آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۰ نکته از پیروزی شیرین بارسلونا؛ قدرتمندترین تیم تاریخ سوپرجام

گلزنی روبرت لواندوفسکی بارسلونا را به پیروزی مقابل رئال مادرید امیدوار کرده است.

بارسلونا با پیروزی برابر اوساسونا به دیدار نهایی سوپرجام فوتبال اسپانیا صعود کرد. روند بازی در نیمه اول نشان از یک عملکرد پراضطراب دیگر در مقابل اوساسونا داشت اما روبرت لواندوفسکی در اواسط نیمه دوم آبی‌ اناری‌ها را پیش انداخت. شاگردان آراساته ناچار به خروج از سنگر دفاعی شدند و بارسا در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم روی حرکت پا به توپ زیبای ژائو فلیکس، توسط لامینه یامال به گل دوم رسید. این پیروزی بارسلونا را در فینال سوپرجام اسپانیا به رئال مادرید رساند. لوس بلانکوس یک شب قبل‌تر با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل اتلتیکو مادرید جای خود را در فینال یکشنبه محکم کرده بود. بارسلونا برای دومین سال پیاپی در مقابل رئال مادرید برای قهرمانی سوپرجام خواهد جنگید. مسابقه سال گذشته ۲ تیم با برتری مقتدرانه و ۳ بر یک بارسلونا به پایان رسید، امسال رئال مادرید با فرم بهتری به این دیدار خواهد رسید.

 

پیروزی مقتدرانه

بارسلونا برای نخستین بار در ۴ ماه گذشته با اختلاف بیش از یک گل در یک مسابقه به پیروزی رسید. تیم ژاوی ارناندس در انتهای تابستان در مقابل رویال آنتورپ با نتیجه ۵ بر صفر به برتری دست یافته بود و از آن روز به بعد، هر ۱۲ پیروزی بلوگرانا در تمام رقابت‌ها با تنها یک گل اختلاف رقم خورد. گلزنی لامینه یامال این طلسم عجیب را که رکورد تاریخ باشگاه به شمار می‌رود، شکست.

 

گلزن خوش‌یمن

بارسلونا در ۳۱ مسابقه‌ای که روبرت لواندوفسکی در آن موفق به گلزنی شده، ۲۴ بار برنده از زمین خارج شده و ۲ بار تن به تساوی داده و این اعداد، رکورد شکست‌ناپذیری ۸۴ درصدی را نمایش می‌دهد.

گروه نرم افزاری ماهور

گلزنی مهاجم لهستانی تنها ۵ بار با شکست بارسلونا همراه شده.آخرین مورد در جریان باخت سنگین ماه گذشته مقابل جیرونا رقم خورد.

 

برتری‌های متوالی

بارسلونا برای نخستین بار در ۸ سال گذشته موفق شد در ۲ مسابقه متوالی سوپرجام به پیروزی برسد. آخرین بار در سال ۲۰۱۶ بارسلونا در هر ۲ مسابقه رفت و برگشت فینال مقابل سویا به پیروزی رسید و حالا بعد از فینال سال گذشته مقابل رئال مادرید، دومین پیروزی متوالی را به دست می‌آورد.

 

بهترین تیم تاریخ سوپرجام

بارسلونا با پیروزی مقابل اوساسونا برای بیست و ششمین بار به دیدار نهایی سوپرجام اسپانیا راه یافت که با اختلاف بهترین آمار در تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود. بارسا پیش از این ۱۴ بار فاتح سوپرجام شده و ۱۱ بار با شکست از این مسابقه خارج شده. رده بعدی با ۱۸ حضور در دیدار نهایی در اختیار رئال مادرید است. و حاصل کار آنها ۱۲ قهرمانی و ۶ شکست بوده.

 

به یاد روزهای اوج

بارسلونا در صورت پیروزی در مقابل رئال مادرید می‌تواند دومین قهرمانی متوالی خود را در سوپرجام اسپانیا جشن بگیرد؛ اتفاقی که بعد از پایان نسل طلایی تحت هدایت گواردیولا هرگز برای بارسا رخ نداده. بلوگرانا آخرین بار در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به قهرمانی‌های متوالی در سوپرجام دست یافت.

 

ال‌کلاسیکو در سوپرجام

مسابقه یکشنبه شب هفدهمین تقابل رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب رقابت‌های سوپرجام اسپانیا خواهد بود. ۲ تیم پیش از این ۱۶ بار دیگر در این رقابت‌ها به مصاف هم رفته‌اند و حاصل آن ۹ پیروزی برای رئال مادرید و ۵ پیروزی در جریان مسابقه برای بارسلونا بوده. بلوگرانا در این بازی‌ها ۲۳ گل به ثمر رسانده و ۳۴ بار دروازه خود را بازشده دیده. ال‌کلاسیکوی سوپرجام تنها ۲ بار در زمین بی‌طرف برگزار شده و نتیجه آن یک پیروزی برای هر یک از ۲ تیم بوده است.

 

یک سال بعد از شب اقتدار

۲ تیم رئال و بارسلونا دقیقاً ۳۶۴ روز پیش از مسابقه یکشنبه شب در فینال سوپرجام سال گذشته به مصاف هم رفتند. این دیدار در ورزشگاه ملک فهد ریاض با برتری ۳ بر یک بلوگرانا به پایان رسید. گاوی و لواندوفسکی هرکدام یک گل و یک پاس گل در این مسابقه به نام خود به ثبت رساندند و پدری هم گل سوم را به ثمر رساند. نفر اول حالا مصدوم است اما نفر دوم با گلزنی در مسابقه دیشب برای رئال مادرید شاخ و شانه کشید.

 

بازهم رکوردشکنی یامال

لامینه یامال در انتهای نیمه اول به جای رافینیای مصدوم وارد زمین شد و در انتهای نیمه دوم گل تثبیت‌کننده برتری شیرین بارسا را به ثمر رساند.

ستاره جوان بلوگرانا با ۱۶ سال و ۱۸۲ روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های سوپرجام اسپانیا تبدیل شد. او همچنین با گذر از آنسو فاتی (۱۷ سال و ۷۰ روز) جوان‌ترین بازیکن حاضر در رقابت‌های سوپرجام در هزاره جدید نام گرفت. یامال پیش از این رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا و جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا را از آن خود کرده بود.

 

تعویض‌های موفق

بازیکنان ذخیره بارسلونا، عملکرد جذابی در مسابقه از خود به جا گذاشتند؛ به گونه‌ای که روند بازی در نیمه دوم تا حد زیادی تغییر کرد. لامینه یامال روی حرکت زیبا و پاس ژائو فلیکس گل دوم آبی اناری‌ها را به ثمر رساند. هر ۲ بازیکن به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بودند. فلیکس در عرض ۲۰ دقیقه‌، ۴ نبرد موفق، ۲ دریبل و ۴ بار باز پس گیری توپ را به نام خود ثبت کرد.

 

پدری آمد، رافینیا رفت

خبر خوب برای هواداران بارسا در آستانه ال‌کلاسیکو، بازگشت پدری از بند مصدومیت بود. هافبک جوان سال گذشته گل سوم بارسا را در جریان برتری مقابل رئال مادرید در فینال سوپرجام به ثمر رساند. پیش از آنکه پدری به زمین بیاید، رافینیا به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

بازیکن برزیلی ظاهراً از ناحیه همسترینگ مصدوم شده و در اتاق درمان به تراشتگن، ژائو کانسلو، گاوی و مارتینز اضافه خواهد شد.

69 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا