آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

گل‌گهر در تهران متوقف شد؛ اولین برد فصل آلومینیوم با حضور زنان

2 مسابقه ابتدایی هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران برنده نداشت و هر دو بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بعد از یک هفته جذاب و پرماجرا، به دومین هفته از فعالیت خود رسید و طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، قرار است این هفته از رقابت‌ها در 3 روز پیگیری شود. براساس جدول زمان‌بندی مسابقات، 2 مسابقه امشب به میزبانی شهرهای اراک و تهران برگزار شد که در اراک، آلومینیوم و استقلال خوزستان به دنبال کسب اولین بردشان در فصل جدید بودند و در تهران هم گل‌گهر در سودای کسب دومین برد پیاپی خود قرار داشت و پیکان هم به دنبال آن بود تا یکی از نخستین شگفتی‌های فصل جدید را با شکست دادن حریف سیرجانی رقم بزند.

 

درخشش اخباری و سوغات یک امتیازی گل‌گهر

پیکان تهران و گل‌گهر سیرجان برگزار کننده اولین مسابقه هفته دوم لیگ برتر بودند؛ آن‌هم در شرایطی‌که خودروسازان در هفته نخست در قائمشهر مقابل نساجی متوقف شده بودند و گل‌گهر هم توانسته بود در خانه برابر فولاد خوزستان بردی 3 گله را جشن بگیرد. دو تیم امشب از ساعت 19:30 در ورزشگاه پاس قوامین و در شرایطی‌که اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه صادر نشده بود، کار خود را آغاز کنند که هدف‌گذاری هر دو تیم رسیدن به 3 امتیاز مهم مسابقه امشب بود.

 

عباس راکی قضاوت بازی را برعهده داشت و گل‌گهری‌ها در دقایق ابتدایی نمایش بهتری داشتند و عرفان شهریاری توانست روی دروازه پیکان خطرآفرین باشد اما ضربه او جایی در چارچوب دروازه خودروسازان نداشت. شاگردان رسول خطییبی در تیم پیکان رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال آن بودند تا بتواند روی دروازه گل‌گهر خطرآفرین شوند که حملات خودروسازان با محوریت سامان نریمان‌جهان و امیر طاهر انجام شد اما درخشش محمدرضا اخباری باعث شد تا آبی‌پوشان ناکام در گلزنی باشند و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دو تیم در نیمه دوم نمایشی دور از انتظار داشتند و بیشتر توپ در میانه‌های زمین در جریان بود و خطر جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا در یک بازی کم‌افت‌وخیز که موقعیت‌های محدود آن به‌واسطه درخشش محمدرضا اخباری به گل تبدیل نشد، تیم‌های پیکان تهران و گل‌گهر سیرجان با تساوی بدون گل کار خود را به پایان ببرند که با این تساوی، خودروسازان 2 امتیازی شدند و شمار امتیازات گل‌گهر در لیگ بیست‌وسوم هم به عدد 4 رسید تا شاگردان مارینوس اوزونیدیس برای حفظ صدر جدول در پایان هفته دوم کار سختی را در پیش داشته باشند.

 

خودروسازان چهارشنبه اول شهریورماه در آبادان میهمان صنعت‌نفت هستند و پنجشنبه دوم شهریورماه هم گل‌گهر در دومین بازی پیاپی بیرون از خانه باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود. نکته جالب‌توجه اینکه امیر قلعه‌نویی در کنار رضا عنایتی، آنتونیو مانیکونه، سعید الهویی، مارکار آقاجانیان، وحید هاشمیان و مجتبی جباری از جمله تماشاگران ویژه مسابقه امشب تیم‌های پیکان تهران و گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه پاس قوامین تهران بودند.

 

اشتباه مهلک پورحمیدی برد را به اراکی‌ها هدیه داد

آلومینیوم اراک بعد از نمایش قابل‌قبول مقابل پرسپولیس با وجود تحمل شکست، امشب در خانه میزبان استقلال خوزستان بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که آبی‌های اهوازی اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را با کسب تساوی مقابل شمس‌آذر قزوین به پایان برده بودند. دو تیم از ساعت 20 با قضاوت حسین زمانی کار خود را آغاز کردند و نکته مهم دوئل دو تیم، اولین حضور تماشاگران زن در اراک بود که استقبال چشمگیری را هم از مسابقه امشب داشتند.

اراکی‌ها به‌واسطه شرایط میزبانی در نیمه نخست تیم برتر زمین مسابقه بودند و حملات خوبی را هم روی دروازه استقلال خوزستان پی‌ریزی کردند که تلاش شاگردان مجتبی حسینی به‌ثمر ننشست. مهم‌ترین فرصت برای آلومینیوم در دقیقه (1+45) به‌دست آمد که مهدی لیموچی در موقعیتی مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه آبی‌ها سرنگون شد اما داور مسابقه مهاجم اراکی‌ها را به دلیل تمارض جریمه کرد تا نیمه نخست مسابقه دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

 

شاگردان سیروس پورموسوی در تیم استقلال خوزستان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند که با وجود عملکرد درخشان رضا دهقانی و موقعیت‌سازی‌های او، عملکرد فوق‌العاده احمد گوهری در خط دروازه آلومینیوم اراک باعث شد تا دروازه آلومینیوم بسته بماند. در دقایق پایانی مسابقه حملات شاگردان حسینی روی دروازه استقلال خوزستان شدت گرفت که سرانجام روی اشتباه عجیب حسن پورحمیدی، مهران موسوی مدافع پیش‌تاخته آلومینیوم با ضربه سر در دقیقه 81 موفق به گلزنی شد تا با تک گل این مدافع باتجربه، سفیدوسبزپوشان اراکی بتوانند برنده مسابقه امشب شوند.

 

آلومینیوم با برتری در مسابقه امشب، 3 امتیازی شد و استقلال خوزستان هم با یک امتیاز همچنان در جدول رده‌بندی لیگ بیست‌وسوم کارش را پیش می‌برد. ادامه رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (چهارشنبه) و پس‌فردا (پنجشنبه) دنبال خواهد شد که در مهم‌ترین تقابل هفته، فردا (چهارشنبه) پرسپولیس در تبریز از ساعت 18:45 مقابل تراکتور قرار خواهد گرفت و از ساعت 21 هم تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

 

نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه 24 مردادماه

پیکان تهران 0-0 گل‌گهر سیرجان

آلومینیوم اراک 1-0 استقلال خوزستان

 

برنامه ادامه مسابقات هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه 25 مردادماه

تراکتور تبریز – پرسپولیس (ساعت 18:45)

شمس‌آذر قزوین – هوادار تهران (ساعت 19:30)

مس رفسنجان – نساجی مازندران (ساعت 20)

ذوب‌آهن اصفهان – سپاهان اصفهان (ساعت 21)

فولاد خوزستان – صنعت‌نفت آبادان (ساعت 21:30)

 

پنجشنبه 26 مردادماه

استقلال – ملوان بندرانزلی (ساعت 19:30)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا