آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۴ نکته از ۴ مسابقه مهم هفته جدید لالیگا؛ راموس برابر رئال مادرید

رئال مادرید شنبه شب به خانه سویا خواهد رفت.

هفته چهارم رقابت‌های لالیگای اسپانیا در شرایطی امشب آغاز می‌شود که رئال مادرید با کسب ۲۴ امتیاز به صدر جدول لیگ تکیه زده و جیرونا با ۲۲ امتیاز بالاتر از بارسلونا (۲۱) و اتلتیکو مادرید (۱۹) مهمان ناخوانده صدر جدول به شمار می‌رود. رئال مادرید از ساعت ۲۰:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان میهمان سویا خواهد بود و بارسلونا یکشنبه شب از اتلتیک بیلبائو پذیرایی می‌کند. اتلتیکو مادرید به مصاف تیم بحران‌زده سلتاویگو خواهد رفت و جیرونا پذیرای آلمریست

 

تجدید دیدار با کاپیتان فراموش‌نشدنی

پسر ۱۸ ساله‌ای که ۱۹ سال پیش در جریان پیروزی به یاد ماندنی سویا در خانه رئال مادرید در ترکیب اصلی روخی بلانکوس قرار داشت، بار دیگر با پیراهن این تیم مهیای مصاف با کهکشانی‌ها می‌شود. همان سال و در ورزشگاه رامون سانچس، وقتی راموس از فاصله ۳۰ متری دروازه رئال مادرید را گشود، کارگردان تلویزیونی بلافاصله تصاویر فلورنتینو پرس را نشان داد. مدیر خبرساز مادرید ستاره جوان سویا را به برنابئو کشاند تا به جزء جدانشدنی تیم پرافتخار رئال در ۲ دهه گذشته تبدیل شود. کاپیتان گلزن لوس بلانکوس در این مدت ۵ لالیگا، ۴ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام حذفی و ۴ جام‌جهانی باشگاه‌ها به افتخارات خود افزود. راموس بعد از خروج از پاری‌سن ژرمن با پس زدن پیشنهادهای باشگاه‌های سعودی به خانه اولش بازگشت و امیدوار است عملکردش در نخستین مسابقه مقابل مادرید بعد از خروج در سال ۲۰۲۱ شبیه بازی مقابل بارسا رقم نخورد. سویا هفته گذشته با گل تساوی‌بخش دیرهنگام النصیری از شکست خانگی مقابل رایو وایکانو گریخت اما این نتیجه نتوانست جلوی اخراج خوزه لوئیس مندیلیبار را بگیرد و آندلسی‌ها حالا با دیگو آلونسو، سرمربی سابق تیم ملی اروگوئه برای میزبانی از رئال آماده می‌شوند. سویا از ساعت ۲۰:۰۰ فردا میزبان رئال مادرید خواهند بود؛ در حالی که کهکشانی‌ها در هر ۴ دیدار اخیر خود با سویا در این ورزشگاه با اختلاف میلی‌متری به برتری رسیده‌اند.

 

ژاوی در دوراهی چرخش و ثبات

برنامه بازی‌های ملی و فشردگی شدید بازی‌ها بین هر ۲ پنجره تعطیلی به گونه‌ای است که نحوه چینش ترکیب را برای سرمربیان به معما بدل می‌کند. بارسلونا کمتر از ۷۰ ساعت قبل از جدال با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا باید در مسابقه‌ای حساس به مصاف اتلتیک بیلبائو برود. باسکی‌ها در این فصل تنها ۲ بار، برابر رئال مادرید و رئال سوسیداد متحمل شکست شده‌اند و با ۱۷ امتیاز در یک قدمی منطقه صعود به لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند. رونالد آرائوخو و ایلکای گوندوگان تازه بعدازظهر امروز به تمرینات اضافه می‌شوند و ژاوی شاید بعد از پرواز طولانی به آنها استراحت دهد. هر ۲ نفر ۱۸۰ دقیقه به همراه تیم ملی خود به میدان رفته‌اند. گاوی با درخشش خود، صعود تیم ملی اسپانیا به جام ملت‌های اروپا را قطعی کرد و در اوج آمادگی به ترکیب تیم برمی‌گردد. بارسا برترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد و اتلتیک بیلبائو صاحب چهارمین خط دفاعی برتر لیگ است. بارسا از ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه شب میزبان اتلتیک بیلبائو خواهد بود؛ در حالی که هر ۳ مسابقه اخیر ۲ تیم با نتیجه مجموع ۹ بر صفر به نفع بلوگرانا پایان یافته است.

گروه نرم افزاری ماهور

آتش خاموش‌نشدنی سائول

پیروزی شیرین و ارزشمند در خانه لاتزیو با گل دیرهنگام ایوان پروودل، سنگربان عقاب‌ها، به باد رفت اما به دنبال آن مسابقه، اتلتیکو در هر ۵ مسابقه بعدی از جمله ۲ نبرد دشوار خانگی مقابل رئال سوسیداد و رئال مادرید به پیروزی رسیده است. سائول نیگس نقش عمده‌ای در اوج‌گیری لوس کولچونروس در این مدت داشته. او در دربی مادرید پاس منجر به گل‌های موراتا و گریزمان را به نام خود ثبت کرد و حالا با ۵ پاس گل در صدر جدول برترین گل‌سازان لیگ قرار گرفته. هافبک اسپانیایی که یک ماه دیگر جشن تولد ۲۹ سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت در ۶ مسابقه لالیگایی قبلی ۵ پاس گل داده؛ درست به اندازه مجموع ۱۵۹ مسابقه قبلی‌اش برای باشگاه در لیگ. اتلتیکو مادرید از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب میهمان سلتاویگو خواهد بود‌. یک تساوی کافی است تا روند شکست‌ناپذیری اتلتیکو مقابل این تیم به ۱۰ مسابقه برسد. لوس سلستوس زیر نظر رافا بنیتس اوضاع خوبی ندارد و با ۶ امتیاز از ۹ مسابقه و بدون پیروزی در ۵ دیدار اخیر به منطقه سقوط رسیده.

 

به یاد آتش‌بازی ۶ نفره

خیرونا در شرایطی به استقبال آلمریا می‌رود که روند درخشان این تیم با کسب ۲۲ امتیاز از ۲۷ امتیاز ممکن در ۹ مسابقه ابتدای فصل ادامه دارد. آخرین تقابل ۲ تیم زمستان گذشته با برتری ۶ بر ۲ خیرونا در ورزشگاه مونتیلیوی به پایان رسید.۶ بازیکن متفاوت موفق به گلزنی برای تیم کاتالان شدند. جنوبی‌ها فصل گذشته با یک امتیاز اختلاف از سقوط به سطح دوم فرار کردند اما حالا اوضاع متفاوت است و شاگردان گاریتانو به عنوان تنها تیم بدون پیروزی لالیگا به قعر جدول چسبیده‌اند. خیرونا از ساعت ۱۷:۴۵ روز یکشنبه میزبان آلمریا خواهد بود.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا