آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رزرو بلیت لیگ قهرمانان برای شیاطین سرخ با کاسمیرو؛ لیورپول در لیگ اروپا

منچستریونایتد با غلبه بر بورنموث به یک قدمی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

منچستریونایتد پس از برتری خانگی مقابل ولورهمپتون، سرانجام عصر شنبه موفق شد طلسم بازی‌های خارج از خانه‌اش را مقابل بورنموث باطل کند و با تک گل زودهنگام کاسمیرو و بیش از 80 دقیقه محافظت از آن در حضور همزمان لیندلوف و واران مقابل دخیا در قلب خط دفاع، سرانجام بیست‌ویکمین پیروزی فصل را در بورنموث جشن گرفت.

شیاطین سرخ با عبور از مرز 69 امتیاز در جدول رده‌بندی لیگ برتر و به لطف تساوی لیورپول مقابل استون‌ویلا، جایگاهشان در جدول رده‌بندی لیگ برتر به‌عنوان تیم چهارم را با کسب تنها یک امتیاز دیگر از 2 دیدار باقی مانده تا پایان فصل قطعیت خواهند بخشید و تنها امید لیورپول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، شکست پر گل نیوکاسل و منچستریونایتد در بازی‌های باقی مانده و به‌تبع برتری خودش در مصاف با ساوتهمپتون در هفته پایانی مسابقات خواهد بود.

در غیر این صورت، حضور منچستریونایتد و نیوکاسل در لیگ قهرمانان اروپا به‌همراه منچسترسیتی و آرسنال قطعی خواهد شد و باتوجه به عدم حضور تیمی جز منچسترسیتی در فینال‌های اروپایی فصل جاری، تیمی به غیر از این ۴ تیم راهی لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده نخواهد شد.

180 دقیقه نبرد برای کسب رتبه سوم

در هفته پیش‌رو، نبرد منچستریونایتد و نیوکاسل برای کسب رتبه سوم جدول و حضور باکیفیت‌تر در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده تنها نکته جذاب کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود و درحالی که منچستر‌سیتی قهرمانی‌اش را قطعی کرده، لیورپول و برایتون شانس‌های اصلی رسیدن به لیگ اروپا خواهند بود و سرنوشت حضور استون‌ویلا در کنفرانس لیگ، تنها به خودش بستگی دارد.

البته که برایتون به لطف قهرمانی یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده در جام حذفی فوتبال کشور راهی لیگ اروپا خواهد شد و شاگردان دزربی در صورت کسب پیروزی لیورپول در هفته پایانی، شانسی برای پنجم شدن در لیگ برتر نخواهند داشت. اندک شانس‌هایی برای برنتفورد و تاتنهام در هفته پایانی برای رسیدن به کنفرانس لیگ وجود خواهد داشت.

گروه نرم افزاری ماهور

اسپرز در ناکام‌ترین حالت ممکن

در دیگر دیدارهای لیگ برتر درحالی که نیوکاسل روز جمعه با 4 گل برایتون را در هم کوبید، برنتفورد از سد تاتنهام در خانه این تیم گذشت و 3 دیدار میان تیم‌های کریستال‌پالاس و فولام، لیورپول و استون‌ویلا، اورتون و ولورهمپتون با نتیجه تساوی به پایان رسید.

تاتنهام که با این شکست خانگی به اثبات رساند شایستگی حضور در رقابت‌های اروپایی فصل آینده را نخواهد داشت و تیم‌های شایسته‌تری از جمله همین برنتفورد در لیگ برای نمایندگی انگلیس در رقابت سطح سوم فوتبال باشگاهی در اروپا وجود دارند، برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر با حضور 38 تیم تجربه به ثمر رساندن و دریافت بیش از 60 گل را پشت سر گذاشت. تنها تیمی که در تاریخ این مسابقات پیش‌تر چه از نظر تعداد گل‌های زده و چه از نظر تعداد گل‌های خورده، مرز 60 را رد کرده بود، تاتنهام در فصل 08-2007 به حساب می‌آمد که اسپرز بار دیگر رکورد عجیبش را تکرار کرد.

دیوانه از قفس خواهد پرید؟

هری کیندر دیداری که ابتدا اسپرز را به گل رساند و در نهایت شاگردان توماس فرانک با 3 گل نتیجه را به سود خود تغییر داده و 3 امتیاز از دربی لندن به حساب خود واریز کردند، برای هفتمین بار در فصل جاری با وجود گلزنی به‌ عنوان بازیکنی از تیم بازنده زمین را ترک کرد. هری کین این فصل پیش‌تر در 6 دیدار گلزنی کرده اما در نهایت تاتنهام بازی را باخته بود.

در تاریخ مسابقات، تنها جیمی واردی در فصل 18-2017 بوده که در طول فصل در 9 دیدار گلزنی کرده و در نهایت تیمش بازی را به‌عنوان بازنده ترک کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، جیمی واردی رکورددار تاریخ لیگ از نظر گلزنی بی ثمر برای تیمی لیگ برتری بوده است. کین به لطف تنها یک بازی باقی مانده تا پایان فصل، قادر نخواهد بود رکورد بازیکن لسترسیتی را در فصلی که احتمال سقوط روباه‌ها به لیگ قهرمانی وجود دارد، بشکند.

برنتفورد شایسته حضور در کنفرانس لیگ

شاگردان شایسته توماس فرانک هم که چهاردهمین پیروزی فصل را در خانه تاتنهام جشن گرفتند، رکورد فصل گذشته با 13 پیروزی را شکسته و در حالی که یک بازی مقابل منچسترسیتی تا پایان فصل خواهند داشت، امیدوار به کسب امتیاز از قهرمان فصل جاری لیگ برتر و به‌تبع، حضور در کنفرانس لیگ اروپای فصل آینده با امید به شکست استون‌ویلا مقابل برایتون در بازی همزمان خواهند بود.

خداحافظی با شکوه آنفیلد با بابی

لیورپول هم که در پایان این فصل فرسایشی سرانجام عملکرد فاجعه‌بار نیمه ابتدایی فصل را در مقطع پایانی جبران کرد و فصل آینده را در لیگ اروپا به میدان خواهد رفت، به لطف گل لحظات پایانی بابی فیرمینو و از دست رفتن پنالتی استون‌ویلا از شکست خانگی مقابل تیم تحت هدایت اونای امری گریخت.

شاگردان کلوپ درحالی شاهد درخشش زوج صلاح و فیرمینو برای آخرین لحظات کنار یکدیگر بودند که همکاری این ۲ بازیکن 25 مرتبه در پیراهن لیورپول به گل ختم شده و در این میان، سهم صلاح 12 و سهم فیرمینو 13 پاس گل بوده است. در تاریخ لیورپول هیچ زوجی بهتر از این عملکرد را به ثبت نرسانده‌اند.

اورتون قصد سقوط ندارد

اورتون هم که به لطف گل دقیقه 9+90 یری مینا یک امتیاز تعیین‌کننده را از استادیوم مولینیو به ارمغان آورد، هم امیدهایش برای بقا را زنده نگه داشت و هم اجازه نداد لسترسیتی با خیالی راحت‌تر در خانه نیوکاسل به میدان برود. گل ثانیه پایانی یری مینا برای تافی‌ها، دیرهنگام‌ترین گل تاریخ تافی‌ها در لیگ برتر (از فصل 07-2006 تاکنون که آمار دقیق وقت‌های تلف شده در بررسی‌های آماری وجود دارد) بود و سرانجام نوزدهمین و آخرین شوت شاگردان شان دایچ در این دیدار به سمت دروازه گرگ‌ها را به تور چسباند.

با این نتایج درحالی که بقای بورنموث و وستهام در لیگ برتر فصل آینده قطعی شده، نبرد نجات میان ناتینگام فارست، اورتون، لیدزیونایتد و لسترسیتی بخصوص میان 3 تیم آخر برای عدم ابتلا به سرنوشت ساوتهمپتون ادامه خواهد داشت.

52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا