آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژاوی و رقیب بزرگ محبوبش؛ سیمئونه در تکاپوی شکستن طلسم

بارسلونا و اتلتیکو مادرید امشب برای جایگاه سوم جدول مقابل هم قرار می‌گیرند.

از زمان روی کار آمدن ژاوی در بارسلونا، اتلتیکوی دیگو سیمئونه رنگ موفقیت در مقابل این تیم را ندیده است. ژاوی هرناندس در هر 3 تقابل با حریف امروز تیمش برنده بوده و با اعتماد به نفس قابل قبولی برای برد در بازی خانگی امروز و رسیدن به رتبه سوم، تیمش را به میدان می‌فرستد. از سوی دیگر اتلتیکو هم به حال و روز گرفتار بارسلونا و توقف‌های این تیم در سایه مصدومیت مهره‌های کلیدی چشم دوخته و سیمئونه امیدوار است طلسم شکست‌های پی در پی در مقابل ژاوی، امروز برایش شکسته شود. هر 2 تیم در تدارک بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی هستند؛ بنابراین لالیگا یکی از حساس‌ترین رقابت‌هایش را به نمایش می‌گذارد. رقابتی که می‌تواند با یک تساوی خیال جیرونا و رئال را در صدر راحت‌تر کند و یا یکی از 2 تیم بازی امروز را از تلاش برای نزدیک شدن به صدر جدول دور کند.

 

بارسلونا؛ محتاط برای نجات

ژاوی تیمش را با روحیه برد و یورش به سمت دروازه رقبا به میادین می‌فرستد؛ روحیه‌ای که فصل قبل منجر به قهرمانی آبی و اناری‌ها شد اما در این فصل و با مصدومیت مهره‌های کلیدی و افت عملکرد تدافعی بارسا برای این تیم دردسرساز شده است. به نظر می‌رسد ژاوی این بار و در مقابل رقیبی به هوشمندی و سرسختی دیگو سیمئونه باید نشان دهد راهکارهای دیگری هم برای پیروزی بلد است و از جلد سابقش بیرون بیاید. بارسای ژاوی امروز تدابیر محتاطانه برای متوقف کردن مهاجمان حریف دارد و شاید فقط در این شرایط می‌تواند روی 3 امتیاز مهم بازی خانگی امشب خود حساب کند. آبی و اناری‌ها با وجود رویکرد هجومی در مسابقات خود در 8 بازی گذشته لالیگا موفق نشده‌اند بیشتر از 2 بار دروازه رقبا را باز کنند. به نظر می‌رسد مشکلات دفاعی این تیم به خط حمله هم سرایت کرده و مدافع عنوان قهرمانی لالیگا برای تکرار این موفقیت به دردسر افتاده است. باید اضافه کرد طبق آخرین گزارش‌ها بارسا برای این مسابقه از حضور مارک آندره تراشتگن در چارچوب دروازه محروم خواهد بود و این سنگربان آلمانی هنوز به فرم مطلوب برای بازی نرسیده است.

 

اتلتیکومادرید؛ مدعی بی سرو صدا

با نگاه به جدول لالیگا در می‌یابیم تیم سیمئونه با اختلافی 7 امتیازی از 2 تیم بالانشین لیگ عقب است و جبران این فاصله برای اتلتیکو آسان به نظر نمی‌رسد. با این حال نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد این تیم با 2 بازی کمتر در این شرایط قرار گرفته و در صورت پیروزی در این 2 مسابقه در یک قدمی رئال و جیرونا قرار می‌گیرد و صدای نفسش را به گوش صدرنشینان لیگ می‌رساند. برد در مسابقه مهم امروز برای اتلتیکو این فرصت را برای آنها زنده نگه می‌دارد و تیم را در ردیف مدعیان اصلی قهرمانی قرار می‌دهد. اتلتیکو در 9 بازی آخر خودش در لالیگا 8 بار برنده میادین بوده و به لطف یک بازی کمتر خیلی بی سرو صدا و چراغ خاموش و در حال رقم زدن یک فصل موفق است. آنها در این مسیر رئال مادرید را هم شکست دادند و برد 7 گله درخشانی را هم مقابل رایووایکانو سپری کردند. در مجموع تیم این فصل سیمئونه امیدوار کننده ظاهر شده و نشان داده قابلیت متوقف کردن رقبایی به بزرگی بارسلونا را هم دارد. ضمن اینکه فرم فعلی میزبان امشب اتلتیکومادرید برای سیمئونه در قالب فرصتی به نظر می‌رسد که می‌تواند روند بردهای صد در صدی ژاوی را متوقف کند. مرد آرژانتینی نیمکت تیم میهمان بازی پیش رو، برای پایان دادن به ریتم موفق ژاوی، نقشه‌های زیادی در سر خواهد داشت.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه رویارویی

پیش از آمدن ژاوی همه چیز برای بارسلونا در مقابل اتلتیکومادرید خراب بود و پس از آمدن او همه چیز در این جدال مطابق میل آبی و اناری‌ها پیش رفته است. در حقیقت این از دستاوردهای ژاوی روی نیمکت تیم محبوبش به شمار می‌رود که موفق شد به نتایج ضعیف بارسلونا در برابر اتلتیکو پایان ببخشد. نگاهی به تقویم تاریخ‌های قدیمی‌تره هم از برتری بارسلونا می‌گوید. بهترین گلزن تاریخ این مسابقه که شاید این عنوان تا قرن‌ها برایش پایدار بماند کسی نیست به جز لیونل مسی با 32 گل زده!

 

فرم 2 تیم در 5 بازی اخیر

بارسلونا

تساوی مقابل رایووایکانو، برد مقابل آلاوس، برد مقابل رئال سوسیداد، باخت مقابل رئال مادرید، برد مقابل اتلیک بیلبائو

6 گل زده، 4 گل خورده، 4 بازی با فقط یک گل زده و 2 کلین‌شیت

 

اتلتیکومادرید

برد مقابل مایورکا، برد مقابل ویارئال، باخت مقابل لاس‌پالماس، برد مقابل آلاوس، برد مقابل سلتاویگو

10 گل زده، 4 گل خورده، گلزنی در تمام بازی‌ها و 2 کلین‌شیت

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا