آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

گواردیولا: مسابقه با آرسنال تعیین‌کننده نیست

گواردیولا گفته هنوز برای تعیین مدعیان قهرمانی زود است.

پپ گواردیولا در مصاحبه مطبوعاتی پیش از مسابقه حساس روز یکشنبه مقابل آرسنال گفته این دیدار تعیین‌کننده ساختار رقابت بر سر قهرمانی رقابت‌های این فصل لیگ نخواهد بود. آرسنال تمام طول فصل گذشته پا به پای منچسترسیتی بر سر قهرمانی لیگ که می‌توانست نخستین عنوان توپچی‌ها بعد از ۲ دهه باشد رقابت کرد اما در مقطع پایانی فصل با لغزش‌های متعدد همه‌چیز را از دست داد. شاگردان آرتتا اول فصل در مسابقه سوپر جام موفق به کسب پیروزی دلچسب مقابل قهرمان اروپا شدند و حالا پیروزی در بازی خانگی روز یکشنبه می‌تواند توپچی‌ها را بالاتر از منچستر سیتی به صدر جدول برساند.

 

مسابقه نه‌چندان تعیین‌کننده

منچسترسیتی بعد از کسب پیروزی در هر ۶ مسابقه نخست فصل، هفته گذشته مقابل شاگردان گری اونیل در ولورهمپتون تن به شکست داد اما همچنان با ۱۸ امتیاز به تنهایی در صدر جدول جا گرفته. رقابت با آرسنال اما تا چه حد می‌تواند معمای کورس رقابت در فصل جدید را حل کند؟ «این مسابقه زیاد تعیین‌کننده نخواهد بود. همه‌چیز به موقعیتی که در آن قرار داریم، بستگی دارد. اوضاع با وقتی آنها به اتحاد می‌آیند، متفاوت است.»

 

اوضاع مساعد است

شکست مقابل نیوکاسل و ولوز نگران‌کننده به نظر می‌رسید اما پپ از وضعیت تیم خود بعد از گذشت هفته‌های ابتدایی و در آستانه دومین پنجره تعطیلات بازی‌های ملی راضی است: «می‌دانیم بعد از برد سه‌گانه از چه وضعیتی به اینجا رسیده‌ایم. بعد از چند بازی در صدر جدول لیگ قرار داریم و با پیروزی در ۲ مسابقه نخست، قدم رو به جلو فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان برداشته‌ایم.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

اروپا مهم‌تر است

در حالی که منچسترسیتی با گل‌های دیرهنگام خولین آلوارز و دوکو از سد لایپزیش گذشت، گواردیولا از اهمیت صعود زودهنگام به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می‌گوید: «در این ماه لیگ قهرمانان با اختلاف مهم‌ترین چیز است؛ حداقل تا فوریه که بار دیگر این مسابقات آغاز می‌شود.» او در مورد برنامه تیمش تا زمستان گفته: «من می‌خواهم وقتی به فوریه می‌رسیم در رقابت بر سر کسب جام‌ها حضور داشته باشیم. این که فاصله با جام قهرمانی را کاهش دهیم و ۱۰ مسابقه آخر را به شکل خب دوباره انجامش دهیم، درآوریم!»

 

آرسنال به عنوان یک رقیب سرسخت باقی می‌ماند

گواردیولا با اشاره به رقابت سال گذشته با شاگردان شاگرد سابقش گفته: «اگر به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنیم، می‌توانیم تا زمان آغاز آن روی لیگ تمرکز کنیم. روز چهارشنبه با برتری مقابل لایپزیش گام بزرگی برداشتیم و حالا آرسنال، بزرگ‌ترین رقیب سال گذشته را پیش رو داریم. در گذشته آنها در این جایگاه نبودند، حالا اما آرسنال در این قسمت از جدول باقی خواهد ماند.»

کورس ۳ اسبه

گواردیولا از این اطمینان دارد که آرسنال یک مدعی جدی در کورس رقابت بر سر قهرمانی لیگ برتر خواهد بود؛ تیمی که در پنجره تابستانی نقل و انتقالات امسال با خرید بازیکنانی مانند دکلان رایس، کای هاورتز، داوید رایا و یورین تیمبر تقویت شد. و با وجود شکست غیرمنتظره وسط هفته مقابل لانس شروع خوبی در فصل جدید داشته: «مسلماً آنها در کنار لیورپول مدعی قهرمانی خواهند بود. برای تعیین مدعیان باید تا پایان ۱۰ هفته نخست صبر کنیم. ما هنوز ۱۰ مسابقه برگزار نکرده‌ایم اما تیم‌های بزرگ همیشه مدعی هستند.» او در مورد احیای توپچی‌ها گفته: «آرسنال برگشته‌. وقتی پسر جوانی بودم و کار خود را به عنوان سرمربی در بارسلونا آغاز کردم، آنها با منچستر یونایتد الکس فرگوسن رقابت می‌کردند. پایتخت‌نشینان برای مدتی طولانی این جایگاه را از دست دادند اما حالا برگشته‌اند. وقتی در تقویم می‌بینید باید به امارات بروید، متوجه می‌شوید کار سختی پیش رو دارید.»

 

دی‌بروینه هر روز بهتر می‌شود

گواردیولا در مورد مصدومیت شدید مهره حیاتی تیمش در خط میانی گفته: «کوین قبل تمرینات یا برای درمان به باشگاه می‌آید و بعد از تمرینات، فیزیوتراپ‌ها را می‌بیند. البته هر روز او را می‌بینم و روز به روز بهتر می‌شود. وضعیتش خوب است. امیدواریم زودتر از آنچه انتظار داشتیم برگردد.» او در مورد جان استونز، مدافع وسط ملی‌پوش تیمش گفته: «او هنوز آمادگی کامل ندارد و به بازی ما نمی‌رسد. شاید برای بازی‌های ملی آماده باشد.»

 

جایگزین رودری هنوز مشخص نیست

در غیاب هافبک دفاعی کارساز و کارآمد منچسترسیتی، کالوین فیلیپس و متئو کواچیچ در جایگاه او بازی کردند. در مورد بازی یکشنبه اما هنوز چیزی مشخص نیست: «باید ببینیم چه می‌شود. امروز با کادر فنی صحبت می‌کنم. عصر امروز همه‌چیز را مورد بررسی قرلر می‌دهم و فردا برای مسابقه آماده می‌شویم. رودری یکی از ۲ یا ۳ هافبک دفاعی برتر دنیاست. به این فکر می‌کنم او برای بازی با برایتون باز خواهد گشت.»

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا