وارد زمین شد و تأثیر زیادی بر جریان بازی داشت. حرکت پا به توپ دیدنی او در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم منجر به گل دوم مسابقه توسط لامینه یامال شد: «ژائو فلیکس خیلی خوب بود. او بعد از ورود به زمین تأثیر خوبی بر بازی داشت؛ درست مانند یامال و پدری. این تغییرات به نفع ما تمام شد و حالا در یک فینال دیگر هستیم.» ژاوی در مورد تأثیر پدری بر جریان مسابقه گفته: «وقتی پدری به زمین می‌آید، همه‌چیز شفاف‌تر می‌شود. او توپ‌ها را لو نمی‌دهد و تسلط و برتری تیم را رقم می‌زند. در حضور او کنترل بیشتری بر بازی داریم.» ژاوی در مورد مصدومیت اخیر پدری گفته: «وضعیت او خوب است و می‌تواند در ترکیب اصلی هم قرار بگیرد. می‌خواستیم پدری امروز چند دقیقه بازی کند. با او صحبت کردم و مشکلی نداشت. هر ۳ یار تعویضی فوق‌العاده بودند. این چیزی است که از بازیکنان ذخیره انتظار داریم؛ اینکه در مواقع نیاز بشود روی آنها حساب کرد.»

 

یامال یک استعداد خارق‌العاده است

لامینه یامال در انتهای نیمه اول جایگزین رافینیای مصدوم شد و عملکرد موفقی در طول بازی داشت. او ۸۸ درصد پاس‌هایش را به مقصد رساند و در دقیقه ۹۳ با تنها شوت خود گل دوم بارسا را به ثمر رساند: «او تقریباً هر کار درست را با توپ انجام می‌دهد و تمام حرکاتش معقول و معنادار است.» یامال در ۹ نبرد تن به تن زمینی حاضر شد که ۷ بار بازنده بود: «او تنها ۱۶ سال سن دارد و این در نبردهای فیزیکی مشخص بود. با این حال یک استعداد خارق‌العاده است.» بارسلونا از ساعت ۲۲:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه اول پارک ریاض به مصاف رئال مادرید خواهد رفت.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا