آخرین مطلباخباربازی هاداغزندگی نامه متفرقهمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

یک دستاورد جدید برای گارناچو؛ اولین رقص پا با قهرمان جهان

گارناچو ستاره یونایتد برای نخستین بار در ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین قرار گرفت.

آلخاندرو گارناچو، ستاره ۱۹ ساله منچستر یونایتد دیروز برای نخستین بار در ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین قرار گرفت و همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می‌دهد. آرژانتین در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک کاستاریکا را شکست داد. هنوز یک سال از تمدید قرارداد گارناچو با منچستر یونایتد نگذشته و او در این یک سال امید هواداران برای درخشش یک ستاره جدید در ترکیب شیاطین سرخ را بالا برده. او در رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس ۵ گل (چهارمین گلزن برتر تیم) و ۳ پاس گل (دومین سازنده برتر تیم) به ثبت رسانده است.

ماه آوریل گذشته گارناچو قرارداد خود با منچستریونایتد را تا پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال ۲۰۲۸ تمدید کرد. اریک تن‌هاخ بعد از امضای قرارداد ضمن تبریک به استعداد نوپای تیمش گفته بود: «امیدوارم و یقین دارم که این قرارداد جدید منجر به افزایش انگیزه و روحیه و ارتقای عملکرد او خواهد شد. این تازه آغاز کار است؛ یک شروع جدید و یک قرارداد امضاشده. فردا چه اتفاقی می‌افتد؟ نقش‌های جدید، اهداف تازه و حرکت به سمت این اهداف.» بررسی عملکرد گارناچو در ۱۱ ماه گذشته نشان می‌دهد او به خوبی رویاهای سرمربی هلندی تیمش را محقق کرده.

جدیدترین دستاورد گارناچو در مسابقه دوستانه صبح دیروز تیم ملی آرژانتین در مقابل کاستاریکا در شهر لس‌آنجلس رقم خورد. کوبی ماینو، دیگر بازیکن جوان یونایتد برابر نخستین بار در ترکیب تیم ملی انگلیس قرار گرفت و جیمز اسکانلون ۱۷ ساله برای اولین بار پیراهن جبل‌الطارق را به تن کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

حضور در ترکیب اصلی قهرمان جام جهانی فوتبال افتخار کوچکی نیست و گارناچو در مسابقه دیروز در کنار ستارگان مطرحی همچون انزو فرناندس، هافبک گران‌قیمت چلسی، الکسیس مک‌الیستر، ستاره این روزهای لیورپول، آنخل دی‌ماریا، بازیکن سابق منچستریونایتد و رئال مادرید و البته خولین آلوارس، ستاره تهاجمی منچسترسیتی به میدان آمد. او در این دیدار تا دقیقه ۷۲ در زمین حاضر بود و ۶ نبرد رودرروی موفق، ۳ بار بازپس‌گیری توپ، ۲ دریبل و ۳۳ پاس صحیح (۸۷ درصد) به نام خود ثبت کرد.

نخستین بازی گارناچو برای آلبی‌سلسته اما به اواخر بهار سال گذشته برمی‌گردد. ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ و در جریان پیروزی ۲ بر صفر شاگردان لیونل اسکالونی در مسابقه دوستانه مقابل تیم ملی استرالیا در پکن، گارناچو برای نخستین بار افتخار حضور در ترکیب آرژانتین را به دست آورد. او در دقیقه ۷۴ آن مسابقه جایگزین نیکلاس گونسالس شد.

نخستین گل لیگ برتری گارناچو در سال ۲۰۲۲ یک گل پیروزی‌بخش لحظه آخری در ورزشگاه کریون کاتیج بود و تا مدت‌ها در ذهن هواداران منچستر یونایتد باقی خواهد ماند اما اولین گل او در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر به یکی از به یاد ماندنی ترین گل‌های تاریخ این لیگ تبدیل شد و خاطره شلیک استثنایی وین رونی در مقابل منچسترسیتی را بعد از ۱۲ سال زنده کرد. گارناچو در جریان جدال یونایتد و اورتون در ورزشگاه گودیسون پارک در ماه نوامبر گذشته، ارسال مواج دیگو دالو را با یک ضربه نمایشی استثنایی به گل تبدیل کرد.

این بازیکن ۱۹ ساله در فصل گذشته به پای ثابت تیم اریک تن‌هاخ تبدیل شد و دائماً در ترکیب اصلی منچستر یونایتد قرار می‌گیرد. او تا همین‌جای فصل ۳۸ مسابقه برای تیم انجام داده و این تعداد از مجموع بازی‌هایش در کل فصل قبل (۳۴) بیشتر است. فصل گذشته به نظر می‌رسید گارناچو می‌تواند با آمدن از روی نیمکت در نیمه دوم روند بازی‌ها را عوض کند اما در ترکیب اصلی تأثیر بالایی روی عملکرد تیم ندارد. امسال اما اوضاع تغییر کرده. استعداد متولد مادرید از اول نوامبر (اواسط پاییز) تاکنون در تک‌تک بازی‌های منچستریونایتد در ترکیب اصلی قرار گرفته؛ ۲۶ دیدار پیاپی و بیشتر از هر بازیکن دیگر در این مدت.

گارناچو تنها بازیکن منچستر یونایتد است که ۲ بار متوالی در این فصل جایزه برترین بازیکن ماه باشگاه را از آن خود کرده؛ ابتدا در ماه نوامبر و سپس در دسامبر ۲۰۲۳. درخشس او در دسامبر با عملکرد خیره‌کننده در بازگشت شیرین و هیجان‌انگیز یونایتد مقابل استون‌ویلا در آستانه سال نو میلادی همراه شد. گارناچو در این مسابقه ۳ گل زد و البته یک مورد به دلیل آفساید میلی‌متری مردود اعلام شد. او یک ماه بعد و در مسابقه خانگی مقابل وستهام‌ یونایتد هم ۲ گل به ثمر رساند. ویژگی شاخص بازی گارناچو را می‌توان در ولع و اشتیاق تمامی‌ناپذیر او برای حمله به سمت دروازه حریف خلاصه کرد. او تا آخرین لحظه می‌جنگد و در هر فرصت ممکن است به ناگهانی‌ترین شکل ممکن به سمت سنگر حریف یورش ببرد. نمونه آن را می‌توان در فرار منجر به گل پیروزی‌بخش دیرهنگام تیمش مقابل لیورپول دید که به پیروزی دراماتیک شاگردان اریک تن‌هاخ در جام حذفی منجر شد. او به راحتی می‌تواند در جناح راست هم حضور پیدا کند. همه‌جای زمین حضور دارد و این موضوع به سرمربی هلندی انعطاف‌پذیرتری تاکتیکی بیشتری هدیه می‌دهد.

69 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا