آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۳ نکته از ۳ مسابقه مهم هفته جدید لالیگا؛ جدال بزرگان به میزبانی بارسا

پیروزی در مسابقه مقابل اتلتیکومادرید در مونتجوئیک برای ژاوی حیاتی است.

هفته پانزدهم رقابت‌های فصل جاری لالیگای اسپانیا امشب با مصاف لاس پالماس و ختافه آغاز می‌شود. در نخستین مسابقه روز شنبه تیم شگفتی‌ساز خیرونا میزبان والنسیا خواهد بود و در ادامه رئال مادرید به مصاف گرانادا می‌رود. یکشنبه شب و در حساس‌ترین مسابقه هفته، بارسلونا در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک میزبان اتلتیکو مادرید است. شکست در این مسابقه می‌تواند اختلاف بلوگرانا با صدر جدول لیگ را به ۷ امتیاز افزایش دهد و ژاوی هرناندز تیمش را با تمام قوا به استقبال حریف آماده می‌فرستد. تا پیش از آغاز هفته جدید، رئال مادرید و خیرونا با ۳۵ امتیاز در بالاترین نقطه جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. اتلتیکو مادرید با ۳۱ امتیاز و یک مسابقه کمتر در رده سوم قرار دارد و بارسلونا با همین تعداد امتیاز در رده چهارم دیده می‌شود. والنسیا و سویا به ترتیب در رده‌های نهم و پانزدهم جدول قرار دارند. در جدول گلزنان بلینگام با ۱۱ گل صدرنشین است و آنتوان گریزمان با ۹ گل در رده بعدی قرار دارد.

 

خیرونا به دنبال بازگشت به صدر

روند درخشان خیرونا هفته گذشته با از دست دادن پیروزی خانگی مقابل اتلتیک بیلبائو از بین رفت تا گل ایناکی ویلیامز تیم میچل را در کسب هفتمین برد متوالی ناکام بگذارد. بلانکیورملس این بار مهیای مصاف با والنسیا خواهد بود. تیم روبن باراخا کم‌کم به بالای جدول نزدیک می‌شود و صرف نظر از شکست سنگین ۵ گله مقابل رئال مادرید در دیگر بازی‌های اخیر با دریافت تنها ۳ گل در ۶ مسابقه عملکرد دفاعی مناسبی به جا گذاشته. آخرین مسابقه رودرروی ۲ تیم زمستان گذشته با سلطه کامل خیرونا همراه بود؛ هرچند کاتالان‌ها برای پیروزی تا اواسط نیمه دوم و شلیک بورخا گارسیا از آستانه محوطه جریمه منتظر ماندند. خیرونا از ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه در ورزشگاه مونتیلیوی میزبان والنسیا خواهد بود.

 

رئال این بار با ترکیب ۳-۳-۴

رئال مادرید ۳ روز بعد از برتری شیرین در نبرد مهیج ۶گله مقابل ناپولی به استقبال تیم قعرنشین گرانادا خواهد رفت. مارکا می‌گوید عملکرد عالی خوسلو در مقابل ناپولی باعث شده او به همراه ۲ بال کناری در نوک خط حمله کهکشانی‌ها برای تقابل با گرانادا قرار گیرد. اگر پیش‌بینی رسانه مادریدی درست باشد، کارلتو نه به دلیل مصدومیت‌ها که به دلایل تاکتیکی برای نخستین بار در این فصل از سیستم ۳-۳-۴ استفاده خواهد کرد. براهیم دیاس و رودریگو در ۲ طرف خط حمله حاضر خواهند بود و خط میانی متشکل از والورده، بلینگام و کروس پشت سر آنها صف‌آرایی می‌کنند. از سوی دیگر AS گزارش داده نیکو پاز ممکن است در مقابل گرانادا هم دقایقی فرصت بازی به دست آورد. شلیک ستاره جوان آرژانتینی در مقابل ناپولی تنها یک درصد شانس گل شدن داشت اما ضربه بی‌نقص او به تور دروازه مرت چسبید. خوشحالی پسر دیگو سیمئونه در سانتیاگو برنابئو صحنه جذابی نبود اما درخشش ستاره‌های نسل جدید لوس بلانکوس، طومار قهرمان ایتالیا را در هم پیچید و باید دید روند فوق‌العاده کهکشانی‌ها تا کی و تا کجا ادامه خواهد داشت. رئال مادرید از ساعت ۲۱:۰۰ روز شنبه میزبان گرانادا خواهد بود. هر ۱۴ مسابقه پیشین ۲ تیم با برتری رئال مادرید به پایان رسیده؛ ۴۵ گل زده، ۸ کلین شیت و تنها ۸ گل خورده.

گروه نرم افزاری ماهور

نبرد حیاتی، احتمالاً بدون تراشتگن

هواداران بارسلونا با خاطره شیرین پیروزی خانگی مقابل پورتو به استقبال رقابت حیثیتی و حساس با اتلتیکو مادرید می‌روند. درخشش ژائو فلیکس و ژائو کانسلو، ۲ خرید پرتغالی جدید بلوگرانا باعث شد بارسا برای نخستین بار بعد از جدایی لیونل مسی به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و صدرنشینی آبی‌اناری‌ها هم تقریباً قطعی است. رسانه‌های اسپانیایی گزارش داده‌اند مصدومیت تراشتگن هنوز به طور کامل مداوا نشده. از آخرین حضور سنگربان آلمانی درون دروازه بارسا ۳ هفته تمام می‌گذرد و انتظار می‌رود او در مسابقه مقابل اتلتیکو مادرید غایب باشد. این یعنی سومین حضور متوالی ایناکی پنیا درون دروازه بارسلونا. شاگردان ژاوی هرناندز فصل گذشته در هر ۲ مسابقه رفت و برگشت مقابل اتلتیکو مادرید با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند، آن هم در حالی که ۸ واکنش تراشتگن نقش مهمی در کسب این ۲ برد حیاتی داشت. روخی بلانکوس در هر ۴ مسابقه اخیر در تمام رقابت‌ها با نتیجه مجموع ۱۳ بر ۲ به برتری رسیده؛ از جمله با نتیجه ۳ بر یک در خانه فاینورد که سه‌شنبه گذشته صعود اتلتیکو مادرید به مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. سیمئونه در صورت پیروزی در این مسابقه یک گام بزرگ به سمت صدر جدول برخواهد داشت. اتلتیکو با یک بازی کمتر تنها ۴ امتیاز با رئال فاصله دارد و فصل رویایی همچنان ادامه دارد. بارسلونا از ساعت ۲۳:۳۰ روز یکشنبه میزبان اتلتیکو مادرید است.

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا