آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۳ نکته از ۳ مسابقه مهم هفته جدید لالیگا؛ ال‌کلاسیکوی داغ لابلای حاشیه و جنجال

در مهم‌ترین مسابقه هفته جدید لالیگا بارسلونا میزبان رئال مادرید خواهد بود.

هفته یازدهم از رقابت‌های فصل جدید لالیگای اسپانیا امشب با مسابقه خیرونا و سلتاویگو در ورزشگاه مونتیلیوی آغاز می‌شود. فردا در مهم‌ترین مسابقه بارسلونا میزبان رئال مادرید خواهد بود و در آخرین مسابقه روز یکشنبه اتلتیکو مادرید در ورزشگاه متروپولیتانو پایتخت اسپانیا میزبان دپورتیوو آلاوس است. تا پیش از آغاز هفته جدید، رئال مادرید و خیرونا با ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته‌اند و بارسا با ۲۴ امتیاز در رده سوم قرار دارد. اتلتیکو مادرید با ۲۲ امتیاز در جایگاه چهارم جا گرفته. رئال سوسیداد و بیلبائو موقعیت صعود به تورنمنت‌های اروپایی را در اختیار دارند و سویا با ۹ امتیاز سیزدهم است.

 

ادامه درخشش خیرونا با استراحت بیشتر

هرچه‌قدر تاکتیک‌های بازی مستقیم خیرونا با انتقاد روبه‌رو شود، نمی‌توان از روند طوفانی این تیم در رقابت‌های فصل جدید چشم پوشید. بخش عمده‌ای از عملکرد عالی باشگاه واقع در ایالت باسک به درخشش ساویو موریرا، ستاره جوان و ۱۹ ساله این تیم برمی‌گردد: «در خانه یک مزرعه نگهداری از حیوانات داشتیم و من همیشه آنجا بودم و از یک زندگی آرام لذت می‌بردم. سپس به ناگاه به اتلتیکو مینیرو رفتم. وقتی ۱۰ ساله بودم آنها به دنبال من آمدند.» زندگی فوتبالی ساویو با بازی در برزیل، هلند، فرانسه و حالا اسپانیا به سرعت برق و باد متحول شد؛ درست مانند وضعیت باشگاهی که در آن توپ می‌زند.

شاید استراحت بیشتر و برنامه‌ نه چندان فشرده را نتوان یکی از دلایل اوج‌گیری جیرونا در فصل جدید دانست چون اکثر باشگاه‌های حاضر در نیمه دوم جدول از آن بهره‌مندند. با ادامه رقابت غیرمنتظره جیرونا با بزرگان فوتبال اسپانیا، هفته به هفته به اهمیت این موضوع افزوده خواهد شد. از بین ۶ تیم بالای جدول تنها جیرونا و اتلتیک بیلبائو ناچار نبوده‌اند وسط هفته در رقابت‌های اروپایی حاضر شوند. بلانکیورملس این هفته میزبان شاگردان رافائل بنیتس در تیم قعرنشین سلتاویگو خواهد بود. کریستین استوانی که آمار خوبی در گل زدن مقابل لوس سلستوس در کارنامه دارد، احتمالاً مانند مسابقه قبلی از اوایل نیمه اول به میدان خواهد آمد. جیرونا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب میزبان سلتاویگو خواهد بود. آبی آسمانی پوشان در هیچ یک از ۶ مسابقه اخیر خود به پیروزی نرسیده‌اند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ال‌کلاسیکو در میان حاشیه‌ها و مصدومیت‌ها

جدال همیشه حساس و سنتی رئال مادرید و بارسلونا در شرایطی آغاز می‌شود که خبرهای مربوط به مصدومیت بازیکنان و جنگ و جدل‌های لفظی عوامل باشگاه‌ها، فوتبال اسپانیا را با شرایط متفاوتی روبه‌رو کرده است. آخرین خبرها نشان می‌دهد پدری، سرخی روبرتو و ژول کونده شانسی برای حضور در مسابقه مقابل رئال مادرید ندارند اما رافینیا، دی‌یونگ و روبرت لواندوفسکی تا شنبه به تمرینات برمی‌گردند؛ هرچند حضور آنها در ترکیب اصلی اقدامی پرخطر به شمار می‌رود. رسانه‌های اسپانیایی خبر داده‌اند دی‌یونگ و لواندوفسکی پیش از تمرینات امروز، جمعه با تزریق مسکن برای تمرین آماده شده‌اند. ژاوی ممکن است حتی در صورت آماده نبودن لوا، برای افزایش اعتماد به نفس ترکیب، او را حداقل روی نیمکت جا دهد. در مورد رئال مادرید نگرانی چندانی وجود ندارد. هرچند مارکا گزارش داده آنچلوتی در اقدامی غیرمنتظره کاماوینگا را نیمکت‌نشین خواهد کرد و فرلان مندی به ترتیب اصلی راه می‌یابد.

 

ال‌کلاسیکو در شرایطی برگزار می‌شود که جار و جنجال در مورد داوری در لالیگا اوج گرفته. رئال مادرید بعد از تعیین داور بعضی مسابقات، در شبکه‌ اختصاصی خود فیلمی از اشتباهات آن داور علیه باشگاه را پخش کرده و این موضوع با اعتراض دیگر تیم‌ها همراه شد. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا از طرفداری عمومی و سیاسی از رئال مادرید سخن می‌گوید و این جملات روی رسانه‌ها، داوری و تمام جنبه‌های فوتبالی اسپانیا اثر گذاشته. ژاوی با او موافق است: «این یک واقعیت است.» در جریان تساوی اول هفته مقابل سویا، وقتی ۲ گل رئال مادرید مردود اعلام شد و یک پنالتی ادعایی گرفته نشد، آنچلوتی اعلام کرد اگر احساسات واقعی خود در مورد داوران را ابراز کند با محرومیت طولانی مواجه خواهد شد. بلافاصله شبکه رئال مادرید تصاویری از ریکاردو دبورخوس، داور مسابقه پخش کرد که در گفت‌وگو با وینیسیوس جونیور به اشتباه خود اذعان می‌کند. سرمربی رئال مادرید از نبودن آزادی بیان شاکی است و بارسا غائله پرونده نگریرا را نتیجه نفوذ رئال مادرید و غیرمنصفانه می‌داند؛ موضوعی که باعث شد سران باشگاه سویا حاضر به نشستن در کنار لاپورتا برای تماشای بازی رودررو نشوند و به دنبال آن بارسا با این باشگاه جنوبی قطع ارتباط کرد.

در جدیدترین اتفاق، آنا مونیوس، نایب‌رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرده ۴ سال پیش لوئیس روبیالس با به تأخیر انداختن رسیدگی به یک موضوع انضباطی، مانع از اعمال محرومیت سرخیو بوسکتس در ال‌کلاسیکو شده و از سوی دیگر، پرونده اقدام غیراخلاقی بازیکنان تیم جوانان رئال مادرید در آستانه صدور رأی است. هفته گذشته میکل کمپس، سخنگوی هیئت مدیره بارسا با یک توئیت خبرساز شد: «این نژادپرستی نیست اما وینیسیوس به دلیل دلقک‌بازی در زمین مستحق سیلی خوردن است…»

او به سرعت پیام خود را حذف کرد و در ادامه رافا یوسته، نایب‌رئیس بارسا اعلام کرد: «حتی اگر اشتباه باشد، این اتفاق نباید رخ می‌داد.» او ضمن عذرخواهی از وینیسیوس جونیور گفت: «اگر صدای مرا می‌شنوی، باید بگویم این موضوع تکرار نخواهد شد.» باید دید تأثیر این بحث و جدل‌ها بر مسابقه روز شنبه چه خواهد بود. بارسلونا از ساعت ۱۷:۴۵ روز شنبه در ورزشگاه المپیک مونتجوییک میزبان رئال مادرید خواهد بود. هواداران انگلیسی به دلیل قانون ممنوعیت حق پخش فوتبال در عصر شنبه، موسوم به BlackOut قادر به مشاهده نخستین ال‌کلاسیکوی بلینگام نخواهند بود.

 

خلأ اتلتیکو مادرید در سمت چپ

به دنبال مصدومیت ساموئل لینو که هفته گذشته در مقابل سلتاویگو رقم خورد، به نظر می‌رسد سیمئونه با یک خلأ بزرگ در ترکیب تیمش روبه‌روست.با توجه به مصدومیت رینیلدو مانداوا، خاویر گالان و رودریگو ریکلمه تنها گزینه‌های در دسترس ال‌چولو هستند. نفر اول چهارشنبه شب و در جریان تساوی مقابل سلتیک در ترکیب اصلی قرار گرفت اما بعد از نمایش ناامیدکننده، بین ۲ نیمه تعویض شد و با آمدن ریکلمه هم اوضاع چندان مساعد نبود. باید دید گالان در دومین حضور خود در ترکیب اصلی لوس کولچونروس چگونه عملکردی از خود به جا خواهد گذاشت. اتلتیکو مادرید از ساعت ۲۳:۳۰ روز یکشنبه میزبان دپورتیوو آلاوس خواهد بود.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا