آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژاوی: شانس ما از رئال بیشتر نیست!

ژاوی، سرمربی بارسلونا، می‌گوید نمی‌توان تیمش را مدعی اصلی پیروزی برابر رئال مادرید و قهرمانی سوپر جام دانست.

بارسلونا یکشنبه شب در دیدار فینال سوپر جام اسپانیا که در شهر ریاض عربستان برگزار خواهد شد باید روبروی رئال مادرید به میدان برود.

 

این تیم با پیروزی برابر اوساسونا موفق شد به بازی فینال راه پیدا کند و حالا مصمم است که با شکست دادن حریف قدیمی بتواند اولین جام قهرمانی این فصل را از آن خود کند و انتقادها و فشارهای چند ماه اخیر را کاهش دهد.

 

ژاوی دقایقی قبل در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گروه نرم افزاری ماهور

شرایط بازی: همان‌طور که می‌توانید تصور کنید بازیکنان من بسیار باانگیزه و هیجان‌زده هستند. این بهترین سناریو برای هر فوتبالیستی است که ال‌کلاسیکو را در دیدار فینال برگزار کند. ما سعی خواهیم کرد که مثل سال قبل خوب بازی کنیم و سبک بازی خودمان را با تسلط بر توپ و میدان پیش ببریم. اما هیچ تیمی مدعی نیست. ال‌کلاسیکو همیشه 50-50 است. ما باید شخصیت پیروزی در فینال را نشان دهیم.

قهرمانی بدون شایستگی: بارسلونا چه زمانی بدون اینکه شایسته باشد قهرمان شد؟ این سوال من است. شاید برعکس آن رخ داده باشد که ما خوب بازی کرده باشیم اما قهرمان نشده باشیم. بنابراین باید خوب بازی کنیم، از سبک کرویف پیروزی کنیم و تاکیدمان روی حفظ توپ باشد. ایده ما تغییر نکرده است.

 

استفاده از سیستمی با چهار هافبک: این که من از این سیستم استفاده کنم یا خیر، ربطی به حضور پدری ندارد. او آماده است و فهرست منتشر خواهد شد. من ایده مشخصی دارم و این هویت ماست. دی‌ان‌ای بارسا این است که توپ را از رئال دور نگه داریم. ما باید از سبکی که یوهان کرویف در این تیم بنا نهاد پیروی کنیم. ما باید به کرویفیسم وفادار بمانیم.

 

خستگی رئال: فکر می‌کنم آنها به دلیل کشیده شدن بازی به وقت اضافه خسته هستند اما این اتفاقی است که سال گذشته برای ما رخ داد و توجیه خاصی نیست.

 

یار کناری لواندوفسکی: من به رافینیا فکر کرده بودم و او برای لیگ قهرمانان به ما اضافه خواهد شد. من ایده مشخصی در ذهن ندارم که تغییر نخواهد کرد. ما باید شخصیت خودمان را به رئال تحمیل کنیم و من امیدوارم که دیداری شبیه به فصل گذشته داشته باشیم.

 

رقابت آرائوخو و وینیسیوس: هیچ صحبتی نمی‌کنم چون می‌خواهم لطفی به آنچلوتی کرده باشم. فردا خواهید دید. آرائوخو هرجا که بازی کند عالی است. از نظر دفاعی و بازی با توپ خیلی خوب است. بازی با توپ او به نسبت چند فصل قبل خیلی بهتر شده است.

بی‌ثباتی بارسا: من موفق نیستم. ما برابر اتلتیک، سویا و حتی رئال مادرید و خیرونا خیلی خوب بودیم اما باختیم. در بازی برابر پورتو هم همین‌طور. ما این فصل شاید حتی از فصل گذشته هم بهتر بودیم. اما این چیزی است که من آنالیز می‌کنم و شاید چیزی که می‌بینیم متفاوت است.

 

بازی سال گذشته: ما بارها این بازی را دیدیم اما مسائل بسیاری نسبت به فصل قبل تغییر کرده است. رئال مادرید با حضور جود بلینگام عوض شده و اغلب از چهار هافبک استفاده می‌کند.

 

رقابت دو تیم: من این احساس را دارم که هر وقت بارسا قوی‌تر است، رئال هم قدرتمندتر است. از زمانی که من هدایت این تیم را برعهده گرفتم، هر جامی که بردیم با عبور از رئال بوده است. فینال سوپر جام سال گذشته یا لیگ که آنها را شکست دادیم. آنها وقتی بارسای قوی را ببینند واکنش نشان می‌دهند. همه چیز خیلی برابر است. سال گذشته ما دو جام گرفتیم و امسال هم با تمام توان می‌جنگیم.

 

هدف اصلی: ما فردا برای قهرمانی به میدان خواهیم رفت. آرام‌تر از سال گذشته هستیم چون نشان دادیم پروژه قهرمانی داریم و من اعتمادبه‌نفس بیشتری دارم. آنچلوتی همیشه عطش قهرمانی دارد. رئال می‌داند که ما می‌توانیم با آنها رقابت کنیم و با تمام توان برای قهرمانی به میدان خواهیم رفت.

انتظار از لامین یامال: اعتمادبه‌نفس، استعداد و کیفیت، بدون توجه به اینکه چه کسی جلویش بازی می‌کند. او باید استعدادش را نشان دهد چون می‌تواند حتی به عنوان یک نوجوان هم تاثیرگذار ظاهر شود.

 

آنچلوتی: من هرگز او را دست‌کم نخواهم گرفت. او یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است. آنچلوتی جام‌های بسیاری برده و هرجا رفته نامش را ماندگار کرده است. او مردی جنتلمن است و احترام بسیاری برایش قائل هستم. نمی‌دانم که شباهتی با او دارم یا نه. ما در یک لیگ حضور داریم اما ایده‌هایمان متفاوت است.

 

بلینگام: تمرکز ما روی یک بازیکن نخواهد بود. همه بازیکنان رئال فوق العاده هستند و همیشه همین‌طور بوده است. من متوجه نفوذ بلینگام در زمین هستم چون این ویژگی است که او را متمایز کرده است.

 

عربستان: همه از ما حمایت کردند و از حضور در اینجا بسیار خوشحال هستیم. فوتبال عربستان در حال رشد است.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا