آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

گل پرپرشده لیورپول با اشتباه عجیب داوری؛ عذرخواهی کمیته داوران و پذیرش اشتباه

کمیته داوران فوتبال انگلیس صحیح بودن گل لوئیس دیاز را پذیرفت.

کمیته داوران فوتبال انگلیس اشتباه عجیب سیستم بازبینی ویدئویی در مردود اعلام شدن گل لوئیس دیاز را پذیرفت. لیورپول دقایقی بعد از اخراج کورتیس جونز می‌توانست با گل دیدنی دیاس از تاتنهام پیش بیفتد اما کمک‌داور با اعلام اشتباه آفساید گل او را مردود کرد تا بلافاصله تاتنهام توسط سون به گل نخست برسد. بازی در ادامه توسط خاکپو به تساوی کشیده شد و تا آخرین دقایق با همین نتیجه ادامه یافت تا اینکه گل به خودی ماتیپ در واپسین ثانیه‌ها تک امتیاز باقی‌مانده را هم از تیم کلوپ گرفت.

 

اشتباه انسانی

کمیته داوران فوتبال انگلیس در بیانیه خود ضمن عذرخواهی از باشگاه لیورپول، اعلام کرده مردود اعلام شدن گل جونز یک اشتباه واضح و محرز انسانی بوده. پاس محمد صلاح در شرایطی به دیاز رسید که او کاملاً عقب‌تر از کریستین رومرو دیده می‌شد.

تصاویر تلویزیونی به سادگی صحیح بودن گل او را تأیید می‌کرد اما بازبینی ویدئویی ظاهراً به سرعت به اتمام رسید و بازی با تأیید نظر کمک داور ادامه یافت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

عدم دخالت VAR

خطوط آفساید روی تصویر تلویزیونی دیده نشد و حالا کمیته داوران تأیید کرده داوران سیستم بازبینی اصلاً اقدام به بازبینی تصویر گل نکرده‌اند. در بیانیه این کمیته آمده: «پرچم کمک‌داور یک خطای واضح و روشن بود که باید با دخالت VAR به اعلام گل به نفع لیورپول منجر می‌شد اما با این حال، سیستم بازبینی ویدئویی اقدام به بازبینی نکرد.» این کمیته همچنین اعلام کرده شرایطی که منجر به این اشتباه بزرگ شد را مورد بررسی کامل قرار خواهد داد. تیم ۹ نفره لیورپول بعد از به باد رفتن هر ۳ امتیاز مسابقه حساس مقابل تاتنهام با ۱۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت؛ در حالی که تاتنهام ۱۷ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا