آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ژاوی: ۲۰۰ درصد آماده جشن قهرمانی هستیم

ژاوی انگیزه تیم و آمادگی ذهنی و بدنی بازیکنان بارسلونا برای قطعی کردن قهرمانی لالیگا برابر اسپانیول را فوق‌العاده بالا عنوان کرد.

بارسلونا که با 82 امتیاز از 34 بازی صدرنشین لالیگاست و سه امتیاز دیگر تا قهرمانی فاصله دارد، یکشنبه از ساعت 22.30 به وقت تهران در ورزشگاه کورنیا اسپانیول به میدان خواهد رفت. بارسا چیزی تا قهرمانی فاصله ندارد ولی رقیب همشهری در رده نوزدهم است و برای سقوط نکردن می‌جنگد. به همین دلیل کار بارسا فردا راحت نخواهد بود.

ژاوی در نشست خبری این بازی گفت: «این اولین شانس ما برای قطعی کردن قهرمانی است و هیجان‌زده‌ایم. آنها مربی جدیدی دارند و در بازی‌های اخیر خوب کار کرده‌اند. انتظار دارم اسپانیول شجاع و جسور بازی کند و بیش از همیشه توپ را در اختیار داشته باشد. با لوئیس، اسپانیول بسیار بهتر شده و خیلی خوب دفاع می‌کنند. می‌خواهیم برنده شویم و قهرمانی مسجل شود ولی واضح است که بازی ساده‌ای نخواهد بود.»

 

ژاوی در مورد شرایط تیم گفت: «200 درصد آماده‌ایم و با انگیزه‌ای بسیار بالا وارد زمین خواهیم شد. گفتم که این اولین فرصت برای قطعی کردن قهرمانی است و فصل بزرگی را به ثبت خواهیم رساند. بازیکنان برای این پیروزی جانشان را خواهند گذاشت و قطعا در طرف مقابل، بازیکنان اسپانیول نیز برای پیروزی چنین خواهند کرد.»

جو ورزشگاه کورنیا: «این یک دربی است و فضای خاص خود را دارد. بازی در ورزشگاه رقیب همیشه به من و تیم انگیزه زیادی می‌دهد. بدون این انگیزه البته نمی‌توان در هیچ ورزشگاهی برنده شد. اصلا برایم مهم نیست فردا بازی در چه ورزشگاهی است. مستقل از هر چیزی می‌خواهم فردا قهرمانی مسجل شود و جشن بگیریم.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

هافبک‌ها: «من همیشه داشته‌هایمان را در اولویت قرار می‌دهم. هافبکی که قرار است از تیم دیگر جذب شود، باید بهتر از هافبک‌های ما باشد و در غیر این صورت جذب نخواهد شد. اولویت، بازیکنان آکادمی هستند. اما اگر باور کنیم که هافبک مدنظر در دسترس نیست، باید برای خرید اقدام کرد.»

گارد افتخار اسپانیول در صورت قطعی شدن قهرمانی قبل از دربی: «سال گذشته در مورد آن صحبت کردیم. ما برای بتیس که قهرمان کوپا دل ری شده بود، گارد افتحار ساختیم. من این کار را برای رئال مادرید در برنابئو انجام دادم. این یک عمل قابل احترام و تحسین برانگیز است و مطابق با اخلاق ورزشی. من همیشه این کار را انجام می‌دهم.»

 

پنج روز زمان استراحت: «به این فکر کرده بودم که هشت روز به بازیکنان استراحت بدهم و بعد فکر کردم که هشت روز خیلی زیاد است. باید لیگ را ببریم و بعد از صحبت با دستیارانم، مدت زمان استراحت به پنج روز کاهش پیدا کرد (می خندد).»

 

درخشش تراشتگن در فصل جاری: «او به سطح خوب خودش برگشته است و یک گلر در سطح اول دنیاست. ما سعی کرده‌ایم به او اعتماد به نفس بدهیم. او نه تنها درون دروازه برای ما مهم است، بلکه در بازی‌سازی از عقب زمین نیز فوق‌العاده است.»

احتمال جدایی یوردی کرویف (مدیر ورزشی): «من به او اعتماد فوق‌العاده‌ای دارم. او فردی معتبر و توانا در کارش است. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد. یوردی در این مدت به من کمک زیادی کرده است. چه بماند و چه برود. باید از او قدردانی شود. من بسیار سپاسگزار او هستم و در نهایت این تصمیم رئیس باشگاه است. ما ابتدا می‌خواهیم لیگ را ببریم و سپس در مورد تغییر ساختار حوزه ورزشی تصمیم‌گیری خواهد شد. فعلا چیزی قطعی نیست.»

 

جدایی سرخیو بوسکتس: «این قهرمانی لیگ برای او بسیار مهم است. او تصمیم خوبی گرفته؛ اگرچه این جدایی به ما لطمه می‌زند. او به عنوان بازیکنی بسیار با ارزش و به عنوان بازیکن ثابت تیم، در مقطع خوبی از بارسا می‌رود؛ با قهرمانی در سوپرجام و لالیگا. من برای سرخیو بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و او شاید باهوش‌ترین بازیکنی است که کنارش بازی کردم. داشتن او به عنوان کاپیتان، شگفت‌انگیز بوده است. او بدون شک یک الگو و بهترین هافبک دفاعی تاریخ بارسلوناست.»

 

پیکه در جشن قهرمانی: «بله، به این فکر کرده‌ایم. بازیکنان قدیمی دیگری هم هستند ولی برای تیم‌های دیگر بازی می‌کنند، اما پیکه بازنشست شده و می‌تواند در جشن قهرمانی باشد. این مسئله را به او اطلاع خواهیم داد.»

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا