آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۴ نکته از ۴ مسابقه مهم هفته جدید سری آ؛ جدال بزرگان در سن سیرو

میلان در مهم‌ترین مسابقه هفته جدید سری آ میزبان یوونتوس خواهد بود.

هفته نهم از رقابت‌های فصل جدید لیگ ایتالیا، بعدازظهر شنبه با دیدار مدافع عنوان قهرمانی، ناپولی مقابل هلاس ورونا آغاز می‌شود. اینتر به دنبال از دست دادن صدر جدول میهمان تورینو خواهد بود و لاتزیو در زمین ساسولو به دنبال احیای این فصل ضعیف است. رم در مسابقه ظهرگاهی روز یکشنبه میزبان مونزا خواهد بود و جدال بزرگ این هفته یکشنبه شب با تقابل میلان و یوونتوس در استادیوم سن سیرو آغاز می‌شود. بازی‌های این هفته فوتبال ایتالیا تحت‌ تأثیر خبرهای شوکه‌کننده از رسوایی شرط‌‌بندی بازیکنان و همین‌ طور شکست تیم ملی فوتبال این کشور در زمین انگلیس برگزار می‌شود. تا پیش از آغاز هفته نهم، میلان با ۲۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های اینتر (۱۹)، یوونتوس (۱۷) و فیورنتینا (۱۷) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

 

میلان بدون مانیان

یوونتوس و میلان فصل را با تنها یک شکست آغاز کرده‌اند و از دست دادن امتیاز به احتمال نزدیک به یقین منجر به از دست رفتن جایگاه فعلی هر یک از ۲ تیم در جدول خواهد شد. میلان در زمین جنوا به لطف گل دیرهنگام کریستین پولیشیچ به یک پیروزی دراماتیک دست یافت اما اخراج مانیان در آخرین دقایق از وقت‌های تلف‌شده آن مسابقه می‌تواند برای تیم پیولی دردسرساز شود.

این بار اولیویه ژیرو جایگزین هموطنش در دروازه نخواهد بود و بیانکونری فرصت مناسبی برای از بین بردن طلسم گلزنی مقابل میلان به دست خواهد آورد‌. یووه در ۵ مسابقه اخیر مقابل میلان تنها یک گل به ثمر رسانده و حاصل کار بانوی پیر در این ۵ دیدار، ۲ تساوی و ۳ شکست بوده. از آخرین پیروزی یوونتوس مقابل میلان ۲ سال و ۱۰ ماه می‌گذرد و آرکادیوش میلیک امید اول بیانکونری برای گلزنی در این مسابقه است. مهاجم لهستانی در هر ۲ مسابقه آخرش برای یوونتوس موفق به گلزنی شده، رکورد بیشترین شوت و بیشترین امید گل در هر ۹۰ دقیقه را در بین تمام بازیکنان سری آ در اختیار دارد و بعد از عملکرد نه چندان فوق‌العاده در پنجره بازی‌های ملی تشنه گلزنی خواهد بود. میلان از ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه در ورزشگاه سن سیرو میزبان یوونتوس است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

درخشش زوج طلایی مانع بحران

اینتر روند پیروزی‌های متوالی اول فصل را با تساوی پرزحمت در خانه رئال سوسیداد و شکست خانگی مقابل ساسولو از دست داد و آخر سر با از دست دادن پیروزی خانگی مقابل بولونیا به تعطیلات ملی رفت اما آنچه مانع از ورود تیم اینزاگی به محدوده بحران می‌شود، درخشش کم‌نظیر ۲ مهره آماده تهاجمی است. لائوتارو مارتینز با ۴ گلی که به عنوان یار تعویضی در ۳۷ دقیقه پایانی مسابقه با سالرنیتانا به ثمر رساند، طلسم یک بازی گره‌خورده را به بهترین شکل گشود و مارکوس تورام هروقت فرصت پیدا کرده با به ثمر رساندن گل یا ثبت پاس گل مسیر حرکت بازی‌ها را تغییر داده.

لائوتارو مارتینز بعد از ۸ مسابقه تعداد گل‌هایش با پیراهن نراتزوری را دورقمی کرد؛ اتفاقی که برای نخستین بار در ۶۴ سال گذشته و برای سومین بار در تاریخ باشگاه رخ می‌داد. از سوی دیگر تورام در هر ۴ مسابقه پیش از تعطیلات ملی روی حداقل یک گل اثر مستقیم گذاشت و در ۲ مسابقه برای تیم ملی کشورش هم به اندازه کافی استراحت کرده تا امید گلزنی اصلی اینتر در مسابقه شنبه مقابل تورینو باشد. اینتر بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع کالچو را در اختیار دارد و ادامه روند پیروزی‌های میلی‌متری مقابل گراناتا حداقل دستاورد مورد انتظار افعی‌ها از تورین خواهد بود.

 

مشکلات دفاعی رم در فصل آخر مورینیو

رم با وجود درخشش بی‌نظیر روملو لوکاکو، فاصله زیادی با بازگشت به رده‌های بالایی جدول دارد. تنها ۴ تیم در کل سری آ عملکرد دفاعی ضعیف‌تری نسبت به جالوروسی به ثبت رسانده‌اند؛ موضوعی که باعث شده تیم مورینیو با وجود بهره‌مندی از دومین خط حمله برتر لیگ در رده دهم جدول قرار بگیرد. اسمالینگ و یورنته مصدومند و ایوان اندیکا در زمستان برای حضور در ترکیب تیم ملی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقا، رم را ترک خواهد کرد. صحبت از خرید بازیکنانی مانند اریک دایر در پنجره زمستانی نقل و انتقالات داغ است و باید دید مورینیو برای بازیابی فرم تیمش چه برنامه‌ای دارد. چند روز پیش اسکای ایتالیا گزارش داد قرارداد آقای خاص با رم تمدید نخواهد شد و ۲ طرف علاقه‌ای به ادامه حضور او در استادیوم الیمپیکو ندارند. رم از ساعت ۱۴:۰۰ روز یکشنبه میزبان مونزا خواهد بود؛ در حالی که بلانکوروسی به دنبال فرار از سقوط در نخستین فصل بازگشت به سری آ حالا در یک قدمی موقعیت صعود به رقابت‌های اروپایی حضور دارد.

 

به دنبال احیای خویچا در شهر عشاق

۲ شکست خانگی متوالی مقابل رئال مادرید و فیورنتینا که با دریافت مجموعاً ۶ گل همراه شد، ناپولی را در وضعیت شکننده‌ای قرار داده. تیم رودی گارسیا تا همین‌جای فصل ۷ امتیاز از صدر جدول فاصله گرفته و کار پارتنوپی برای تکرار عملکرد خارق‌العاده فصل گذشته ناممکن به نظر می‌رسد. افول ناگهانی و عجیب خویچا کواراتسخلیا یکی از عوامل ناکامی‌های ناپولی در ابتدای این فصل به شمار می‌رود. مهاجم گرجستانی با تأثیرگذاری روی ۳ گل در ۲ مسابقه متوالی مقابل لچه و اودینزه قحطی گل خود را پایان داد و در پنجره بازی‌های ملی در مقابل قبرس و تایلند ۲ گل زد و یک پاس گل داد. از سوی دیگر هلاس ورونا در هیچ یک از ۶ مسابقه اخیر خود موفق به پیروزی نشده و باید دید عملکرد اوسیمن و کواراتسخلیا تا چه حد در نفوذ به دیوار نسبتاً مستحکم دفاع حریف اثرگذار خواهد بود. ناپولی از ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه میهمان هلاس وروناست؛ آن هم در حالی که حاصل ۶ تقابل اخیر ۲ تیم، ۳ تساوی و تنها ۲ پیروزی برای پارتنوپی بوده.

51 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا