آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

گواردیولا: نباید به دی‌بروینه فشار بیاوریم

پپ می‌گوید نشانه‌های مثبتی در روند درمان دی‌بروینه دیده می‌شود.

در شرایطی که منچسترسیتی در مهم‌ترین مسابقه هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس یکشنبه به خانه چلسی خواهد رفت، گواردیولا از رو به پیشرفت بودن تیم حریف و نشانه‌های مثبت از مصدومان تیمش سخن می‌گوید. سیتیزن‌ها با اضافه شدن تدریجی نفرات مصدوم و محروم از لغزش‌های مقطعی ابتدای فصل فاصله گرفته‌اند و هفته گذشته نهایت استفاده را از شکست سنگین تاتنهام مقابل چلسی بردند و صدر جدول لیگ برتر مطابق روال سال‌های گذشته دوباره به رنگ آبی آسمانی درآمده‌.

 

حفظ قله لیگ برتر اما موانعی دارد که نخستین مانع همین یکشنبه سر راه سرمربی کاتالان و تیمش سبز می‌شود. چلسی در این فصل چندان از افول شدید سال گذشته فاصله نگرفته اما در عین حال موفق به متوقف کردن لیورپول و آرسنال و شکست تاتنهام شده. از ۴ تیم بالای جدول لیگ برتر هیچ‌کدام موفق به پیروزی مقابل شیرها نشده‌اند و حالا منچستر سیتی باید در استادیوم استمفورد بریج به میدان برود.

 

چلسی پیشرفت می‌کند

هزینه‌های میلیارد پوندی تاد بولی، مالک متمول چلسی و شرکت سرمایه‌گذاری کلیرلیک تا به اینجا نتیجه محسوس و موفقی در زمین فوتبال نداشته و باید دید پوچتینو چه قدر برای تبدیل این ترکیب پرمهره به یک تیم منسجم فرصت نیاز خواهد داشت. ۲ سال پیش و در فینال لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان توماس توخل در چلسی یک حسرت تلخ را به دل گواردیولا گذاشتند اما از آن روز به بعد و در ۶ مسابقه رودرروی متوالی، نه تنها منچستر سیتی همیشه پیروز از زمین خارج شده، که یاران چلسی حتی یک بار هم موفق به باز کردن دروازه منچسترسیتی نشده‌اند. «آنها دارند بهتر می‌شوند؛ باشگاه جدید با بازیکنان جدید. چلسی خیلی زود به یک مدعی قهرمانی تبدیل خواهد شد. در تمام ابعاد کیفیت کافی را به دست آورده‌اند.»

گروه نرم افزاری ماهور

 

همیشه امکان سقوط وجود دارد

منچسترسیتی با گذر چلسی از سد تاتنهام، بار دیگر صدرنشین لیگ برتر شد. سرمربی کاتالان اما اعتقاد دارد که پایین‌ آمدن از رده اول در همین نزدیکی‌هاست: «اگر روند پیشرفت ما متوقف شود و تیم‌های حریف بهتر باشند در این جایگاه نخواهیم ماند. اینکه در گذشته چه دستاوردی داشتید، تضمینی برای در اوج ماندن در آینده نیست. سقوط همیشه ممکن است. اگر از این نکته آگاه باشید، به ثبات چند ساله در فوتبال اروپا نزدیک خواهید بود.»

 

استرلینگ آماده است

رحیم استرلینگ بعد از مدت‌ها به ترکیب تیم ملی انگلیس دعوت نشد. او به وضوح از فرم آماده خود فاصله نگرفته و گرت ساوت‌گیت برای بازی‌های ملی پیش رو در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا از او دعوت نکرده. گواردیولا در مورد بازیکن تهاجمی حریف و شاگرد سابق خودش می‌گوید: «او واقعاً عالی بازی می‌کند و در بهترین فرم خودش قرار دارد.»

 

اوضاع استونز آن‌قدر ها هم بد نیست

گواردیولا اول هفته از مصدومیت طولانی‌مدت مدافع تیم ملی انگلیس به دلیل ناراحتی ماهیچه‌ای سخن گفته بود و حالا نظرات خود را در مورد جان استونز تعدیل می‌کند: «پزشک به من گفت اوضاع او آن قدر هم بد نیست.» او در مورد مانوئل آکانجی که سه‌شنبه شب و پیش از دیدار مقابل یانگ بویز در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد، گفته: «آکانجی امروز تمرین کرد و حضور خوبی هم در جلسه تمرینی داشت.»

خبرهای مثبت در مورد دی‌بروینه

منچسترسیتی در شرایطی به استقبال چلسی می‌آید که عملکرد درخشان جرمی دوکو در آخرین مسابقه لیگ برتری سیتیزن‌ها تا مدت‌ها فراموش نخواهد شد. او در مصاف با بورنموث ۴ پاس گل داد و روی ۵ گل اثر گذاشت و به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ تبدیل شد که چنین رکوردی به جا می‌گذارد. این موضوع البته باعث نمی‌شود دلتنگی هواداران برای کوین دی‌بروینه، پادشاه پاس گل لیگ برتر، کاهش یابد: «۲ روز پیش با دی‌بروینه صحبت کردم و او احساس کاملاً خوبی دارد‌. البته با ما تمرین نمی‌کند و زیاد نمی‌دود. در مصدومیت‌های شبیه به این بهتر است فشار زیادی به بازیکن وارد نشود. وقتی او احساس خوبی داشته باشد و پزشکان تیم مطمئن باشند، می‌توانیم قدم بعدی را برداریم. نمی‌خواهیم سریع‌تر پیش برویم و در ادامه ناچار به عقبگرد مجدد شویم. مصدومیت او سخت و توأم با عمل جراحی بود، پس باید قدم به قدم پیش رفت.»

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا