آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۲ نکته از مسابقات چهارشنبه شب لیگ قهرمانان؛ تداوم درخشش لوا در مرحله حذفی

رکورد پیرترین و جوان‌ترین بازیکنان تاریخ مرحله حذفی لیگ قهرمانان در یک شب شکسته شد.

جدال قهرمانان بحران‌زده ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه دیگو مارادونا کیفیت فنی خاصی نداشت و بازی کم‌خطر و منفعل ۲ تیم در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ویکتور اوسیمن در دقیقه ۷۵ گل روبرت لواندوفسکی را خنثی کرد تا فرانچسکو کالزونا در نخستین مسابقه‌اش روی نیمکت بازنده از زمین خارج نشود. پرس سنگین تیم ژاوی در نخستین مسابقه بارسا در رقابت‌های ۳ فصل اخیر مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نتیجه‌ای بیشتر از تک‌گل لوا نداشت. در دیگر مسابقه دیشب پورتو با گل دیرهنگام وندرسون گالنو مقابل آرسنال به پیروزی رسید تا خاطرات حذف توپچی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی ۷ فصل متوالی لیگ قهرمانان اروپا(۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷) در ذهن هواداران زنده شود؛ همین‌طور در ذهن میکل آرتتا که در ۵ مورد از این فصول در ترکیب آرسنال حضور داشت. البته آرسنالی‌ها ترجیح می‌دهند خاطرات ۲۰۱۰ را مرور کنند؛ وقتی شکست مقابل پورتو در بازی رفت با پیروزی ۵ بر صفر در ورزشگاه امارات و صعود به مرحله بعد جبران شد.

 

طلسم اسپانیایی

ناپولی در هیچ‌یک از ۵ مسابقه تاریخ خود مقابل بارسلونا به پیروزی نرسیده و تنها ۳ تساوی به دست آورده است. پارتنوپی همچنین در ۱۷ تقابل اخیر خود با حریفان اسپانیایی تنها ۲ بار برنده از زمین خارج شده‌اند و حاصل دیگر مسابقات ۶ تساوی و ۹ شکست بوده است.

 

رکورد عالی بارسا

بلوگرانا در در ۲ دهه اخیر هیچ‌وقت بعد از کسب تساوی (یا پیروزی) در زمین حریف در دور اول حذفی از صعود به مرحله بعدی بازنمانده است. هر ۲۰ تقابل رفت و برگشت قبلی این تیم که با فرار از شکست در خانه حریف آغاز شده در نهایت صعود آبی اناری‌ها را رقم زد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

حسرت کلین‌شیت 

بارسلونا فصل گذشته با تکیه بر قدرت دفاعی به قهرمانی در لالیگا دست یافت اما امسال نه خبری از کلین‌شیت‌های متوالی در لیگ است و نه در اروپا. بارسا در ۱۴ مسابقه اروپایی خود تنها ۲ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده؛ کمتر از هر تیم اروپایی دیگر (با تجربه حداقل ۱۰ بازی) در این مدت و فقط بیشتر از سلتیک (صفر).

 

سومین سرمربی

ناپولی به سومین تیم ایتالیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که ۳ سرمربی متفاوت در طول یک فصل دارد. ناپولی ماجراجویی اروپایی خود را با رودی گارسیا آغاز کرد و با والتر ماتزاری ادامه داد؛ پیش از آنکه فرانچسکو کالزونا روزی نیمکت بنشیند. پیش‌ از این، اینتر در فصل ۰۴-۲۰۰۳ و رم در فصل ۰۵-۲۰۰۴ چنین تجربه‌ای داشتند.

 

گلزن قهار

از ابتدای فصل ۲۰-۲۰۱۹ به بعد، روبرت لواندوفسکی در ۱۲ مسابقه مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرده و حاصل آن اثر مستقیم روی ۱۸ گل (۱۲ گل و ۶ پاس گل) بوده؛ کمتر از کریم بنزما (۱۹) و بیشتر از هر بازیکن دیگر در این مدت.

ستاره خانگی

ویکتور اوسیمن در ۶ مسابقه خانگی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان اروپا ۶ بار موفق به گلزنی شده. بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر ورزشگاه دیگر در این مدت و فقط کمتر از هالند در اتحاد (۱۲) و امباپه در پارک دپرنس (۹).

 

یک رکورد دیگر برای یامال

لامینه یامال با ۱۶ سال و ۲۲۳ روز سن به جوان‌ترین بازیکن شرکت‌کننده در یک مسابقه از دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. در تاریخ این رقابت‌ها تنها ۲ بازیکن زیر ۱۷ سال در مرحله حذفی به میدان آمده‌اند؛ وارن زئیر امری و لامینه یامال.

 

پیرترین بازیکن تاریخ

پپه با ۴۰ سال و ۳۶۰ روز سن، کهن‌سال‌ترین بازیکن حاضر در مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نام گرفت. رکورد قبلی با ۴۰ سال و ۱۲۳ روز در اختیار رایان گیگز از منچستر یونایتد بود.

 

توپچی‌ها در حسرت شلیک

آرسنال جدال با پورتو را بدون حتی یک شوت در چارچوب پایان داد؛ حداقل از ابتدای فصل ۰۴-۲۰۰۳، این تنها دومین باری است که توپچی‌ها در یک مسابقه اروپایی از شوت در چارچوب عاجز می‌مانند. بار نخست در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۱-۲۰۱۰ و در خانه بارسلونا رخ داده بود.

 

۵ شکست متوالی

آرسنال برای پنجمین مسابقه متوالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازنده از زمین خارج شد. اتفاقی که در تاریخ این رقابت‌ها تنها ۴ بار دیگر رخ داده . رئال مادرید در سال ۲۰۱۰، سلتیک در سال ۲۰۱۳، بایر لورکوزن در سال ۲۰۱۴ و رم در سال ۲۰۱۸، ۵ شکست متوالی را در دور حذفی تجربه کردند.

 

دیرترین گل پیروزی‌بخش

وندرسون گالنو در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا روی ۸ گل اثر مستقیم گذاشته که از هر بازیکن دیگری بیشتر است. او در دقیقه ۹۳:۲۲ پورتو را به پیروزی رساند تا دیرهنگام‌ترین گل پیروزی‌بخش پورتو در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رسانده باشد.

 

۳۰۰ گل برای پورتو

پورتو به هفتمین تیم در فوتبال اروپا و نخستین تیم پرتغالی تبدیل شد که به رکورد ۳۰۰ گل زده در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا می‌کند. پورتو در هیچ یک از ۵ مسابقه خانگی پیشین خود مقابل حریفان انگلیسی به پیروزی دست نیافته بود.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا